Rechten/plichten marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 5 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.238
    1.892
    113
    Vrouw
    Onlangs heeft iemand bij ons iets gekocht via marktplaats. Naar ons weten zijn we duidelijk geweest in de advertentie maar nu wil de koper zijn geld terug, omdat de aankoop niet voldoet aan zijn verwachtingen.
    We hebben geen zin in gezeur, dus hebben gezegt dat hij een nieuwe afspraak kan maken om het gekochte terug te komen brengen. Nog geen reactie op gehad.
    Hij heeft m'n man al uitgemaakt voor oplichter en ik vind na een nachtje slapen wel dat we "erg lief" zijn geweest. Mn man wil nog een berichtje nasturen met de vraag of deze meneer dan een afspraak wil maken. Ikzelf vind dat de koper nu de volgende stap moet gaan zetten en binnen afzienbare tijd, op een normale manier een reactie moet geven. Blijft hij "schreeuwen", kan hij het vergeten met zn geld terugkrijgen.

Nu wil ik maandag het juridisch loket bellen voor advies maar is hier iemand die me iets meer kan vertellen? Wat zijn onze plichten en rechten? Had de beste man niet de plicht mer informatie in te winnen over zn aankoop? Enz enz

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Het ligt er helemaal aan wat de situatie is. Als jullie hebben gezegd dat iets in goede of redelijke staat is maar het is behoorlijk beschadigd of werkt niet dan is het niet gek als iemand aan de bel trekt.

Als jullie aangeven dat iets gebruikt maar in redelijke staat en en her en der een klein krasje heeft maar gewoon goed werkt dan lijkt mij dat hij het had kunnen verwachten.

Wat voldeed er niet aan zijn verwachtingen?

3. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.238
    1.892
    113
    Vrouw
    Het gaat om een vouwwagen van 30jr oud. Waarover we duidelijk zijn geweest in de advertentie. Ook over evt mankementen.
    Hij wilde'm als aanhangwagen gebruiken. We hebben hem gemeld dat hij wel alle tentdoeken enz erbij krijgt. Wij kunnen er immers ook niets mee.
    Hij kwam'm ophalen, heeft er amper naar gekeken en verder niets gevraagd.

Nu zegt hij dat het matras gescheurd is. (Een schuimrubber matje van 30jr oud... dat je daar uberhaubt op wil gaan liggen) en er geen keuken bij zit.
    Bij een vouwwagen van 30jr oud, kun je verwachten dat er geen keuken bij zit en heeft er dus ook niet naar gevraagd.
    Hij wilde hem als aanhanger gebruiken, dus het belang van een keuken of goed matras zagen wij ook niet zo in. En nogmaals: volgens mij heeft hij ook enige onderzoeks plicht...

4. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Dus deze meneer wilde niet kijken en gaat nu klagen... geen medelijden mee hebben. Hij heeft de kans gehad bij jullie aan de deur. Jullie zijn geen winkel met niet goed geld terug garantie.

Manana, Athina, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Als hij niet eens heeft gekeken en jullie alle gebreken duidelijk in jullie advertentie hebben genoemd dan zijn jullie denk ik niet verplicht de wagen terug te nemen.

Rosa5 en littlemunchkin vinden dit leuk.
  6. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
    Ik zou hier niks mee doen. Garantie tot de deur bij marktplaats. Hij had zelf kunnen navragen of er een keuken bij zat en had zelf ook nog de matras ed moeten nakijken. Als ik iets ophaal bekijk ik het product aan alle kanten. Als me thuis nog iets opvalt, heb ik pech gehad.

Laat hadden wij onze ps4 erop gezet. Mevrouw kwam hem ophalen. Heeft hem bij ons nagekeken en werkend gezien. Heeft daarnaast nog een beetje lopen gamen. Afijn, gekocht. Krijgen we na 3 dagen een sms dat hij het niet naar behoren deed.
    Ja dikke doei. Hier thuis deed hij het nog. Gelukkig zat er nog garantie op en heeft ze hem kosteloos kunnen maken, maar anders had ze pech gehad.
    Ik zet er altijd bij als er iets aan t product mankeert, maar na de aankoop is het klaar. Ik ben geen winkel.

Evanesco vindt dit leuk.
  7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Zou er zelf niks meer mee doen.

Zo zelf keer Mn iPhone verkocht, netjes vermeld dat hij niet naar behoren werkte en vermeld wat er exact mee was. Puber jongetje kwam hem ophalen, hoefde hem niet aan te zien.

