Diagnose: PDD-NOS

Discussie in 'De lounge' gestart door Gezond, 23 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Zo reden wij eens naar t westen en opeens horen we "498" achterin. Huh?Wat bedoel je?
    Had ie hectormeterpaaltjes geteld :)
    Mijn jongens rekenen sneller met hun hoofd als ik met een rekenmachientje, en zo'n ingewikkelde sommen...pfff. Wiskunde is hun lievelingsvak.
    Er wil er 1 zo graag wiskunde leraar worden, maar dat is dus geen geschikt beroep voor hem, dus als iemand een opleiding/baan weet waar je veel wiskunde bij nodig hebt en waar contact met anderen niet centraal staat houd ik mij aanbevolen..

En wat geluiden betreft horen ze hier ook alles, en ik weet hoe irri dat is want ik heb dat zelf ook. Vind die achtergrondgeluiden in een film dan ook zeer storend. Als ik ga slapen moet t muisstil zijn en als ik slaap wordt ik snel wakker van geluid.

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Oooh jeee wat is er al veel gereageerd... Ik kreeg geen melding binnen dat er berichten waren.. ;)

Moet er nu echt even voor gaan zitten hoor...

Wordt even dit weekend denk ik omdat het hier ook gigadruk is even...

Maar alvast: dank jullie wel voor alle reacties!

3. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    En inderdaad wegen/straten kennis.
    Hij hoeft maar 1 keer ergnes te zijn geweest en weet de weg of wie er woont of welk gebouw er staat.

Tellen tot 100 en klokkijken kon hij al toen hij 4 was. Daar keek menig juf van op haar neus (en ik natuurlijk berentrots).
    En zijn adres en telefoonnummer kende hij al met 3 jaar.

Dat zijn dan weer de kleine dingen waarin hij uitblinkt en doet mij ook regelmatig vergeten dat hij ook nog zveel "problemen" heeft.
    Gelukkig ziet hij ze zelf nog niet zo erg.

Wij mochten ook nooit voor hem zingen met verjaardagen daar raakte hij echt helemaal van over zijn toeren. Nooit begrepen waarom tot ik het bij jou las Wilma.

Ik zal dan ook echt blij zijn als er bij hem PDD-NOS geconstateerd wordt.
    Dan heb ik eindelijk de bevestiging dat hoe hij is en reageerd op allerlei dingen gewoon komt door deze stoornis en niet omdat hij weer eens een driftbui heeft of dwarsligt of van het minste geringste uit zijn doen raakt.
    Alleen jammer dat die wachtlijsten zo lang zijn. :(

4. bengel

bengel Niet meer actief

taliaa: ja die heb ik gedaan... goede opleiding

kennen jullie de serie MONK? op sbs 6...een autistische rechercheur: heel veel herkenning zul je daar vinden en soms ook hilarische dingen, zoals:
    hij was backstage op een catwalk van modellen, die waren allemaal aanhet kotsen (om dn te blijven) zegt hij: sharon hier niks eten hoor, alle modellen zijn ziek!

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    :) alle modelen zijn ziek.

Ja in die serie herken ik wel veel idd. Meer als in rainman.
    En idd als het over autisme gaat dan roept iedereen ook gelijk rainman.

@ crisje: bij bepaalde (computer) programeer talen is het erg van belang dat je n goed wiskundig inzicht hebt. Misschien is dat voor hem iets?
    Heb ook ooit iets gelezen over dat er een opleiding autest ( http://www.autest.nl/ ) Heb me daar zelf nog niet erg in verdiept want zo ver zijn we hier nog niet. Eerst maar eens verzinnen wat hij nou echt leuk vind (hij wil spelletjes gaan ontwikkelen maar die opleiding is echt ERG duur...en verder doet hij zelf ook weinig om zich alvast bekent te maken met die dingen) Zn broertje wil politie agent worden...En hij denkt er nu ook over. Maar ik ben bang dat dat voor hem veel te moeilijk wordt kwa sociale interactie. En probeer hem daar n beetje op voor te bereiden nu dat niet alles kan met zijn beperkingen.

6. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Wilma hoe oud zijn jouw kinderen?

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb een dochtertje waarvan weal een paar jaar weten dat zij pdd/adhd heeft, ik heb geen behoefteom haar/ons hele verhaal hier op een openbaar forum neer tezetten, dus mocht je contactwillen/ervaringen delen dan kun je mij een pb sturen.

Overigens wil ik toch ff in het algemeen kwijt dat ik vind dat er opgepast moet worden, dat er heel makkelijk met die labeltjes gestrooid wordt en als een kind jonger dan een jaar of 8,9 is zo'n diagnose ook heel wankel is.

8. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Hoi Wishgirl,

Wat heftig zeg! Ik heb zelf het syndroom van Asperger, geen PDD-nos dus maar wel een stoornis in het autisme-spectrum. Deze diagnose is 2jr geleden gesteld, maar ik merk er eigenlijk bar-weinig van! Mensen in mijn omgeving merken eigenlijk ook niets vreemds aan me...gelukkig :D

Misschien valt het allemaal nog mee? Ze plakken tegenwoordig overal heel snel een etiketje op hè...

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn oudste is bijna 11 en de ander is 9.

Deel Deze Pagina