Hoi meiden, Ik heb zojuist mijn eerste spuit Gonal erin gezet. Nu staat er op de bijsluiter dat als je de Gonal pen voor het eerst gebruikt dat je hem in moet stellen op 37,5IE en dat eruit moet spuiten. Dan pas is ie klaar voor gebruik. Er moet namelijk een druppeltje Gonal eruit komen. Bij mij zat er al een druppeltje op toen ik de naald erop had gezet. Dus ik dacht het is niet meer nodig.... Ik had hem van tevoren ingesteld op 75 IE. Trek de dop erachter uit en injecteer mezelf. Volgens mijn arts moet ik twee keer een klikje horen. Omdat de dosering zich in stapjes van 37,5 instelt. Ik hoorde maar 1 klikje en kon de dop ook niet verder induwen. De rode dosis controle instelling stond ook op 75 IE.. Heb ik nu te weinig gespoten? Liefs Nikkie
als de dosis controle goedstond heb je denk ik gewoon 75 EH gespoten. ik zou bij je volgende pen (als je die hebt) wel eerste de volle 37,5EH eruit spuiten. dit gewoon zodat je volgende dosering precies klopt. het kan nu namelijk zijn dat je een beetje lucht hebt meegespoten ofzo (is niet erg hoor). je hoeft je nergens zorgen over te maken, ookal heb je nu wat te weinig gespoten, daar gebeurd er niks verkeerds door hoor. enneh.. ik zou niet eens weten hoeveel 'klikjes' ik heb ik zal er vanavond eens op letten.
Thankx Rach, weer een hele geruststelling! Hoe is het met jou meid? Jij bent ook weer begonnen met Gonal spuiten. Hoe gaat het? Liefs Nikkie
waarom het niet zo erg is dat je nu lucht hetb gespoten, is omdat je met hormonen t/m dag 5 van je cyclus mag beginnen. dus als je nu wat minder hebt binnengekregen zal je daar niet minder eitjes door hebben. ik spuit 112,5, zou dat volgens jou gyn dus 3 klikjes geven? gaat goed, het spuiten! ik kijk al uit naar woensdag als ik zie wat voor effect het heeft gehad
Hoi Nikkie, Je hebt denk ik inderdaad gewoon 75 gespoten. Die 2 klikjes hoor je bijna niet omdat je daarvoor te snel eruit trekt. Geen zorgen hoor! Ik heb gisteravond ook 1ste spuit gezet. Heb alleen veelste weinig meekregen, omgerekend maar voor 4 dgn. Maandag dus poli bellen dat verkeerd is gegaan. gr vruchtje
Haha drie klikjes he Rach? Ja ik hoorde vandaag bij mij dus ook twee klikjes! Dus ik zal waarschijnlijk de eerste keer maar 37.5 IE hebben gespoten.... Liefs Nikkie
Hoi Rach 300 (blauw kleurige pen) moet 900 (roodkleurige pen) hebben staat er op 0.5 ml en ik spuit 75 IE/0.12 ml. Wel lastig hoor ik vind het wel slordig, maar ja blijven ook maar mensen natuurlijk en die kunnen nou eenmaal fouten maken. Gelukkig had/heb ik genoeg voor het weekend. gr vruchtje
ja zeker. ik moet altijd een paar dagen wachten na mijn bestelling bij de apotheek omdat hun het ook nog moeten bestellen. ik hoop dat je ook genoeg hebt voro 3 dagen extra? misschien heeft het ziekenhuis anders voor deze situatie wat extra 'in huis'?
Dat is inderdaad een goeie Rach, lief dat je zo meedenkt . Ik was zaterdag wel bij apotheek langs gegaan want ik dacht misschien hebben ze daar verkeerd gedaan, maar dat was niet het geval. Die mevrouw van apotheek heeft gonal-f 900 apart gehouden maar weet niet of gyn dat gaat uitschrijven want dat zou dan weer teveel zijn. Aan 600 zou ik genoeg hebben is met die 300 ook 900. Echt een gedoe ga voortaan daar meteen opletten. Ben nog een leek op dit gebied. Hoe is het met jou meis?
nou dan zou ik vragen aan je gyn of ze die 900 op het recept wilt zetten, dan weet je zeker dat je het meteen meekrijgt. in deze situatie zou dat misschien ook wel handig zijn. en dan kan je tegen je gyn zeggen als je zwanger bent en het over hebt, je de pen mee zal nemen naar het ziekenhuis, kunnen zij die nog gebruiken voor iemand anders (ik had ook nog menopur over en aan mijn gyn gegeven, ze was daar erg blij mee, de apotheek gooit alles namelijk weg). met mij gaat het goed, lekker bezig met met spuiten met mijn 900EH pen
Ga morgenochtend gewoon om 8.00 uur naar de poli en dan zeg ik dat wel dat apotheek die 900 op voorraad hebt en ik die wil/moet hebben om door te kunnen. Telefonisch is de poli niet goed te bereiken grrrr en praat ook niet lekker op werk. En inderdaad mocht dat wonder gebeuren van zwanger worden geef ik het netjes aan de gyn terug wat ik over heb. Goed om te horen dat het spuiten goed gaat
nou het spuiten van Gonal gaat me goed af. Alleen raakt die Gonal pen maar niet leeg. Erg raar, want volgens de arts kon ik er maar 6 keer mee doen. En ik heb nu.....al 5 keer gespoten. En er zit nog best veel in. Doe ik iets verkeerd? Ik hoor toch echt twee klikjes....mmm Ik heb alleen bij het eerste gebruik van de pen de instructie niet juist opgevold. Mogelijk dus dat ik 37,5 IE te weinig heb gespoten. Of blijft er altijd veel in de pen achter? Liefs Nikkie