diana 35 pil

Discussion in 'Anticonceptie' started by hairgirl, Aug 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

@ milolove,
    Ik ben nu sinds Juli gestopt, ben erg benieuwd wanneer mn menstruatie echt op gang komt. Toen ik stopte met de pil kreeg ik een ontrekkingsbloeding daarna na 27 dagen ongeveer 3 dagen wat bruinig bloedverlies met wat sliertjes :( sorry klinkt wat vies misschien. Weet niet of dit nou een soort van menstruatie was of niet. Ik heb ongeveer een jaar of 10 de Diana pil geslikt. Mn huid is iets onrustiger maar ik zit gelukkig niet helemaal onder de pukkels, hopelijk blijft het zo.

Heel veel succes en hopelijk is het snel raak! :D

Groetjes Biesheuveltje

2. milolove

milolove Actief lid

Aug 18, 2008
    320
    0
    0
    @biesheuveltje

Wel fijn dat je menstruatie goed op gang lijkt te komen! Ik weet niet of je het beetje bloedverlies als ongi mag tellen, maar er gebeurt tenminste wel iets toch? Gelukkig heeft niet iedereen last van erge ontpilverschijnselen!

Mijn huid is na het stoppen wel een stuk vetter geworden en ik krijg nu wat vaker spontaan een puistje, maar lang niet zoveel als toen ik puberde! Ik ben inmiddels alweer 8 maanden pilvrij, dus ik hoop dat het niet erger wordt. Dan voel ik me weer een tiener hihi!

Ik wens jou ook super veel succes en laten we hopen dat we snel mama worden!

groetjes milolove

3. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    M'n pukkeltjes kwamen terug en ik ben na 96 pas weer ongesteld geworden.
    17 jaar pil geslikt (Diana 35 nu andere naam).

4. Racegirl

Hmm ik dacht dat het wel mee viel met het terug komen van mn pukkels maar het lijkt nu even met de dag erger te worden :confused:
    Heb net al even bij de apotheek Normaderm van Vichy gehaald. Hopelijk blijft het niet erger worden maarja het is voor een goed doel zullen we maar zeggen.

5. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

Mar 11, 2008
    1,310
    0
    0
    Doetinchem
    Balen joh Biesheuveltje dat het steeds erger word. Inderdaad voor een goed doel gelukkig!

ik ben ook al druk aan het smeren met cremepjes enzo, helaas reageer ik heel allergisch op allerlei dingen, krijg ik nog meer bultjes (gelukkig kan ik dat wel als excuus gebruiken voor mijn pukkels :) )

6. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi hoi

ik heb ook gelukkig nog nooit gehoord over onvruchtbaarheid bij deze pil heb deze pil ook o'n 5 a 6 jaar geslikt. ben nu sins 15 augustus gestopt en ben ongesteld geworden, nu is het afwachten op mijn eigen ongesteldheid.

ik hoop niet dat die weer zo heftig worden als voordat ik met de pilbegon, maar dat kan natuurlijk goed.

ook zag ik dat iemand iets over haaruitval schreef
    my god ik heb nu zo veel haaruitval! ( had altijd al best veel) maar nu is het egt niet meer normaal lijkt wel!

zou dat bij het ontpillen horen? verder is mijn huid wel iets onrustiger als toen ik de pil slikte, maar ben nog niet zo lang gestopt dus moet ff afwachten.

groetjess

7. Racegirl

Hoi sannehai,
    Ik schreef dat van die haaruitval, sinds ik gestopt ben met de Diana pil is het echt veel erger. Ik zat vorige week bij de kapper en die zei: goh wat valt je haar toch uit, slik je wel genoeg vitamine :cry: Tja dan ga je ook niet aan zn neus hangen dat je met de pil gestopt bent. In de bijsluiter bij mij staat ook dat het een bijwerking is haaruitval.

Mijn huid is ook weer een stuk onrustiger maar als het zo blijft kan ik er mee leven. Hoe was dat bij jullie trouwens, hebben jullie het idee dat hoe langer je gestopt bent met deze pil des te erger wordt de acne weer...

