Diagnose PCOS.. en nu?

Discussion in 'MMM clubs' started by BlueEyedSoul88, Mar 25, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BlueEyedSoul88

BlueEyedSoul88 Fanatiek lid

Sep 1, 2017
    1,983
    1,995
    113
    Female
    Hallo lieve meiden :)

Afgelopen donderdag een (inwendige) echo gehad omdat wij al een jaar ongewild kinderloos zijn en kreeg onverwacht de diagnose PCOS. Dit hadden wij (ik en mijn man) totaal niet verwacht! :confused:

Nu na een paar dagen ons hier bewust er van te zijn en er veel over gepraat te hebben met elkaar en onze ouders roept dit toch wat vragen bij ons op.
    Hoe zal dit nu verder gaan? Wat voor onderzoeken kunnen wij verwachten? Wat voor opties zijn er? etc etc..

Graag zou ik jullie ervaring horen als jullie dit ook hebben meegemaakt en hoe dit verlopen is/nog steeds gaande is zodat wij een klein beetje een idee hebben wat ons te wachten staat :rolleyes:

4 april hebben wij weer en afspraak in het ziekenhuis.

2. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

Jan 11, 2016
    2,086
    1,201
    113
    Hoi!
    Ik heb ook pcos, en dat is maart 2015 geconstateerd, voor mij was het geen shock omdat ik al een vermoeden had, omdat ik als tiener zijnde hele onregelmatige cyclussen had. Verder heb ik niet de andere kenmerken van pcos, alleen mijn eierstokken zien er zo uit. Ik ben toen begonnen met Clomid te slikken om te kijken of ik daar een eisprong mee kreeg. Ik heb 50mg 100mg en 150mg geprobeerd, zonder resultaat, ik werd er alleen erg ziek en labiel van, was totaal mezelf niet. Toen heeft de arts het nog geprobeerd met metformine erbij (medicijn voor suikerpatiënten, ben ik zelf niet) om te kijken of dat hielp. Ook dat was het voor mij niet. Toen over gegaan op hormonen injecteren, nadat ik een hsg heb laten doen (doorgankelijkheid van de eileiders nakijken) dmv schuim inspuiten en echo, daar was de uitslag goed van. Toen begonnen met Menopur spuiten tot 150ie, eerste ronde wel eisprong maar geen bevruchting, tweede ronde was ik zwanger. Met het spuiten was het zo gebeurd gelukkig, nu gaan we voor een brusje voor onze dochter. Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust

3. BlueEyedSoul88

Sep 1, 2017
    1,983
    1,995
    113
    Female
    Hoi dank je wel voor het reageren! Het begin is er dus, en zo te zien heb ik nog even te gaan :) Wat goed dat het jullie gelukt is! en nu naar een 2e! Heel veel succes!

4. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

Jan 11, 2016
    2,086
    1,201
    113
    Ja het is niet niks allemaal, maar je weet waarvoor je het doet. Ik hoop dat het bij jullie ook gaat lukken, maar ik denk van wel hoor! Heel veel succes en mocht je nog iets willen weten dan vraag je het maar!

5. BlueEyedSoul88

Sep 1, 2017
    1,983
    1,995
    113
    Female
    Nee, het lijkt mij allemaal heel erg intens en zwaar :( Weet nog niet zo goed wat ik mij er bij moet voorstellen. Heb er ook wel vertrouwen in dat het ooit gaat lukken :)
    Dank je wel erg lief! Ik zal je vanaf nu volgen :)

6. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

Jan 11, 2016
    2,086
    1,201
    113
    Komt echt goed! Ik zal je ook volgen, misschien kan ik je ergens nog mee helpen. Ik ben ook door diepe dalen gegaan en het is moeilijk om positief te blijven. Maar je moet blij zijn dat het bij je vriend/man wel goed is want dat scheelt al de helft.

