Ik heb hele mooie mokken van wedgwood waar ik regelmatig thee uit drink. Alleen krijg ik die lelijke thee randen/plekken erg moeilijk uit de mokken. Zit soms minuten te boenen op 1 mok. Heeft iemand een tip...
wat gekookt water met wat azijn in de kopjes gieten,helpt dat niet? dat deed mijn moeder altijd. weet alleen niet of het gewone azijn was of schoonmaakazijn. daarna goed afwassen en ze waren weer als nieuw. groetjes diana
Steradent kunstgebitreinigings tabletje erin met wat water. Ff poosje laten staan en je veegt het er zo af. Ook ideaal voor de koffie en theepot
Ik doe het altijd met cif/jif en een schuursponsje. Dat werkt met glazen en stenen mokken/glazen altijd bij mij. Dan even afwassen en ze zijn weer als nieuw.
misschien ook handig, bij iemand in de vaatwasser zetten als je die zelf niet hebt. of zit er een print op die niet tegen de vaatwasser kan want dan moet je het niet doen natuurlijk.
Ja zo doe ik dat ook. Klein beetje bleek in het kopje doen en de vlekken verdwijnen als sneeuw voor de zon. Daarna was ik de kopjes altijd nog even goed af met gewone afwasmiddel of ik doe ze in de vaatwasser. Liefs Hummel.
Ik leg mijn (thee)glazen, theelepels, eigenlijk alle servies, om de zoveel tijd in een badje van heet water met glorix. Dat laat ik zo'n uurtje staan en dan alles in de afwasmachine wassen. Alles blinkt daarna weer.
Ook hier gebruik ik dasty voor! Even insprayen en in laten trekken. Daarna stop ik het in de vaatwasser en ziet het er heel mooi schoon uit!
ik gebruik een teil met een beetje bleekwater en gewoon water en dan de mokken er in en na een uurtje afwassen en klaar.