Onregelmatige cyclus en bruin/rood afscheiding/bloed

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anna86, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna86

Anna86 Actief lid

17 jan 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

sinds een half jaar zijn wij bezig zwanger te worden.
    Nu heb ik een onregelmatige cyclus van soms 70 tot 50 dagen.
    5 dagen geleden had ik lichtroze bloedverlies en nu sins 4 dagen bruin/rood afscheiding/bloedverlies. Dit baart me nogal zorgen, wat kan dit zijn? Heeft iemand enig idee?

2. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    He Anna,
    via het andere topic heb ik je hier gevonden.

men zegt dat ontpillen lang kan duren, dus dat zou een onregelmatige cyclus ook kunnen verklaren, maar als het na een jaar (grofweg) niet 'netjes' loopt kan je ook aan PCO denken.

m.b.t. tot je vraag:
    hoe ver zit je nu in je cyclus? het kunnen namelijk symptomen van een innesteling zijn denk ik (geen ervaring mee, maar wat ik zo lees), of van een vroege miskraam misschien...?
    voel je je eisprong? of heb je enig idee wanneer je eisprong is geweest?

3. Anna86

Anna86 Actief lid

17 jan 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Kara,

zit nu op dag 44. Had 6 dagen geleden wel een zwangerschapstest gedaan maar deze was negatief. Ik had zelf ook al aan een innestelingsbloeding gedacht maar weet niet wanneer ik dan het beste weer kan testen om te zien of de test nu wel positief is.

4. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    áls het een innestelingsbloeding is geweest is dat vaak een aantal dagen (5/6 geloof ik) na je eisprong.. je NOD zou dan ongeveer 2 weken na je eisprong zijn, dus nu nog een week wachten.
    als je goed geklust hebt, zou je dus over een week kunnen testen!

5. Anna86

Anna86 Actief lid

17 jan 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Kara,

ik klus me gek ;). Heb gehoord dat om de dag het beste is, dus dit doen we netjes.

6. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    succes met wachten dan :)
    en laat het maar weten als je een positieve test in handen hebt!

7. Anna86

Anna86 Actief lid

17 jan 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk het niet hoor, maar mocht het zo zijn dan hoor je het zeker!!!!

8. Meisje ongeduld

Meisje ongeduld Niet meer actief

Hoi Anna, zo'n lange cyclus is niet normaal. Het kan inderdaad zijn dat je moet ontpillen, maar dat moet na een half jaar volgens mij wel voorbij zijn. Ik had hetzelfde als jij. Lange cyclus, af en toe een echte menstruatie en tussendoor bruinverlies. Onderzoek bij de fertiliteitsarts heeft uitgewezen dat ik PCO heb. Mijn tip aan jou is om toch even bij je huisarts langs te gaan. Soms laten ze je best lang doorlopen, maar je bent natuurlijk baas over je eigen lijf. Als je het niet vertrouwd, vraag je gewoon om een onderzoek bij de fertiliteitsarts of gyneacoloog. Succes.

9. Anna86

Anna86 Actief lid

17 jan 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoi meisje ongeduld,

bedankt voor je reactie. Ik lees dat jij de zeflde klachten als mij had. Hoe lang heb jij gewacht tot je naar de huisarts bent gegaan? Heeft hij je gelijk doorgestuurd? Heb jij nu medicatie of wat hebben ze bij jouw gedaan?
    Ik hoor heel graag van je!

10. Meisje ongeduld

Meisje ongeduld Niet meer actief

@Anna86 Ik heb een jaar gewacht. Moet er wel bij zeggen dat ik de eerste 4 a 5 maanden na het stoppen met de pil wel een mooie cyclus had. Daarna ben ik ineens gaan schommelen. Zeg dus een half jaar onregelmatig voordat ik naar de huisarts ben gegaan. Eerst is er bloedonderzoek gedaan naar eventuele geslachtsziektes. Daar kwam niks uit. Vervolgens is het zaad van mijn mag twee keer getest. Dat duurde nogal lang, want op commando was nogal een lijdensweg :)

Een half jaar na het bloedonderzoek ben ik pas doorgestuurd, maar ook omdat ik er zelf expliciet naar heb gevraagd. Ik bleek PCOS te hebben. Ben nu met de derde ronde Clomid bezig.

Deel Deze Pagina