Teveel mannelijke hormonen!!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Love90, 22 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love90

Love90 Lid

22 jul 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben nieuw op dit pagina en zou graag mijn verhaal met jullie willen delen. Ik heb al veel gelezen.

Mijn man en ik zijn al 10 maanden bezig met zwanger worden, maar helaas nog niet gelukt. Ik heb een regelmatige cyclus van 30 dagen. Mijn menstruatie duurt 7 dagen, waarvan de laatste 3 dagen lichte bloeding. Ik heb gelukkig geen hevige bloedingen of krampen. Hier ben ik erg blij mee:).

Nu mijn verhaal.... ik heb last van mannelijke hormonen. Ik heb heel erg last gezichtsbeharing, dus echt dikke zwarte haartjes. Ik moet dagelijks epileren en harsen. Ook heb ik wat haar op mijn borsten, maar dit blonder ik en dan zie je er niks van gelukkig. Wel zit ik elke dag met een kleine spiegeltje de haartjes uit mijn kin, wang en nek te trekken, want de volgende dag zitten ze de al weer. Ik gebruik daardoor ook dagelijks foundation om de het een beetje te verbergen. Ook heb ik last van wat puisten niet heel erg gelukkig.. af en toe hier daar eentje. Verder zou je er niks van merken als je mij zou tegen komen dat ik behaard ben.
    Ik ben toen onderzoek gaan doen op het internet en kwam bij de stoornis PCOS terecht. Ik las dat je behoorlijk last van beharing kan hebben.

Ik heb vorige week een afspraak gehad bij de huisarts en die vertelde mij dat ik geen PCOS zou kunnen hebben, omdat ik een regelmatige cyclus heb. Hij zei dat ik gewoon een pechvogel ben en ermee moet leven helaas. Hij zei dat sommige vrouwen inderdaad wat meer mannelijke hormonen aanmaken, maar ik heb zeker 100% volgens hem geen PCOS. Ik mag geen onderzoek doen, pas over 3 maanden. Dit is niet echt een reden volgens hem en hij moet zich houden aan het protocol. Ik heb een vrouwelijke uiterlijk (vrouwelijke figuur, volle billen, borsten, uitstraling) zei hij en daardoor kan ik zeker geen PCOS hebben, toen ik hem vroeg hoe hij hier bij komt.. wilde hij er niet verder op in gaan:(. Ik ben ooit in maart 2016 kort zwanger geweest. Ik had een lichte positieve test (meerdere keren getest) helaas werd ik na 4 dagen overtijd toch nog ongesteld. Ik ben bang dat het eitje zich niet kan innestelen, doordat ik teveel mannelijke hormonen aanmaak.

Mijn vraag.... Zijn er vrouwen die ook heel erg last hebben van overbeharing en toch zwanger zijn geraakt. Er lange verhaal... mijn excuses hiervoor.

PS: Verwacht mijn menstruatie zondag, maar voel dat ik niet zwanger ben,

Alvast bedankt.

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je huisarts heeft het fout. Misschien heb je geen pcos (en mss ook wel), maar als je teveel manelijke hormonen hebt is je hormoonhuishouding verstoord. Reden om wel verder te kijken, hoe hoog zijn de waardes van oestradiol, progesteron, LH, FSH en het testosteron.

Kleine moeite om even bloed te prikken, om te kijken hoe de balans is.

3. Love90

Love90 Lid

22 jul 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vroeg ik ook aan de huisarts, maar hij zei dat ik mij nu niet te veel zorgen moet maken en het gewoon nog 3 maanden moet proberen. Kan je nog wel zwanger raken als je te veel mannelijke hormonen aanmaak of kan je hiervoor behandeld worden. Het maakt mij zo onzeker en wordt er heel erg verdrietig van. Bedankt voor je reactie!

4. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ik heb ook meer beharing en acne, bij mij wel onregelmatige cyclus en diagnose pcos. Ik werd pas na 1 jaar doorgestuurd door mijn h.a naar de gyn. Vond het belachelijk lang. Ben erna onder behandeling geweest bij de gyn en na 3 maanden zwanger. Nu weet ik wel dat ik bij een 2e poging zwanger worden, eerder aan bel trek en op mijn strepen sta om door verwezen te worde .

5. Love90

Love90 Lid

22 jul 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is fijn om te horen Bianca! Bij mij wilt de huisarts het nog niet, omdat ik een regelmatige cyclus heb. Baal er enorm van en had gehoopt op een beetje begrip, maar goed ik moet het afwachten.

6. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38

Ik begrijp je volkomen, wachten duurt nu zo lang he. Verloren tijd vind ik het :(
    hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt en nog beter een posi test :D

7. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Ja hier ook! Precies hetzelfde. Geen PCOS :) hier idd domme pech en vind het echt vreselijk!

8. Love90

Love90 Lid

22 jul 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja helaas:( Ik zie dat jij zwanger bent geworden... super gefeliciteerd:):) Ben heel erg blij voor je. Ben je na een jaar naar de huisarts geweest? Moest je toen bloedprikken? Zoja wat kwam daaruit?

