diagnose azoospermie: wat nu??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nana1980, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    vandaag uitslag gekregen van 1e zaadonderzoek via huisarts: diagnose was dat er geen levend zaad aanwezig is. Man moet naar neuroloog..... Man en ik in tranen....

ik wil graag weten hoe nu verder? Wie weet daar meer van?? Wat zijn de mogelijke oorzaken en evt. oplossingen???

Ik heb nog wel zitten bedenken dat manlief 1 of 2 dagen koorts heeft gehad ong. 2 of 3 weken geleden. Dat zou misschien nog invloed hebben gehad op het zaad???? Ik neem aan dat er meestal nog een 2e of 3e zaadonderzoek volgt...

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Koorts heeft idd wel invloed op de kwaliteit van het sperma, maar volgens mij kun je daar geen absolute azoospermie van krijgen. Oorzaak is niet 123 te noemen. Het kan aangeboren zijn, ontsteking aan de zaadballen, niet goed ingedaalde ballen, spataderen in de bal (variocele) en nog andere dingen.
    Meestal volgt er idd nog een 2e onderzoek, om de invloed van bv die koorts uit te sluiten. Maar als echt de term azoospermie is gevallen zou ik daar niet te veel hoop op hebben.
    In de medische molen zijn er soms mogelijkheden (bv TESE), al kan ik me voorstellen dat het op het moment moeilijk is om positief te denken.
    Bekijk het met de dag. Niet te veel vooruit denken. En neem de tijd om het een plekje te geven.
    Heel veel sterkte gewenst!!!

3. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    de term azoospermie is eigenlijk niet genoemd (volgens mijn man want die sprak huisarts erover) maar ik heb het zo maar genoemd. De vraag is natuurlijk of het ook echt zo is; daarom volgt nog de uroloog....Ik ben er echter wel bang voor; ik heb al wat op internet gezocht en kansen zijn in ieder geval klein...

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    #4 one of kind, 20 jan 2011
    Laatst bewerkt: 20 jan 2011
    azoospermie zijn geen zaadcellen in het sperma.
    Dus een goed teken dat er wel helaas dode zijn gevonden.
    Merah vaker word er ook bij azoƶspermie zaadcellen nog gevonden tijdens de tese.
    Maar het is altijd maar zoveel % kans op succes natuurlijk.

5. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    je zet me aan het denken: volgens mijn man was er ''niks'' te vinden. Oftewel: geen levende of dode zaadcel...tenminste, dat denk ik dan........hmm..... Shit, ik wou dat ik zelf die huisarts even had gesproken, want ik ben daarin wat bijdehanter dan mijn manlief......zucht....

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Trek het je niet aan. Waarschijnlijk had jij aan de telefoon ook niet de juiste dingen gevraagd. Het is gewoon heel erg heftig als je zoiets te horen krijgt. en dan ligt de telefoon alweer op de haak en dan denk je: ik had dit of dat nog moeten vragen!
    Heeft je HA geen telefonisch spreekuur? Dat kan bij ons elke dag. Ik zou morgen gewoon nog even bellen.

Naar aanleiding van je onderschrift: ik bid jullie heel veel kracht, moed en wijsheid toe voor de komende tijd. te beginnen maar met kracht. Want it aint over till it's over!
    Kinderen krijgen is een wonder, of ze nu makkelijk of moeilijk tot stand komen. Geloof in dit wonder! Ook dit hele forum getuigt hiervan.
    Ik hoop dat jullie snel bij de uroloog terecht kunnen.

Deel Deze Pagina