Ik ben nu 8 weken gestopt en ik vraag me af of ik me nog op ergere puist aanvallen moet voorbereiden :(
    Hoop dat het een beetje zo blijft. Succes allemaal :)

8. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

Mar 11, 2008
    1,310
    0
    0
    Doetinchem
    Bij mij worden de pukkels niet meer erger. Heb eerder het idee dat het nu weer wat minder is. Een collega viel het ook op, die zei nog, je huid is nu ook weer wat rustiger....................

Ik ben nu 4 maanden met de pil gestopt

9. Sannehai

ik ben nog niet zo lang gestopt pas vanaf 15 aug. dus ik weet niet of de pukkeltjes nog erger worden.

bij mij nergens gelezen over die haar uit val, weet wel dat ik het altijd al Mega veel had en Nu Nog erger is nu ikben gestopt.

is er hier ook iemand die de diane 35 slikte en dt ie ineens anders ging heten? moeilijke naam : cyprteronacetaat/ethinylestradiol

wat een naam zeg:S! maar die dus. iemand die die ook heeft gehad? dat was volges mij dezelfde als diane

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Sannehai: dat klopt. Dat is hetzelfde als Diane-35 en volgens mij ook van dezelfde leverancier... Ik weet het niet zeker, maar ik heb ook jaaaren Diane-35 geslikt, tot ik met een herhaalrecept naar de apotheek ging en terugkwam met hetzelfde roze doosje maar dan met die hele lange naam. Zat eerst ook raar te kijken trouwens toen.

11. Racegirl

@ Sannehai,

Het klopt dat er niks letterlijk over die haaruitval staat maar bij mij in de bijsluiter staat: ook de vormen van verlies van hoofdhaar (haaruitval) die het gevolg zijn van overgevoeligheid voor mannelijke hormonen, zullen verminderen door het gebruik van Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol ratiopharm (dat is de andere benaming voor de Diane pil). Dus als je stopt zal die haaruitval weer toe kunnen nemen, datis bij mij wle het geval. Mn haar valt echt erger uit als eerst maar ja.

De naam van de pil is bij mij ook veranderd zie hierboven. Volgens de huisarts is het gewoon precies dezelfde alleen is dit de naam van de stof die erin zit. Maar goed hij ligt bij mij inmiddels alweer 2 maanden in de prullenbak :D weg dat ding.

Succes allemaal!

12. Sannehai

hah zeker weg met dat ding haha :D

ow ik heb bij mij echt niets over dat haar kunnen vinden. nou ik had altijd al veel haaruitval nu is het gewoon echt niet meer normaal. maarja zal dr wel bij horen:S

13. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Zat ook ruim 10 jaar aan de diane 35 pil en werd zelfs zwanger terwijl ik gewoon de pil nog slikte :) Wel kreeg ik alsnog veel pukkeltjes hoor toen ik dus gelijk gestopt was. Maar ja hoort er ook wel een beetje bij, die pil is tegen acne he. Ik hoor trouwens weinig negatiefs over die pil. Niet meer dan over de pil in het algemeen :D

Ben er nu ook weer gewoon mee begonnen na mijn zwangerschap.

14. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik heb ook en tijd de diane35 geslikt (vroeger) maar er werd mij door de ha nadrukkelijk vermeld dat ik deze pil NIET als anticonceptie moest zien.. Daar is ie VEEEEEEEEEEEl te licht voor. Ik kan me zijn gezicht toen ie dat vertelde nog heel goed herrinneren. ik was 16 en zat onder de acne. daar heb ik m toen ook voor gekregen. Toen ik wat ouder werd en een relatie kreeg ben ik overgestapt op mycroginon30 daar raakt ik ook gewoon zwanger mee.. toen microgynon 50 en die bleek wel betrouwbaar.. ik hoef alleen nooit te ontpillen. als ik stop ben ik direct zwanger. bij de oudste tijdens pil gebruik. bij de middelste gestopt met de pil normale stopweekbloeding en daarna zwanger
    bij de derde ben ik 2 dagen voor mijn gebruikelijke eisprong (midden in de pilcyclus) gestopt met slikken en werd niet meer ongesteld. Of tewel. ik heb een supergoede pil nodig...en daar valt Diane35 niet onder voor mij. dat vind ik gewoon te riskant. misschien heeft die arts overdreven omdat ik nog zo jong was, maar toch.. het idee.. De pukkels kwamen ibj mij ook gewoon weer terug...nu begint mijn eeuwige jeugd me te verlaten en verdwijnen dus ook de pukkels langzamerhand.. elk nadeel heb z'n voordeel zeg ik dan maar...