BlueEyedSoul88 likes this.
  7. ManSte

ManSte Niet meer actief

#7 ManSte, Mar 26, 2018
    Last edited by a moderator: Mar 26, 2018
    hoi hoi!

Ik heb ook PCOS. Maar ben nu gelukkig in verwachting van ons tweede kindje. Het is misschien even slikken zo'n diagnose. En in het MMM circus stappen komt ook echt wel met zijn moeilijkheden, en een flinke dosis emoties. Want wie wil er nu hulp bij zoiets natuurlijks als het krijgen van een kindje. Maar het wil niet zeggen dat het niet lukt.

Even wat achtergrond; Ik was 25 jaar oud toen we graag met kinderen wilde beginnen. Ik had wel een vermoeden dat ik PCOS had, omdat ik voor ik aan de pil ging een extreem onregelmatige cyclus had. (ik werd bijna niet ongesteld) Ik heb wel een gezond BMI, en geen verdere klachten. Maar helaas, toen ik in januari 2015 met de pil stopte, was ik 10 maanden later nog niet ongesteld geworden. (Mijn huisarts wilde mij niet doorsturen, wat voor mij toen echt enorm frustrerend was. Ik had immers geen cyclus, dus waarom zou ik dan niet eerder een doorverwijzing krijgen.) Na 10 maanden wachten ben ik op mijn strepen gaan staan, en heb ik nadrukkelijk gevraagd om een doorverwijzing, die ik met wat tegenopmerkingen toch gekregen heb.

Eerste zwangerschap; Na een maand op de wachtlijst gestaan te hebben had ik mijn eerste afspraak bij de fertilisatieverpleegkundige eind november 2015. Waar we echt ontzettend goed geholpen zijn. Met mijn achtergrond en de echo (die duidelijk PCOS liet zien) mochten we diezelfde dag nog starten met Provera (om een menstruatie op te wekken) en daarna mijn eerste dosis Clomid 50mg (tijdens de eerste ronde werden ook mijn hormoonwaarden geprikt (PCOS) en mijn man getest (gelukkig alles goed) De eerste ronde wordt altijd gecontroleerd. Gelukkig reageerde ik goed op de Clomid en had ik dan mijn eerste eisprong. Daarna kreeg ik voor een half jaar een recept mee (je staat dan niet meer onder controle) En in de tweede ronde was ik al zwanger, en in oktober 2016 mochten wij onze zoon verwelkomen!

Tweede zwangerschap; Afgelopen juli wilde wij weer graag voor een tweede kindje gaan. Na een belletje naar de huisarts kreeg ik direct een doorverwijzing. (de Gyn had bij mijn laatste afspraak al aangegeven dat wanneer wij een tweede kindje wilde, we direct doorverwezen konden worden) In augustus was ik weer aan de beurt, en mocht ik weer direct starten met Clomid 50mg. In de derde ronde bleek ik afgelopen november wederom zwanger! En nu mogen we eind juli een meisje verwachten.

Een lang verhaal... :roflmao: Maar voor mij was de MMM dus zeker een goed traject. Alhoewel de medicijnen bij mijn goed aanslaan, en we daarna snel zwanger zijn, vond ik het zeker een heel zwaar traject. Je bent al lang onderweg, en je wilt zo graag een kindje. Voor mij hielp het wel om in een clubje op het forum mee te praten. Dan krijg je toch ook veel herkenning.

Veel succes! En ik hoop dat het voor jouw ook snel raak is!

8. BlueEyedSoul88

Sep 1, 2017
    1,983
    1,995
    113
    Female
    Wauw wat een heftige tijd hebben jullie meegemaakt zeg! Dank je wel voor je reactie. En wat een geluk, een tweede kindje! heel veel geluk!

9. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

Oct 1, 2014
    1,164
    442
    83
    Hier ook 1 van de gelukkigen met pcos . Mocht je vragen hebben, ben inmiddels wel een ervaringsdeskundige helaas. Privé berichtje mag ook atijd.

Share This Page