batterij laptop

Discussie in 'De lounge' gestart door Sweetlakecity, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Gaat na verloop van tijd de oplaadbare batterij "dood" van de lap top?
    Nu was hij helemaal opgeladen en ben 30 min verder en hij zegt al dat ik maar 14 min nog heb.
    Ik heb een toshiba. Iemand die weet waar je dan goedkope kan kopen en of ik het er zelf in kan zetten?

2. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Herkenbaar! ;)
    Helaas zijn nieuwe accu's voor laptops zo duur dat je tegenwoordig beter een nieuwe laptop kunt kopen in de aanbieding....
    Of gewoon de stekker erin :)

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ja die van ons is ook overleden, eerst stond er dat ik nog 5 uur had, en een uurtje later ging ie pingen dat hij op netstroom moest!

Accu's zijn inderdaad belachelijk duur, dus dan maar op een draadje..

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb als advies gekregen ,als je de laptop altijd aan netstroom hebt hangen, de batterij er preventief uit te halen. Zo behoud je batterij een langere levensduur.

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb het ook gehad met mijn batterij. Hij kon op een gegeven moment nog 5 minuten zonder stroom.... Ik heb een nieuwe gekregen, was nog net binnen de garantieperiode van een jaar. Kreeg nog als advies om de laptop meteen weer van de stroom af te halen als de batterij vol is en hem af en toe even helemaal leeg te laten gaan.

6. ook hier het zelfde problleem maar heb draadloos internet.. maar zit toch aan eeen (stroom)draadje ..

werkt prima

7. Blaak

Blaak Niet meer actief

idd!

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Had ik eerder moeten weten..:x:$

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ja is een beetje mosterd na de maaltijd voor jou:( Maar onthoud hem voor als je hopelijk toch nog een goedkope nieuwe batterij vind!

Succes.

10. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

wij hebben ook pas een nieuw laptop een sony pas een paar maanden

en nu is hij eigenlijk ook snel best wel leeg zonder netstroom

hun zeiden dat we het beste als de accu vol is de stekker er uit kunnen halen, en dan weer helemaal leeg laten lopen en dan pas weer de stekker er in doen om weer helemaal vol te laden.

maarja dat is nu ook al te laat.. jammer!! maar nu gaan we het wel doen om de accu zo ver mogelijk te sparen

11. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heb het ook gehad met mijn oude. toen op een gegeven moment het contact van de oplader ook nog eens kapot ging was het echt einde verhaal.

nu de nieuwe, hij zit altijd op stroom heb de batterij er nog nooit in gehad. neem hem eigenlijk ook nergens mee naar toe.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.992
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gek, heb juist te horen gekregen dat het met de huidige generatie accu's niet meer nodig is de accu eruit te halen als hij vol is. (Laptop een jaar geleden gekocht.) De eerste paar keer moet je hem even helemaal leeg laten gaan, daarna maakt het niet meer uit.

aanvulling: Ik zie net dat het afhankelijk is van het type batterij. Li-Ion kun je erin laten zitten. De oudere batterijen met Nikkel (nicad en nihm) moet je geregeld helemaal leeg laten gaan, helemaal opladen en dan eruit halen.

Deel Deze Pagina