De tijd tussen mijn eisprong en menstruatie is heel kort. Namelijk maar 8 dagen. Wie heeft hier ook ervaring mee? En wat werd eraan gedaan?? Ik moet volgende week weer naar de gyn en ga dit dan zeker bij haar aankaarten!
Geen ervaring mee....maar wel lastig lijkt me. Kan het eitje zich zo wel innestelen? Je zal het van je gyn wel horen...ik ben zeer benieuwd! Wel weet ik dat er vrouwen zijn met een hele late eisprong die "gewoon" zwanger zijn geraakt. Heel veel succes! Liefs Elmo
Ja dat klopt, op deze manier heeft het eitje geen kans om zich in te nestelen. Het is alleen een beetje raar dat ik daar zelf achter moet komen ipv de gyn. Zij heeft ook mijn temperatuurlijsten. Nou ja belangrijker is dat we de mogelijke oorzaak van het lange wachten hebben gevonden. Ben alleen heel benieuwd hoe nu verder.
Dat kan ik me voorstellen idd. Ben je na 24 maanden pas naar je HA gegaan of loop je al langer bij de gyn? Wat hebben ze dan eerst gedaan? of alleen nog maar temp bijgehouden? Nieuwsgierigheid hoor.....bij sommige ziekenhuizen duurt alles zo allemachtig lang. Liefs Elmo
wij zijn in jan naar de ha gegaan. Dus waren toen zo'n 1 1/2 jaar bezig. De ha heeft ons doorgestuurd naar de gyn. Ik had zelf al getemperatuurd. En heb die lijsten ingeleverd bij haar. Daarna werd hubbie zn zaad nagekeken. Was allemaal prima. Ik heb goede eisprong (maakte ze op uit mn lijsten, raar dat ze niet zag dat hij erg laat was en mn cyclus kort). Inwendige echo gekregen en nog wat gevoeld en dat was allemaal prima. In april een HSG gehad om te kijken of mn eileiders open waren. En als ik in aug niet zwanger was mocht ik terug komen. Heb zelf op internet zitten zoeken en daar kwam ik dus achter dat het wel degelijk een probleem is als er zo weinig tijd tussen zit. Loop jij ook bij een gyn?
Hey niet zo gestresses he Geeft niks hoor....wij lopen idd in het ziekenhuis en zijn overal heel open in. Dat van die dame begrijp ik ook niet zo goed idd. Maar misschien is het dan toch zo dat het heel goed moet kunnen met een late eisprong. Ik hoop dat je gauw wat duidelijkheid krijgt en een stapje dichter bij jullie droom komt. Hou je me (ons) op de hoogte? Liefs Elmo
Ja tuurlijk hoe ik je op de hoogte! Nog een (offtopic) vraagje hoe krijg je die banner onder je profiel? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar...
Je moet de banner aanmaken (bijvoorbeeld via deze site) en de code moet je in je profiel kopieeren. Succes ermee Als je een andere banner wilt (bijv. zo een als ik heb, dan moet je ff op mijn banner klikken)
He funney me, Ik hak met hetzelfde bijltje als jij. Wij zijn nu meer dan een jaar bezig en sinds maart weet ik dat ik PCO heb. Nu slik ik clomid en afgelopen maand heb ik voor het eerst weer een eisprong gehad, heel laat, dag 24. Op dag 29(!!) dus amper 5 dagen later braken bij mij de weer door! Ik moet maandag weer naar de gyn en dan wil ik het er met haar over hebben over de behandeling hiervan. Ik heb al gelezen dat met Utrogestan (een soort progesteron die je vaginaal moet inbrengen) de luteale fase kunt verlengen. Het probleem ligt namelijk bij je natuurlijke progesteron aanmaak. Daar gaat iets niet goed. Hopelijk heb je er wat aan, slik jij op het moment ook nog hormoonpreperaten? Liefs Marjo
Marjo, nee ik slik geen hormonen ofzo, de gyn zei tegen mij dat ik een goede eisprong had en deed er verder niks mee. Tis echt dat ik zelf ben gaan zoeken op internet nadat ik hoorde dat het niet 'normaal'was dat er maar zo weinig dagen tussen zat bij me. Ik ben benieuwd wat jouw gyn zegt. Maar ik had nog nooit van die pillen gehoord die je zei. Laat je nog weten wat de gyn heeft gezegd? Mirre, mijn cyclus is altijd rond de 26 dagen geweest. Met 1 of 2x een uitschieter naar 29 dagen. Heb jij ook zo'n korte cyclus?
De cycluslengte zegt in dit geval indd niets. Ik heb ook een cyclus gehad van 29 dagen, maar als je pas op dag 24 je eisprong hebt, heb je helaas niets aan zo'n mooie korte cyclus Goed dat je zelf initiatief hebt ondernomen door te gaan zoeken hierop FunnyMe! Vind het vreemd eerlijk gezegd dat je gyn je hiermee laat 'aanmodderen', je hebt recht om te weten waar je aan toe bent en waarmee je geholpen kunt worden. Ik moet morgen om 8.00 bij m'n gyn zijn en om 10.00 vertrekken we richting het vliegveld en dan ben ik er de komende 8 dagen niet, dus denk dat ik na m'n vakantie pas kan antwoorden. Anders google er maar eens op, je komt een hoop tegen! Liefs, Marjo
Sannoukje, inderdaad een cyclus van 26 dagen is helemaal niet erg. Maar een lutheale fase van 8 dagen wel! Marjo, ja ik ben wel heel benieuwd wat de gyn eraan gaat doen! Een fijne vakantie en ik hoor wel wat de gyn heeft gezegd als je terug bent! Pientje, heb jij ook korte cyclussen?
Dat je hier zelf achter bent gekomen vind ik best wel knap hoor! En dat de gyn dit niet heeft kunnen zien vind ik echt maf..... En wat gaan ze nu doen weet je dat al? En hoe weet je zo goed dat je je eisprong hebt en wanneer je hem precies hebt? Kus, Narnia
Narnia, ik ben hierachter gekomen door te temperaturen. Daardoor merkte ik dat ik een eisprong heb. De gyn heeft dit nogeens bevestigd. Ik hoorde van iemand anders dat bij haar de tijd ook te kort was en daardoor ben ik er eigenlijk achter gekomen. Ik weet dat ik hem 8 dagen voor mn menstruatie heb, dus op dag 17 of 18. Vanmiddag moet ik naar de gyn. Ik ben hartstikke zenuwachtig!!
Nou mijn voorgevoel klopte. De gyn heeft gezegd dat IUI het beste voor ons is. Nou ja ze heeft eigenlijk gezegd dat dat de volgende stap is. Dus aan de clomid, een pregnylspuit en inseminatie. Dan wordt er meteen iets aan de korte luteale fase gedaan dmv clomid...