diagostische laparoscopie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door winanda1981, 10 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winanda1981

winanda1981 Actief lid

7 jul 2008
    117
    0
    0
    klantenservicemedewerker
    emmeloord
    hallo meiden hier even een vraag van mij:

ik heb volgende week vrijdag een diagnostische laparoscopie(kijkoperatie om te kijken of ik verklevingen heb) en zie erg tegen de narcose en de operatie zelf want je moet toch met je benen wijdt terwijl je er eigenlijk niet bij bent. zijn er meiden die ook deze ingreep hebben gehad? graag ervaringen en moest je een nacht blijven slapen zo ja waarom?
    ze hadden namelijk ook tegen mij gezegd dat het kan zijn dat ik een nacht moet blijven maar dat is dus iets waar ik op tegen ben mn rust heb ik thuis en niet in het zh want daar ben ik niet op mn gemak ivm priveredenen.

dus ervaringen zijn erg welkom!

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hey meid
    ik heb de laparoscopie via de buik gehad
    en niet via de vagina..
    ik moest smorgens vroeg komen en eind van de middag naar huis toe als alles goed is gegaan..
    ik vond de operatie mee vallen, alleen wat last van de wondjes en schouderbladen door het gas wat ze gebruiken..

heel veel succes meid, hopelijk is alles goed bij jou van binnen. ;)

3. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Deze operatie gaat inderdaad via kleine sneetjes in de buik en schaamstreek. Je hoeft niet met je benen wijd. Ik moest wel een nacht blijven, reden voor operatie was dan ook een cyste die verwijderd moest worden en daarnaast zjn wat endometriosehaarden verwijderd. Het is echt per persoon verschillend.
    Succes!

4. winanda1981

winanda1981 Actief lid

7 jul 2008
    117
    0
    0
    klantenservicemedewerker
    emmeloord
    de reden dat ik die opertie krijg is dat er antistoffen van chlamydia zijn gevonden. heb het zelf niet gehad en ook niet voor behandelt maar kan zijn dat je die antistoffen ook krijgt als je een zware keelontsteking hebt gehad en dat is bij mij wel het geval. er namelijk met een uitstrijkje niks gevonden. maar ze willen de operatie doen omdat chlamydia verklevingen kan veroorzaken van binnen. en ik denk maar zo het is voor een goed doel he! en als ze niks vinden ga ik nog wel vragen naar een samenlevingstest want die heb ik nog niet gehad namelijk.

en nog een vraag heb je tijdens de operatie een onderbroek aan? ze moeten natuurlijk ook bij je naar binnen me een slangetje om blauwvoeistof naar binnen te spuiten of met een tangetje an je baarmoeder te kunnen bewegen.

ik heb al een hcg gehad en geen verstoppingen gevonden gelukkig dus dat was al een opluchting!

5. Alex34

Alex34 Lid

12 nov 2007
    78
    0
    0
    Het kijken in de baarmoeder gaat via de vagina, dat kunnen ze anders niet zien. Je krijgt alleen zo'n schort aan en voor de rest niks, geen oorbellen, geen sieraden, piercings etc.
    Maar ik was blij dat ik er niet niet bij was om het zo maar te zeggen. Ik had na het wakker worden veel buikpijn maar daar krijg je gelijk morfine voor en wel misselijk maar dat was maar 1 dag, na 10 dagen was ik alweer aan het sporten en de littekens trekken ook goed weg.

Groetjes Alex

6. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Winanda,

Het lijkt alsof ik deze topic heb geopend, want om die redenen kijk ik er ook erg tegenop. Maar ik probeer er niet aan te denken, want alleen dan kan ik positief blijven. Ik wil heel graag dit onderzoek laten doen, omdat bij mij het HSG onderzoek niet zo goed ging..

7. winanda1981

winanda1981 Actief lid

7 jul 2008
    117
    0
    0
    klantenservicemedewerker
    emmeloord
    dan be ik idd blij dat ik er niet bij ben idd alleen ben ik bang een trauma te krijgen na deze operatie ivm dat ik in het verleden ben verkracht en ik er nu niet bij ben terwijl anderen met hun poten aan me zitten. pffff sorry moest het ff kwijt.

en als je op de uitslaapkamer komt heb je dan het schort nog aan? weet wel dat als ik weer op de kamer ben ik gelijk mn kleren aan doe of ze het nu goed vinden of niet. neem ook mn eigen drinken mee want kreeg van een helderzient vrouwtje te horen dat ik veel moet drinken na de operatie. niet iedereen heeft last van de narcose maar ik blijkbaar wel dus. en wil dan wel de garantie hebben dat ik genoeg kan drinken en lus geen thee of water en taxi zullen ze wel niet hebben. ja ik weet het ben veel eisent en een eigen wil en dat krijgt echt niemand er uit.

8. winanda1981

winanda1981 Actief lid

7 jul 2008
    117
    0
    0
    klantenservicemedewerker
    emmeloord
    ik las idd ergens op het forum al een stuk over jou dat je geopereerd moet worden en toen dacht ik ook al zo dat had ik zo kunnen schrijven.

