Blaasjes op schaamlippen baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lucia, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo,

ons meisje heeft sinds een paar weken een paar blaasjes op haar schaamlipjes.
    Het begon toen als een paar rode puntjes(toen zaten er ook een paar bij haar anus) dus wij dachten gewoon luieruitslag.

Een tijdje gesmeerd met sudocreme, zinkzalf ook geprobeerd, maar het wordt niet echt beter...een paar keer dachten we dat het aan het genezen was, maar dan werdt het weer erger. :(
    Nu zijn het 3 rode blaasjes.(eentje is er pas bijgekomen)
    Ik denk nu zelf aan een schimmeltje, toen het begon was ze ook verkouden.En spruw heeft ze ook al eens gehad.

Moet ik ermee naar de ka?(ga ik denk ik sowieso wel doen)

Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Mijn dochter had dit pas ook. Ging ook niet weg, zat er al een paar weken. Ben even naar de huisarts geweest en die zei schimmeltje. Kreeg een zalfje en het was binnen een paar dagen weg. Zou dus even langs de huisarts gaan. Succes!

3. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik denk ook een schimmeltje! Ik kreeg een recept van de huisarts maar het bleek dat je het gewoon ook zonder recept kon krijgen bij de apotheek. Je kan het dus ook even vragen daar, zalf voor schimmelinfecties op de huid.

4. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Dat is een schimmeltje. Wij kregen er een zalfje voor die je zo bij de apotheek kan halen.
    Bij Senna begon het ook met een verkoudheid en tegelijkertijd het gaan uitproberen van anderen luierdoekjes.
    Bij Senna werd het een fikse luierontsteking en als ik nu zie dat ze weer wat blaasjes begint te krijgen dan smeer ik het er een heel klein beetje op en na een dag zie je er niets meer van.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij zijn hier toevallig gisteren mee naar de huisarts geweest, die gaf aan : luieruitslag.
    Ook Fae heeft 2 weken geleden spruw gehad (nouja, toen was het eindelijk weg , na nystatine en daktarin) . Maar dat scheen er niets mee te maken te hebben. Maar dit is idd een schimmeltje. Volgens het medisch systeem (in de pc van de huisarts) moest je idd sudo smeren, maar hij zei zelf al; dat klopt niet, dat helpt niet voldoende. En we hebben dus een creme gekregen. Je had het ook in poedervorm zei hij, we mochten kiezen. En we moest het zelf betalen ook, maar of je een recept nodig hebt weet ik niet. De naam van het spul wat wij gekregen hebben is: Micanozol , 2x daags smeren.

maar het begon precies zoals jij beschrijft, een paar weken terug, met wat gewone bultjes (6 hier en het zijn er ook niet meer geworden) . Leken wat uit te drogen op een gegeven moment (door de sudo?) maar verder weg gingen ze niet.

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ok, dank jullie wel!

Ik heb hier toevallig wel Daktarin Creme, maar misschien kan ik maar beter niet zelf gaan 'dokteren' en afwachten wat de ka zegt. ;)

7. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Micanazol ja, dat hebben wij dus ook. Kon er even niet meer opkomen in mijn eerdere mail.

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Even naar de apotheek/drogist voor miconazol creme ( Daktarin), dit 2x per dag dun aanbrengen op de schaamlipjes. Als de klachten verdwenen zijn, nog een paar dagen doorsmeren, schimmelsporen zijn namelijk met het blote oog niet zichtbaar, en kunnen bij voortijdig stoppen emt de creme dus weer sterk terugkomen.

Succes!

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Jingels: dus Daktarin creme is goed?
    Het namelijk nog een ongebruikte tube...
    Mag ze dan ook gewoon constant haar luier aanhouden?Gaat het dan niet 'broeien' zeg maar?

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier hetzelfde en ik gebruik Miconazol creme (ik heb hier ook Daktarin, maar dat is voor oraal gebruik, ik weet niet of die jij hebt voor op de huid is?).

Maar hier wordt het door de luier dus telkens weer erger, zeker nu ik even Etos luiers gebruik ipv de Aldi, die we altijd gebruiken, maar die zijn op :(. Ik weet nu ook even niet hoe we het beter kunnen krijgen...

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wij gebruiken soms tussendoor ook een Etos luier, heb ook al gemerkt dat het dan iets erger wordt!

Wij hebben zowel Daktarin voor oraal gebruik als die voor de huid. ;)
    Daktacort hebben we ook, maar daar staat op dat het niet 'afgesloten' mag worden na het aanbrengen...

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Lucia: Daktacort, zit een corticosteroid bij in ( hydrocortison), die mag je nooit zomaar smeren, en zeker niet bij een baby!
    Gewoon de miconazolcreme gebruiken, even in laten trekken,drogen aan de lucht, en dan de luier.

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Jingels: Nee, ik heb de Dactacort ook niet gesmeerd hoor. ;)

Heb een paar uurtjes geleden Daktarin gebruikt, maar nu zie ik net dat het nog roder lijkt?(vooral rond de blaasjes) :(

Zou het kunnen dat ze er niet tegen kan of is dit een normale (tijdelijke) reactie?

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    De laatste keer dat ik haar luier ververste was het nog roder, en ook dik op sommige plekken waar eerst helemaal niks te zien was.
    Ik ga dus effe maar helemaal stoppen met smeren en morgen even door de ka na laten kijken...

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Heb van de ka een smeerseltje gekregen, heel rood en dun en het zit in een flesje.(Eosine)
    Het dient om alles uit te drogen, en ik moet haar ook zoveel mogelijk zonder luier laten liggen. :)
    Weet nog niet zo goed hoe ik dat in bed ga doen. ;)

Deel Deze Pagina