In welke woonplaats een verloskundige zoeken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door cetje, 12 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cetje

cetje Niet meer actief

Sinds vanmorgen weet ik dat ik zwanger ben!!!
    Wilde eigenlijk meteen huisarts of verloskundige bellen... Maar toen:

Mijn vriend en ik zijn bezig met het zoeken naar een nieuw huis in een andere woonplaats. Denk dat de kans groot is dat we daar gaan wonen, maar misschien blijven we in de plaats waar we nu wonen. Hangt er vanaf waar we tegen het juiste huis aan lopen :) De afstand tussen beide plaatsen is ongeveer 25 kilometer.

De vraag is nu... In welke plaats zal ik een verloskundige zoeken?
    Wat raden jullie als professionals aan? Twee verloskundigen (als dat al kan)? Of starten in huidige woonplaats en overdragen bij verhuizing? Of misschien erop gokken dat we snel in nieuwe woonplaats wonen, en gewoon daar een praktijk zoeken?

Dank voor het meedenken alvast!

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

gefeliciteerd met de zwangerschap! Ik zou je aanraden te beginnen bij de verloskundige in je eigen woonplaats. Zolang je daar woont, is het fijn dat verloskundige zorg dichtbij is. Ook voor spoedsituaties. Indien je toch gaat verhuizen naar de andere plaats, zou ik je aanraden na de verhuizing onder zorg te gaan bij de andere verloskundigenpraktijk. Goede zwangerschap toegewenst!

Groetjes Monique

3. cetje

cetje Niet meer actief

Dank voor je snelle reactie Monique!
    Hoe jij het omschrijft is het meest logisch inderdaad, al blijf ik gevoelsmatig liever bij 1 praktijk dan dat ik halverwege switch. Maar wat je zegt; zorg in de buurt is ook wel heel fijn.
    Dank je wel!

Deel Deze Pagina