Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen. Over ca 8 weken hopen we ons tweede dochtertje te mogen verwelkomen. Bij de eerste heb ik een ouder model baby bjorn gebruikt (gekregen van nicht). Vanwege het feit dat deze drager niet echt ergonomisch geschikt is en ik de tweede wrs veel meer ga dragen wil ik graag een andere drager aanschaffen. Vanwege het gemak willen we een drager en geen doek. Ik heb mijn oog laten vallen op de beco soleil of gemini. Nou vraag ik mij af je de babyinzet (voor babies tot 3.5 kilo, ca 56 tot 68) bij de soleil echt nodig hebt. De eerste was al bijna 4 kilo bij geboorte en deze zal wel niet veel lichter zijn. Is zo'n inzet (apart aanschaffen) dan echt nog nodig als je de baby wrs toch pas vanaf een maand of 2 gaat dragen? Of kan ik beter een gemini aanschaffen waar de baby gelijk in kan maar een draag beperking heeft tot 16 kilo ipv de 20 kilo van de soleil. Wie o wie heeft hem in gebruik en kan mij helpen. Alvast bedankt!
Ik lees even mee want ik ben ook geïnteresseerd in deze zakken. Ik twijfel ook nog over de Manduca. Daar zit de babyinzet al in verwerkt.
Ik zou hem erbij doen. Die baby inzet is voor babys VANAF 3,5 kg tot 7 kg. En niet TOT 3,5 kg. Duurt wel even voordat ze 7 kg zijn. En daarnaast, met de babyinzet kan je de soleil ook direkt vanaf geboorte gebruiken. Daar hoef je niet perse de gemini voor te hebben. Hier een beco butterfly 2 met inzet (gemini is de nieuwe en makkelijkere versie van de beco butterfly). Mijn kleine is nu 4 kg en 2 weken oud. Zit prima in de babyinzet en die is ook zeker nodig. Anders zit ze veel te diep in de zak. En hij gaat nog zeker een tijd mee. Mn oudste was ook 4 kg en heeft zeker nog een paar maanden in de babyinzet gezeten. Even over de max kg's, was je van plan om kind tot 20 te gaan dragen?? Dat is echt veel hoor. Die van mij kan ook 20 maar dat doe ik dus echt niet meer. Mn dochtertje van 2,5 weegt nu 15 kg (groot) en dat is best zwaar. Laat staan 20 kg...
Dat speelt idd ook mee, dochter is nu 26 maanden en 12 kg en die draag ik ook niet meer. Vandaar dat ik in eerste instantie voor de gemini wilde gaan. Dank je wel!