15. Sannehai

hee meide nog ff een vraag

ik zit nu op dag 42 volges mij of 43 in iedergeval ik ben 13 dagen overtijd met een cyclus genomen ( zomaar gegokt) van 30 dagen.

heeft er iemand ervaring mee die de dianepil heeft geslikt en die ook pas heeeeel laat ongesteld werd de eeste maand na het stoppen met de pil?

of is dat dus gewoon alleen bij mij zo?

groetjess

16. MeMe

MeMe Actief lid

Aug 12, 2008
    106
    0
    0
    zie volgend bericht, dit was een foutje

17. MeMe

MeMe Actief lid

Aug 12, 2008
    106
    0
    0

Volgens mij is de diana-35 pil één van de meest betrouwbare pillen. Het is een zware pil. Zie internet.

18. Racegirl

@ Sannehai,

Hey meid, ik kan je melden dat het bij mij 75 dagen duurde voordat ik voor het eerst ongesteld werd. Ben 11 Juli gestopt en ben afgelopen zaterdag voor het eerst pas echt ongesteld geworden. Ik weet niet of het aan de Diana pil ligt of dat het gewoon aan het ontpillen ligt. De een is er misschien zo vanaf en de ander doet er wat langer over. Ik heb een jaar of 10 de Diana geslikt, kreeg hem in de pubertijd voor mijn puistjes daar hielp het best aardig voor, ik merk dat nu ik gestopt ben de pukkeltjes langzaam ook weer terug beginnen te komen. Ik was erg blij met mn ongi er zijn meiden die er maanden op moeten wachten zie andere topics.
    Het is te hopen dat het snel op gang komt bij je, zolang er op wachten is echt niet leuk maar het kon volgens mijn huisarts geen kwaad.
    Maarja niet ongesteld worden = ook geen eisprong en geen eisprong = niet zwanger raken denk ik dan. Dus voor mij zijn de afgelopen 2 maanden verloren maanden geweest (voor mijn gevoel).

Heel veel succes meid en als je het te lang duurt moet je gewoon even je huisarts bellen.

Liefs Biesje

19. Sannehai

hee biesheuveltje

ja niet ongesteld worden is ook geen eisprong nee volges mij... ik hoop dat die van mij er dan toch nog aan komt ofso:S

ik ben vandaag naar de dokter geweest en die vertelde me dat het wel 3 tot 6 maanden kon duren voordat ik ongesteld zou worden... dus gewoon afwachten! ik hoop nu maar dat het dan gwoon komt want zit nu al op dag 52 volges mij!

dusja ik snap precies wat je zegt, het voelt allemaal als verloren tijd...als we nu gewoon normaal ongesteld worden, dan kunnen we teminste ook weer voor de beeb klussen. nu is het maar afwachten..

maarja heb nog een beetje hoop dat mn eisprong dan dus nog gaat komen.....wie weet.

groetjesss

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier nog een die de Diane 35 pil heeft geslikt (zo'n 14 jaar) en die pas heel laat na het stoppen van de pil ongesteld werd. Pas na maar liefst 126 dagen! (Wil je niet bang maken ofzo hoor, maar het kan dus een tijdje duren helaas.)

Ik ben zelfs nog even bij de huisarts langs geweest omdat het zo lang duurde. Maar ik moest maar "rustig" afwachten.

Gelukkig heb ik nu wel een regelmatige cyclus, alhoewel ik hoop dat de ongi deze ronde wegblijft!

Share This Page