Ervaring pijn groeischijf hak / ziekte van sever

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door suus02, 24 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Hopelijk mag het hier blijven staan aangezien ik onder ander deel forum geen ervaring vind. Zijn er mensen met kinderen met deze klachten? Onze beide dochters hebben pijn aan de groeischrijf van hun hakken. Speelt met tijden op en met periodes is de pijn weg. Rond 13 e jaar groeit groeischrijf vast en zijn de klachten verdwenen. Zijn er mensen met ervaring en tips. Inmiddels heeft de een tweemaal gips gehad en de ander eenmaal. Naast activiteiten beperken en gips nog andere opties?

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik heb dit gehad vroeger. Dan praat ik dus over meer dan 20 jaar geleden.
    Ik kan me goed herinneren dat ik tijdens speelkwartier op het schoolplein geen stap kon verzetten omdat ik verging vd pijn. Dat duurde een paar dagen en dan was het ineens weer over. En zo schommelde het heen en weer.
    De huisartsen wisten toen waarschijnlijk niet zo veel als nu. Het is nooit herkend. "Kijk het nog even aan", dat soort teksten kreeg ik te horen.
    Maar idd, sinds ik op de middelbare school zat heb ik er nooit meer last van gehad.
    Hoe oud zijn je dochters?

3. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Onze dochters zijn 7 en 9 dus duurt nog even. Soms hebben ze inderdaad even last. Maar is dus meerdere keren voorgekomen dat 3 weken rust niet hielp om vervolgens in het gips te belanden.....

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Mijn dochter is hier onlanks mee gediagnostiseers. Ze krijgt nu een zool in schoen, zodat de achillespees meer ontspannen is. Miss is dat nog iets wat je kan doen? Wat naar dat ze zelfs al in gips gezeten hebben. Sporten ze veel? Mijn dochter sport helemaal niet veel maar toch zo last 😢

5. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Sporten normaal 2 keer per week. Nu dus even niet. Hebben dempende zooltjes maar in febr laten we ze op maat maken. Dragen alleen goede sportschoenen met goede demping. Helpt het zooltje bij jullie dochter? Mogelijk heeft het hypermobiliteit te maken hoorde ik? Oudste heeft dit bij ons, jongste niet officieel wat had niet genoeg kenmerken

6. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ze krijgt komende week een zooltje op maat. Hier sport ze ook niet veel. Wat vervelend denk dat je alles wel gedaan heb wat er te doen valt.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Onze dochter heeft het ook op en af. Zij sport wel veel.
    Hier heeft ze van de fysio oefeningen en een ijsadvies en ze draagt idd zooltjes

8. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Hopelijk helpen de zooltjes bij je dochter

9. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Helpen de oefeningen en wat is ijsadvies?

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    3x daags 10 minuten ijs en 3x daags dr oefeningen. Ze heeft daar zeker baat bij. Ben je weleens bij een fysio geweest ermee?

11. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Nee nooit het advies ook gehad om naar fysio te gaan.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Dat was hier het eerste wat de huisarts aanraade. De fysio heeft haar veel oefeningen gegeven

13. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Mijn dochter heeft dit ook. Zij is naar fysio geweest en heeft steunzolen gekregen met extra demping.
    Het geeft iets verlichting maar zij heeft alsnog dagelijks erge pijn.
    Zo sneu want ze is ontzettend actief en kan moeilijk stilzitten. Als ze maar net een paar meter loopt of fietst begint de pijn al en elke stap die ze zet word het erger.
    Dus ik lees ook even mee voor tips

14. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Vrijdag weer naar orthopeed geweest aangezien de nachtspalk de pijn verergerde. Dokter gaat nog steeds van sever uit maar maakt voor de zekerheid toch mri om andere dingen uit te sluiten. Dus voor nu nog steeds activiteiten beperken.

15. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Oja volgens onze orthopeed heeft fysio geen nut, bewegen beperken is nu enige wat zal helpen. Dus wachten de mri eerst maar af.

16. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier is t momenteel zwaar bagger. Dochter kan alleen nog lopen met krukken of op haar tenen maar dan doet t wel pijn. Zitten op dr stoel op school is ook pijnlijk. Ze heeft de server rechts heel erg en links een beetje. Als t na t weekend niet minder is wil ik naar de orthopeed doorverwezen worden.

Meerdete die bij een orthopeed lopen hiervoor? Wat voor extra toevoeding kan die doen? Ik ben hier bang voor gips...

17. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Sterkte Suus02, hopelijk is de mri gewoon goed. Ik ben soms wel een beetje bezorgt gezien mn dochter en haar zusje een ontstekingsziekte hebben.... Maar volgens de ha staat t wr los van.

18. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Orthopeed zei dat op tenen lopen juist heel slecht is, achillespees blijft dan ook trekken aan groeischrijf. Mijn kinderen doen dit bij pijn ook automatisch maar is dus niet handig

Orthopeed zal waarschijnlijk rust voor schrijven. Wat voor schoenen draagt ze? Running / sportschoenen met goede demping zijn het beste.

Hier op dit moment nemen klachten helaas alleen maar toe, blij dat ze mri krijgt.

19. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    #19 HooyoShimbir, 14 jan 2017
    Laatst bewerkt: 14 jan 2017
    Ze heeft new balance sportschoenen met steunzool, volldig rust, doet niet meer mee met gym en de judo stop gezet. Ze rent niet en loopt op kleine stukjes na (kleine stukjes op tenen) alles op krukken....(met krukken belast e haar voet helemaal noet of ook alleen de teen.)😢 ik heb echt het gevoel dat t haast niet erger kan.

Ohja en nu natuurlijk ook harstikke pijn in de bovenbenen door de verkeerde houding.

Deel Deze Pagina