Nou het is baby boom hier! vertelde ik nog dat de zebravinkjes steeds onbevruchte eitjes legde vind ik vandaag een pasgeboren zebravinken jong! Nu is dit een inteeltje (vader x dochter) omdat ik pas eergisteren nieuwe vinkjes erbij heb gezet maar dat komt wel vaker voor in het dierenrijk en het is nu afwachten of hij/zij helemaal in orde is. het is wel een scheetje en zo klein als het topje van je pink! Ze diamantduif kinders doen het heel goed, de een is duidelijk lichter dan de ander en das leuk uit elkaar houden! Ik ben helemaal verliefd op mn kleine birdies!
T gaat goed met de duifjes, ik zag ze al staan op t nest dus het duurt niet lang meer voordat ze uit gaan vliegen! Het kleine vinkje ligt er lekker warmpjes bij, nog kaal en met gesloten oogjes, maar ow ow wat een schatje!
Oh, wat is ie lelijk en ontzettend lief! Ik hoop ontzettend dat hij het overleeft en helemaal in orde is!
Helaas. Mn zebravinken jong hing vanmorgen dood half uit het nest. Reden weet ik niet, zo te zien is die wel gevoerd... Kan van alles zijn! Misschien toch omdat zn vader ook en opa was en hij daarom zwak was ofzo. Helaas dus... Arm dingetje...
De duifjes zijn zich steeds meer bewust van de wereld om zich heen. Zo leuk om ze allert te zien rondkijken vanuit het nest! Ben heel benieuwd wat de geslachten zijn, wil ze graag houden natuurlijk maar dat moet wel kunnen
Ja niks aan te doen helaas. Zal wel iets mis mee geweest zijn. Gelukkig doen de duifjes het wel helemaal goed!
Ja tis de natuur moeten we maar denken Heb vroeger nooit vogels gehad maar ow ow ow wat is het leuk, echt een leuk stukje natuur in je tuin. Vooral als je ze ook goed kunt huisvesten natuurlijk! Ben benieuwd wanneer de kleintjes gaan uitvliegen!