4 en kinderopvangtoeslag

Discussie in 'De lounge' gestart door monkeylove, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Misschien weten jullie dit. Ik krijg voor mijn zoontje kinderopvangtoeslag. Dit word rechtstreeks op de rekening van het kdv gestort. Nou wordt hij op 1 juli 4 en dan zitten we dus op 7 weken voor hij naar de kleuterschool gaat.
    Nou kan ik niet 7 weken vrij nemen dus heb ik op het kdv gevraagd voor een paar weekjes verlenging. Dit was verder geen probleem alleen wisten ze me niet te vertellen of de toeslag automatisch doorloopt tot ik het kdv definitief opzeg. Weet iemand hier misschien hoe dat in zijn werk gaat?

Thx!

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    het wordt gewoon doorbetaald, tenminste dat was wel zo toen Rick 4 werd (vorige zomer) hij is van 3 juli en is tot 15 augustus ong. naar het kdv gegaan.

3. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Onze dochter werd vorige jaar eind juni 4 en is ook de zomervakantie op het kdv doorgegaan. De kinderopvangtoeslag liep gewoon door, anders hadden we het waarschijnlijk ook niet gedaan. Dus je krijgt het gewoon doorbetaald!

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier is het ook gewoon doorgelopen. Jelle is van 2 juni en is nog tot eind juli op het kdv geweest. Hij mocht pas op school beginnen na de zomervakantie.

Maar ik vroeg me idd ook af of dat wel klopt. Ik heb nog geen papieren voor de definitieve berekening gehad, (iemand anders wel? ) dus het kan zomaar zijn dat ik terug moet betalen. Je moet namelijk zelf wijzigingen doorgeven en dat heb ik dus per september gedaan, toen ging hij naar school en naar de BSO.

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.225
    6.671
    113
    Ik heb daarvoor een keer de belastingdienst opgebeld en er is geen strakke 4-jaargrens. De toeslag kan dan gewoon doorlopen totdat je van het kdv af gaat.

6. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden :D

Deel Deze Pagina