Mag Italiaans schepijs nu wel of niet?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Fairy Tale, 14 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    De titel zegt het al, mag Italiaans schepijs nu wel of niet? In het buitenland zou ik het sowieso niet doen, maar hier in Nederland?

Ik kan er op de site van het Voedingscentrum helemaal niks over vinden en ook als je googlet kom ik het niet tegen. Softijs lijkt me niet gezond, dus dat laat ik maar, maar over schepijs kan ik niks vinden.

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb het wel gehad, ook in italië. Wel bij een goedlopende zaak. Waar het dus druk is.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Vers ijs, softijs en milkshakes mogen alleen, als je het ergens neemt waar het veel verkocht wordt. Er is dan veel doorstroom en de machines worden vaker schoongemaakt, waardoor je minder kans op bacterieen hebt. Ik zou bijvoorbeeld geen milkshake bij een snackbar nemen, maar wel bij McDonalds.

4. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Ik zou inderdaad qua hygiëne afgaan op je gevoel en de doorloop van de zaak. In NL mag in ieder geval geen rauw ei (meer) worden verwerkt ijs, wat in vel andere landen (oa Italië) wel mag.

5. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Rauw ei is niet zo gezond, maar dat kan geen kwaad voor je kindje. Alleen als zwangere heb je een iets hogere kans er ziek van te worden door onze lagere weerstand. Maar je kindje heeft daar dus geen last van.

Maar in NL kan je volgens mij bijna overal wel veilig ijs eten, geniet ervan!

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Nou ik heb het tijdens alle zwangerschappen gegeten hoor..
    Ik moet eerlijk zeggen dat je tegenwoordig veel meer hoord over dingen die niet mogen of liever in mindere maten.
    Ik hoor nu pas soms de gekste dingen...Terwijl ik tijdens mijn vorige zwangerschappen hier nog nooit iets over gehoord heb.
    Je huisarts of vk of gyn heeft informatie over wat je echt niet mag hebben of met mate..
    Als er het er niet in staat mag je het dus ook gewoon hebben..pfff het lijkt tegenwoordig wel dat je bijna niets meer mag hebben ;)

7. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Ik heb in Italie ook 2 of 3 keer zo'n ijsje gehad! Om te smullen! Zoo lekker!Het zag er heel hygienisch uit in de salon en mijn verloskundige zei dat het wel kon, maar wel met mate natuurlijk..

8. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou gewoon lekker ijs eten, als je daar zin in hebt. 'tuurlijk alleen bij een zaak die er fris en hygienisch uitziet, maar als ik niet zwanger was zou ik daar ook geen ijs willen hebben.

Deel Deze Pagina