Oktoberkindje-wagen en kleding

Discussion in 'De babyuitzet' started by SaschaH, Aug 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SaschaH

SaschaH Actief lid

Aug 13, 2009
    461
    0
    0
    Als zomer mama ben ik niet helemaal op de hoogte van wat ik het beste de baby aantrek. Werken jullie met vestjes, rompers met lange mouw of anders? En wat in de kinderwagen? Er is zo'n dekje en er zit een fleece dekentje bij, maar in december lijkt me dat niet genoeg.
    Wie helpt me op weg?

Vast bedankt!

2. sesa

sesa Niet meer actief

Je moet je kleintje kleden zoals je jezelf kleed. Als het nekje zweet heeft hij/zij het te warm.
    Wat het dekentje betrefd ...ligt aan het weer. Vriest het 15 graden of niet.

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Onze dochter is van eind oktober en verwacht de tweede rond 1 december.

Ik heb haar nooit rompers lange mouw aan gehad. In de kinderwagen lag ze met jasje en twee dekens of bij echte super kou in de wallaboo voetenzak van m'n maxi cosi. Iedere dag heel veel met haar gewandeld bij iedere temp en altijd lekker warm uit de wagen gekomen.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Gewone kleertjes, lekker gevoerd vestje, lakentje, dekentje en als het heel koud is een wikkeldoek erbij. :)

5. Irismarieke

Irismarieke Actief lid

Mar 15, 2012
    410
    178
    43
    Female
    Mijn dochter is van eind oktober. Hier vaak een lange romper, met lang shirt. En als we naar buiten gingen had ze nog een fleecejasje aan met een dekentje. Wel de wagen met de kruik voor verwarmt als het echt vroor.

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Wij hetzelfde. Onze dochter is van midden november.

7. SaschaH

SaschaH Actief lid

Aug 13, 2009
    461
    0
    0
    Dank voor jullie reacties!

Vestje met teddy/borg is aangeschaft. dekentje zat bij de wagen maar is écht maar dun. Heb nog wel ergens een dekentje over maar is een bijvoorbeeld lodge rapper of bunker niet handiger dan al die dekens?

8. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Zelf een april baby maar wat ik super handig vind is de Koeka maxicosi zak. Deze past ook precies in mijn Bugaboo waardoor ik dus 2 in 1 heb!
    Hij is lekker warm en kan als een "mutsje" sluiten op zijn hoofd.
    Dan natuurlijk een lekker vestje aan, mutsje op en lekker wandelen.

9. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

Jan 8, 2009
    772
    0
    16
    Hier de oudste een oktoberkindje.

Heb een hekel aan lange mouwen rompers (vooral voor die hele kleintjes) dus veel vestjes gekocht (zonder capuchon) die ik aan kon doen in wisselende diktes.

Een voetenzak voor de maxicosi hebben wij veel plezier van gehad.

Oja, en lekkere gevoerde 'schoentjes' van baby-schoenen.nl ideaal (gaan niet zo makkelijk uit).

Succes met de laatste loodjes!

10. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

Jan 8, 2009
    772
    0
    16
    Oja, de lodger deken (die je om je kind kunt vouwen Inwikkeldekens - Lodger ) hebben we heeeeeeel veel gebruikt, zowel in de wagen als op koudere dagen in de box. Het is niet goedkoop maar zo'n aanrader!!! (En leuk kraamcadeau om te krijgen hihi).

Later ook veel meegenomen als we ergens op bezoek gingen of een lange reis maakten (als een soort boxkleedje).

Bij twijfel, vooral kopen!

11. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Ik heb bij mijn dochters de lodger bunker in de kinderwagen gehad .. toen ze ouder werden en het ook warmer werd de lodger wrapper. Nooit geen gedoe met jasjes etc..

12. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik zat me een beetje hetzelfde af te vragen. Ik heb idd rompers en shirtjes met lange mouwen, eventueel nog wel een vestje oid.
    Maar stel dat ik niet thuis beval, dan zal de kleine toch vanaf het ziekenhuis mee naar huis moeten. Ik heb een voetenzak bij de maxi-cosi, maar daar heb je bij de armpjes niets aan natuurlijk.
    Moet ik dan voor dit kleine stukje een jasje gaan kopen, of is een wikkeldeken dan niet veel fijner (en dan zonder voetenzak)?

Want wie weet heeft de kleine al wel een maat groter als we echt buiten gaan wandelen...

13. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Als je een wikkeldeken in de maxicosi wil gebruiken moet je wel zorgen dat de wikkeldeken uitsparingen heeft om hem te gebruiken in de maxicosi ;).

Ik heb de maxicosi in het begin niet zoveel gebruikt (kunnen alles lopend af en thuis bevallen) maar heb wel 1 vestje/jasje gebruikt en dan in combi met de Koeka voetenzak.

14. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik deed vaak even een warme kersenpittenzak in de wagen vlak voor ik wegging... Verder kleertjes, jasje, evt mutsje, klein dekbedje en de kap van de wagen... De zak haald ik er overigens weer uit toen de kleine erin ging natuurlijk ;) in de winkel kunnen ze je ook wel adviseren neem ik aan?

Share This Page