Uur later berichtje dat hij er niet in kwam en of wij onze gegevens wilde geven van iCloud, er was volgens mij geen enkele andere mogelijkheid om erin te komen.

Niet gegeven, na dagen aandringen van zijn kant. Toen dat klaar was begon hij te vallen over mankementen meneer wilde zn geld terug, verder niet op in gegaan. Werd ik uitgemaakt voor oplichter. Paar dagen later zag ik dat beste meneer hem te koop aanbood in zo goed als nieuwe staat op marktplaats.

8. p1982

p1982 Niet meer actief

Niks mee doen
    Als hij niet wilde kijken zijn schuld
    En niet zelfde dag terug gekomen

Hier voortent en luifel te kooo staan gezegd van bepaalde scheur en foto’s bij gedaan. Komen mensen kijken alles laten zien en meerdere keren gevraagd maat goed ja was goed
    Staan ze week later op de stoep ja niet juiste maat en wilde geld terug nee gezegd .

Dat ze het zelf maar moesten verkopen

9. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.238
    1.892
    113
    Vrouw
    Zo denk ik er ook over inderdaad. Dat het matras gescheurd was, wisten we niet eens. We hebben niet vermeld dat er geen keuken bij zit, mja... wat verwacht je dan.
    Maargoed, er hadden al gereageerd, dat hij een afspraak met ons kan maken om hem terug te brengen. Beetje stom, maar zoals gezegt: we hadden geen zin in gezeur. Vind alleen wel dat hij hier niet mee moet wachten... en ook dat hij een normale toon tegen ons gebruikt. Anders zijn we ook niet meer coulant.

Mja, voor de zekerheid toch maar even juridische informatie inwinnen.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Ik had gezegd, bel de politie maar, dag meneer!

Jessi79 vindt dit leuk.
  11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.309
    113
  12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.816
    2.674
    113
    Haha die man is gek. Garantie tot aan de voordeur (of oprit) hoor bij dit soort dingen. Lekker negeren en blokkeren hoor.

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Lekker laten gaan, hij heeft zelf niet voldaan aan zijn onderzoeksplicht!
    Zo heb ik ook ooit te impulsief in de winter een auto gekocht, had ff een uurtje over en ik moest en zou een andere auto.
    Blijkt dat ding bij thuiskomst geen airco te hebben :rolleyes: heel dom van mij maar zelf niet goed gekeken.
    Uiteindelijk heb ik m na 3 maanden verkocht met dik verlies.. maarja pech voor mij!

14. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.280
    1.442
    113
    Ik zou ook zeggen dat ie gewoon pech heeft. Ik had laatst een beugel verkocht van de wandelwagen. Had in de advertentie duidelijk gezet voor welke type wagen de beugel was. Krijg ik een paar uur later een boos bericht dat ik er wel ff bij had kunnen zetten dat het voor een bepaald type wagen was.
    Heb teruggestuurd dat het duidelijk in de advertentie staat en dat ze het dan maar moeten doorverkopen. Heb daarna niets meer gehoord.

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Je biedt een vouwwagen aan van 30 jaar oud, daarvan is te verwachten tot het niet meer in goede staat is. Althans, tentdoek en dingen zoals een matras. Als je verder open en eerlijk bent geweest en hij niet de moeite heeft genomen om zelf vragen te stellen of de boel even na te kijken heeft ie pech. Zou een berichtje sturen dat jullie je hebben bedacht, dat hij zelf vragen had moeten stellen en kans heeft gehad om de boel beter te bekijken. Je bent geen winkel en als meneer er vanaf wil mag hij hem zelf verkopen.

Wij hebben afgelopen zomer onze tent verkocht. Samen met de kopers opgezet en ze hebben hem zelf nagekeken. Zo hoort dat en achteraf geen gezeik.

moeder90 vindt dit leuk.
  16. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Deze meneer heeft kijkplicht als hij iets koopt. Niets mee doen.

Wij hebben onze vw ook verkocht, 1 jr gebruikt incl keuring etc. Kwam 4 wk later klagen dat er een ophanging los zat. Ik heb aangegeven dat hij dat gelijk had kunnen voelen dat hij de straat uitreed en ik weet niet wat hij afgelopen 4 wkn gedaan heeft. Nooit meer wat gehoord.

Deel Deze Pagina