Hier nog een lijst met alle dingen waar honing en kaneel goed voor zijn, voor degene die hier graag meer van wil weten: Honing met kaneel geneest de meeste ziekten
Ik denk dat het eerst moet bezinken en eerst moet er toch gekeken worden hoeveel insuline je moet hebben en welke (langwerkende of kortwerkende of beide).. Schrikken zeg! Er valt natuurlijk prima mee te leven, maar dit wil je gewoon niet!
@all. Het prikken ben ik niet eens zo bang voor die vallen reuze mee, misschien de eerste paar keren dat het onwennig is. Aangezien ik zeker tot dinsdag moet blijven is het totale gesprek over hoe en wat in stukken verdeeld, dat scheelt me zo meteen een paar afspraken in de praktijk van de diabetes arts. Ze zijn op dit moment vooral bezig om de suiker waarde naar beneden te krijgen, dit gaat niet zo snel omdat het over een langere periode is opgebouwd. Zodra dit klaar is ga ik over op een langwerkende insuline en een insuline die voor de maaltijd greep prikt moet worden. Over een tijdje zijn er nog andere alternatieven.
Mijn man heeft diabetes sinds zijn 11de. We leven heel normaal, maar superregelmatig. Mijn man kan alles eten, wel niet wanneer hij het wil of in de hoeveelheid hij zou willen, maar alles mag. Valt best goed mee te leven, hoor, maar is soms wel eens balen. Hij doet het supergoed en ik help hem zo veel ik kan. Steun van thuis uit helpt ook heel erg! Eigenlijk leven diabetici niet met een dieet, maar leven zij gewoon zoals iedereen zou moeten leven: gezond. En alles met mate. Is eigenlijk een levensstijl voor iedereen. Toi toi toi, je kan het!
Morgen ochtend heb ik nog een gastroscopie daarna mag ik als het goed is naar huis. Waardes zijn nog wel hoog maar ze denken dat het thuis nog wel verder zakt. Ik heb inmiddels ook andere bloeddruk medicatie dit lijkt in een keer goed te gaan.
Toch positief nieuws dus. Veel succes morgenvroeg,hopelijk verloopt alles goed en mag je daarna weer naar huis.
Sterkte. Ken genoeg mensen met diabetes. Met type 1 of type 2. Het zal wel je leven beheersen omdat je er 24 uur aan moet denken.. Wanneer je even weg gaat of op vakantie moet je alles van tevoren regelen en niet vergeten elke keer checken.. Hopelijk krijg je goed hulp en na een tijdje zal het een gewoonte worden.
De gastroscopie is goed gegaan. Alles zag er goed uit. De monsters die genomen zijn worden opgestuurd en daar krijg ik met een dag of 4 de uitslag van via de huisarts. Smiddags nog een echo gehad van mijn maag, nieren en blaas en dat zag er ook goed uit. Geen vergrote of verkleinde nieren en een goede doorbloeding. Komende tijd gaat in het teken staan van veel afspraken bij de diabetes arts, huisarts en ik moet naar de oogarts. Langzaam aan weer conditie opbouwen en mijn waardes laten zakken. Ondertussen mijn bloeddruk goed in de gaten houden. Maar nu, nu eerst lekker op de bank hangen met mijn man en dochter!
Dat is positief. Nu kan je thuis ook even bekomen van al de plotseling veranderingen. Geniet van je gezin!
Ik was op zoek naar een goede en juiste koolhydratenlijst om mij te helpen. Is iemand van jullie bekend met deze site en app? Koolhydraatkenner, de koolhydraten tabel in je mobiele telefoon
Niet bedoeld als kritiek, maar misschien is het handig om vragen over dit onderwerp te stellen op een diabetesforum (.be / .nl). Zij gaan je allicht meer kunnen vertellen dan het gros van de mensen die hier zitten. Van sommige adviezen in dit draadje krijg ik de kriebels, honing bijv. kun je bij een diabeet met hypo in de wang smeren om de suiker op te hogen, is dus zeker niet neutraal, of het nu uit de winkel of van bij de imker komt...