Hallo meiden, 1,5 jaar geleden (6 weken na de bevalling) heb ik een Mirena spiraaltje laten plaatsen. Dit vond ik erg pijnlijk. Nu vraag ik me af; doet het ook zeer om het spiraaltje te laten verwijderen?
verwijderen is geen pretje (al 2x gedaan) maar stelt niks voor als je kijkt hoe het inbrengen voelt.. verwijderen is ook veel sneller klaar tip doe een inlegkruisje in.. je kan een beetje bloeden na de tijd
Niet te vergelijken met het plaatsen! De ha vroeg me even te kuchen en toen flop! eruit. Een kwartier later voelde ik zelfs geen irritatie meer aan mijn bm-hals. Het was bij mij niet zo dat ik niks voelde (was ook nog nooit zwanger geweest), maar echt, het (normale) verwijderen valt zo mee in vergelijking met het plaatsen!
Oh NIKS in vergelijking met het plaatsen. Het plaatsen heb ik echt als een horror ervaren, compleet met flauwvallen en niet meer kunnen staan. Het verwijderen: een pijnlijke steek en flup! weg dat ding. Geen centje pijn gehad en snel zwanger geraakt
Ik heb er totaal geen last van gehad. Ik kan zelfs zeggen dat ik er niets van heb gevoeld. Wel verschrikkelijk veel bloedverlies in de dagen erna!
ik denk dat het van persoon tot persoon verschilt, ik heb van het plaatsen en verwijderen niks gevoelt. en ik heb hem nu voor de 3e keer. groetjes diana
ik denk ook dat het verschilt. een kennis van mij voelde niets van het plaatsen (geen kinderen) en bij mij is het 2x mislukt omdat het net als bij evenstar horror was. dus het verwijderen zal ook wel voor iedereen anders zijn.
Vond het plaatsen vervelend, maar niet heel pijnlijk! Had paracetamol ingenomen. En het weghalen was bij mij echt een fluitje van een cent!