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Kan me heel goed voorstellen dat je er tegenop ziet, maar echt... het is niet nodig. Ik zag er ook als een berg tegenop, maar het is me achteraf erg meegevallen. In het ziekenhuis zijn ze zo lief voor je, echt waar. En weet je wat zo fijn is... voor de operatie, ongeveer een halfuur ervoor, krijg je een paar pilletjes en daar word je heerlijk rustig en relaxed van. Ik ging heel ontspannen naar de operatiekamer. De narcose zag ik ook het meeste tegenop, maar dat was 1 prikje en weg was ik. Voor m'n gevoel werd ik meteen weer wakker en toen was alles al achter de rug.

Heel veel sterkte en niet teveel tegenop zien hoor.

10. winanda1981

winanda1981 Actief lid

7 jul 2008
    117
    0
    0
    klantenservicemedewerker
    emmeloord
    de pilletjes die je krijgt daar kan ik niet tegen. ik heb 1 keer een operatie gehad voor mn spatadres toen een ruggeprik maar werd helemaal niet goed van die pil en de morfine. heb namelijk 1 keer een xtc pil gehad en die pil en de mofine die je in het ziekenhuis krijgt heeft bij mij de zelfde uitwerking en dat was geen pretje kan ik je zeggen. was echt op een andere wereld en was niet mezelf. maar mn vriend is bij me als ik onder narcose ga en bij me in de uitslaapkamer dus dat is een fijne gedachte. want hij is de enige die me rustig krijgt.

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ik heb begin juni de kijkoperatie gehad, bij mij keken ze via de twee sneetjes in mijn buikholte maar ze zijn ook naar binnen gegaan dus wel via van onderen. ik vond dat ook een raar idee, ze hebben toen weer een hsg gedaan en met een soort minicameratjes binnen gekeken, hierdoor weet ik wel dan van binnen in ieder geval alles goed is. ik kan niet zeggen dat ik de operatie mee vond vallen maar je wil gewoon weten want nu de stand van zaken is.

12. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi Winanda, ik moet ook een kijkoperatie. Zie er enorm tegenop. Heb nog nooit wat gehad, niet eens in een zieknhuis geweest voor me zelf. Maar het is voor een goed doel houd ik mezelf maar voor. ik moet het er voor over hebben anders raak ik nooit zwanger. Ze moeten toch eesrt de oorzaak hebben voor ze kunnen behandelen. Ik laat het maar over me heenkomen en ga niet meer op google zitten zoeken naar die operatie want daar maak ik mezelf helemaal gek mee. Succes en het komt helemaal goed met ons. Voor je het weet zijn we er van af.

13. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    @Linda, waar had je het moeilijk mee als ik vragen mag?

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ook ik heb in maart kijkoperatie gehad en maakte me er erg druk om, ook vooral de narcose.

Viel me achteraf erg mee! Ik moest me om 8.00 melden en om 9.00 werd ik naar OK gebracht. Kreeg infuus en voordat je het weet ben je onder narcose. Even later werd ik wakker in uitslaap kamer ongeveer rond 10.15 en om 14.00 uur mocht ik naar huis. Was wel heel moe van de narcose wat misselijk en duizelig. Ook trekken de wondjes een beetje. Na 1 week mochten de hechtingen eruit en nu zie je er bijna niets van. 1 klein sneetje bij navel en onderbuik vlak boven vagina.

Heel veel succes voor de meiden die kijkoperatie moeten ondergaan. Echt valt mee en laat je lekker verwennen door je mannetje de dag zelf en erna :)

gr vruchtje

15. winanda1981

winanda1981 Actief lid

7 jul 2008
    117
    0
    0
    klantenservicemedewerker
    emmeloord
    en krijg je ook nog morfine via infuus toegedient? ik kan namelijk echt niet tegen die zooi.

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik kreeg wat pilletjes voor de pijn

17. winanda1981

winanda1981 Actief lid

7 jul 2008
    117
    0
    0
    klantenservicemedewerker
    emmeloord
    zoeken op google doe ik ook neit meer in het begin wel toen ik het hoorde dat ik die operatie kreeg maar maakte me alleen maar gek. en idd wel fijn dat ik dan de vrijdag meer weet of er wat aan de hand is.

en caruli wat voor pilletjes kreeg jij?

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    wat paracetamol, en diclofenac zetpillen

19. winanda1981

winanda1981 Actief lid

7 jul 2008
    117
    0
    0
    klantenservicemedewerker
    emmeloord
    ok dat valt nog wel mee. behalve de zetpil want heb gevoelige darmen dus dat zal geen optie wezen. ik wacht het wel af wat de dag me brengt en laat het wel op me af komen. is voor een goed doel natuurlijk!

20. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    De operatie zelf vond ik niet erg maar toen ik wakker werd had ik wel pijn dus toen kreeg ik morfine (via infuus) dat hielp heel goed maar 'savonds thuis begon de pijn dus heb 4 dagen een combi geslikt van paracetamol en diclofenac. Het is natuurlijk allemaal wel te doen maar ik vond me wel heel zielig :cry: had ook erg last van dat gas in mijnlijf, ik denk alleen dat het bij mij voornamelijk ook kwam omdat ik een slechte uitslag had (alles verkleefd) dat doet het herstel natuurlijk niet ten goede... als alles goed was geweest dan was het denk ik minder erg geweest.

Ik hoor juist dat de meesten het mee vonden vallen! Veel succes, ben trouwens wel een weekje thuis gebleven.

Deel Deze Pagina