Dag allemaal, Hopelijk weet iemand hier antwoord. Mijn zoontje van bijna vier is al heel de week ziek thuis met koorts en een vreselijke droge harde hoest. Nu heb ik die hoest ook overgenomen en ook vorig jaar gehad. Het is een droge bulderhoest die vanuit je tenen komt en niet zomaar overgaat maar je wel sloopt door slapeloze nachten en keelpijn op den duur. Ik ben zelf 14 a 15 weken zwanger en vorige week al naar de dokter geweest. Die geeft aan dat wanneer het langer aanhoudt er toch antibiotica gegeven gaat worden. Ik weet ook dat het alleen daarmee weggaat (eerdere ervaring) en het sloopt me echt (kom niet tot rust snachts). Mijn vraag: wat kunnen de consequenties zijn voor mijn baby in mijn buik? Ik bedoel, wat zijn de risico's voor de ongeboren vrucht als je antibiotica neemt? Bedankt alvast.
Ligt aan het soort antibiotica dat je krijgt. Maar ik neem aan dat je arts weet dat je zeanger bent en daar zal hij zijn keuze op aanpassen. Amoxiciline bv is zeker veilig voor je ukkie. Is een breedspectrum-antibiotica (wat betekent dat het een hele brede werking heeft) en is vaak eerste keus medicijn. Sterkte!