Ben bang dat ik na 3 maanden wel terug moet naar de huisarts:(

9. JMMH

JMMH Niet meer actief

Hoi, ik heb ook haartjes op mijn kin/liezen en wel een vrij regelmatige cyclus. Twee keer snel zwanger geworden (ronde 1 en ronde 4). Hopelijk heb je snel succes!

10. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Geen overbeharing maar wel ernstige pcos. Ik word nooit (echt nooit) ongesteld. Waar ik overigens ook erg blij mee ben ;) ben gelukkig gezegend met 3 mooie kindjes dankzij hormonen spuiten. Meteen eerste rondes raak ❤
    Overbeharing hoeft geen pcos te betekenen maar je huisarts kapt t wel heel snel af. Je kunt namelijk ook best ongesteld worden zonder goede eisprong.

11. Love90

Love90 Lid

22 jul 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL

12. Love90

Love90 Lid

22 jul 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja dat vond ik ook. Ik moet maar gewoon afwachten. Bedankt voor je reactie

13. Love90

Love90 Lid

22 jul 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geeft mij nog hoop als ik zulke verhalen lees. Thanks😊

14. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Ik heb geen overbeharing, wel altijd acne gehad en een regelmatige cyclus. Ik heb geen pcos maar wel een verstoorde hormoonbalans. Daar Door geen goede eisprong en nul kans om spontaan zwanger te raken.
    Dat was mijn situatie voordat ik de molen inging.
    Maar alleen op echo's is te zien of je wel of geen pcos hebt.

15. Love90

Love90 Lid

22 jul 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat zal vast ook bij mij zijn. Ik zie dat je bij de tweede zwangerschap wel spontaan zwanger bent geraakt... wat is het mensenlichaam toch zo ingewikkeld hè. Bedankt dat je even je verhaal met ons deelt. Ik hou jullie op de hoogte.

16. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Zeker krijg jij ook een prachtig kindje!! Komt allemaal goed. Misschien een andere huisarts vragen evt en daar je uitleg aan doen?

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vreselijk dat wachten hè! Hier geen ervaring met overbeharing / mannelijke hormonen. Ik had juist wel een wat onregelmatige cyclus.

Wel duurde het bij ons bij de eerste ook wat langer voor ik zwanger was. Net iets meer dan een jaar. Wij zaten er ook aan te denken naar de HA te gaan en toen was het ineens toch raak. Helaas een mk. Daarna na 7 mnd opnieuw zwanger (oudste). Toen we voor een tweede gingen bereidde ik me alweer voor op een lange wachttijd. Eerste maand: gelijk raak. Helaas MA (tweeling). Daarna duurde het weer 7 maanden.

Het is dus ook wel een kwestie van 'toeval' of geluk hebben ofzo. Wij hebben altijd de maanden 'goed benut'. En dan nog duurde het bij de een een ronde of 14/ 15? Terwijl ik bij de andere al zo'n beetje zwanger was voordat we de spreekwoordelijke knoop hadden doorgehakt er gericht voor te gaan (maar al wel gestopt waren met anticonceptie onder het mom van 'we zien wel'.)

Lang verhaal maar bedoeld als hart onder de riem: dat je nu 10 mnd bezig bent, hoeft niet te betekenen dat je minder vruchtbaar bent. Het kan toch best nog 'ineens' raak zijn.
    Zo niet, dan zou ik zodra het eerste jaar om is, gewoon naar de huisarts gaan om wat dingen uit te sluiten. Maar het is niet voor niets dat ze hiervoor meestal een jaar voor uittrekken, tenzij er al iets bekend is wat de vruchtbaarheid beïnvloed. De meeste mensen zijn binnen een jaar zwanger. Maar niet iedereen bij wie het langer duurt, hoeft echt een probleem te hebben in de vruchtbaarheid.
    Ik bedenk nu ineens dat het bij mijn zwager en schoonzus ook meer dan een jaar heeft geduurd. Zij hadden de eerste onderzoeken al gehad. Ik denk dat ze ongeveer 1,5 jaar bezig waren toen ze spontaan zwanger was. Uit die eerste ronde testen was trouwens ook niks gekomen wat opviel.

18. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik heb geen PCOS. Wel enorme beharing, ook kin, nek inderdaad maar ook zo'n mannelijk streepje onder m'n navel😟
    Had een cyclus wisselend tussen 28 en 35 dagen.
    Maar ik ben 1 x in de eerste ronde en 1 x in de tweede ronde zwanger geworden dus bij mij leek dit niks te zeggen gelukkig!
    Hoop dat voor jou hetzelfde geldt!

19. Love90

Love90 Lid

22 jul 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan moet ik niet zeuren zeker. Ik lees inderdaad vrouwen die er nog langer over doen echt jaren. Ik weet natuurlijk niet wat mij te wachten staat. Hopen dat ik snel zwanger wordt. Ik ga over een week op vakantie.. misschien dat ik de gedachte ervan kan loslaten.

20. Love90

Love90 Lid

22 jul 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te horen! Dus het hoeft te maken te hebben met mannelijke hormonen.. ik moet morgen ongie worden, maar voel al dat ik het ga worden. Maar hou jullie op de hoogte.

Deel Deze Pagina