vraagje over clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zara75, 8 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Een vriendin van mij gaat volgende maand beginnen met clomid en pregnyl.
    Ze heeft endometriose, maar wel een regelmatige cyclus.
    Clomid is toch juist bedoelt om een cyclus te verkorten?Ik snap het even niet meer. :(

2. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Clomid is een stimulerend middel dit kan ook gebruikt worden om de cyclus te ondersteunen.

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Als je vriendin gaat beginnen met clomid en pregnyl, dan zal ze wel iui, ivf of icsi gaan doen?

Is het dan niet zo, dat clomid gebruikt wordt om de cyclus onder controle te houden?

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Ze moet dus clomid en pregnyl gaan gebruiken.En er wordt nu gekeken naar'het sperma.Is dit slecht, dan wordt het iui en anders niet.Dan moet ze gewoon klussen en hopen dat ze zwanger raakt.

Die clomid is dus stimulerend en ondersteunend?Stimulerend in welke zin?Ik heb zelf nog nooit clomid gebruikt, dus weet echt niet wat het inhoudt.Ik dacht altijd dat je dat moest gebruiken als je hele lange cycli had...

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Stimuleren de eitjes te laten groeien...
    (althans dat is mij zo uitgelegd)

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    O okay.Rijpt er dan zoals in een normale cyclus 1 eitje of is de kans nu groter dat er meerdere hierdoor springen, of is dat alleen met Puregon?(Dat heb ik moeten spuiten met ivf)

7. Stef1978

Stef1978 Bekend lid

Door de clomid is de kans op meerder eitjes, dus ook kans op een meerling!

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Er is inderdaad kans dat er meerdere eitjes groeien. Maar weet niet of bij iemand die een normale cyclus heeft, eerder kans heeft hierop.

9. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Toen wij bij de gyn liepen en er niet echt een aanwijzbare reden werd gevonden voor uitblijven van een zwangerschap (hcg was ook goed) heeft de gyn ook Clomid (50) voorgeschreven. Uiteindelijk hoefde ik er niet aan te beginnen omdat ik precies net ervoor toch zwanger raakte, maar mij is uitgelegd dat Clomid ook gebruikt wordt om een normale cyclus te ondersteunen/kracht bij te zetten qua eisprong en dat er idd (ook met een normale cyclus) meer kans is bij gebruik van Clomid dat er een meerlingen zwangerschap ontstaat.

Liefs Mirre

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Zeg, ga jij eens persen! :) Volgens mij vindt die kleine het wel lekker warm daarbinnen!

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    En dat clomid, hoe lang mag je dat gebruiken?Zo lang als tot je zwanger bent?Of is het zo dat je het bijvoorbeeld niet langer dan 6 maanden mag proberen?

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Er staat geloof ik in de gebruiksaanwijzing, dat je het maar 6 maanden mag gebruiken. Dat omdat je er immuum voor kan worden. Maar de meeste gynaecologen gebruiken het gewoon zolang het werkt.

Deel Deze Pagina