Ik zag in een folder verschillende hoofdbechermers, die je in het ledikantje kan bevestigen, maar wanneer heb je zo'n ding nodig? Ik dacht steeds dat het niet meer mocht, ivm verstikking.. Of schaf je hem alleen aan als je kindje steeds omhoog kruipt in z'n bedje? (wij hebben een ledikantje met een dicht hoofd en voeteneind en aan de zijkant spijlen). wie weet het?
hoi boukje wij hebben ook een dicht ledikantje bij hoofd en voeteneind en heb bij mijn dochtertje ook nooit een hoofdbeschermer gehad.....of het niet mag weet ik niet maar in het begin kruipen ze toch niet helemaal naar boven....
Die dingen zijn idd verboden in Nederland ivm verstikkingsgevaar. Zijn volgens mij ook niet meer te koop. (muv babywaltz *de*). Ze lijken me ook niet echt nodig hoor. Hier hebben we ook bedjes met spijltjes aan de zijkant en dicht bij het hoofd en voet eind en de kleintjes liggen nog in een 'kort opgemaakt bedje' dus hoofden stoten is voorlopig niet aan de orde.
Onze kraamzorg drukte ons op het hart er GEEN aan te schaffen. Iid. vanwege stikkingsgevaar, vooral bij heel jonge babies.
dank jullie wel dames! Ik koop hem dus niet.. (stond trouwens in een folder van Jollein, die ik bij de Prenatal vond).
Beter laat dan helemaal nooit: Stel dát het kind toch een hoofdstoter is (mijn neefje hield zijn ouders nachtenlang wakker door tegen de spijlen te bonken...) dan kan je altijd nog een dubbelgevouwen badlaken aan het hoofdeinde bevestigen. Dat scheelt bulten en nachtrust.
Ik vroeg me af hoe het dan zit met de bekleding van een wiegje.... Ik vind die bekleding ook best eng... Het zit niet erg vast heb ik in meerdere winkels al gezien... Wil willen een wieg kopen, maar denk dat het dan meer op een klein bedje gaat lijken dan op een echte wieg ivm met de losse bekleding... Wat denken jullie? BVD Catheleine
Ik heb er niet zo naar gekeken omdat onze babykamer van verschillende kanten is aangeschoven. Maar mijn zus heeft de wieg gebruikt van vroeger. Die heeft mijn moeder bekleed met kantoenenstof. En katoen is gewoon ademend.
Bij onze wieg zat ook bekleding, hoofdbeschermer enzo, maar die gebruik ik niet. Is nu dus een gewoon bed, maar dan kleiner. Hier trouwens wel een bijna hoofdstoter, Eva zet zit af met haar voeten, doet haar billen omhoog en wipt zo steeds verder omhoog. Gelukkig nog niet tegen het hoofdeinde aan, maar ze ligt altijd hoger dan dat wij haar neergelegd hebben . Het bedje hebben wij ook kort opgemaakt, maar Eva heeft wel een slaapzak aan omdat ze anders maar half onder de dekens ligt.
Maar wat ik niet snap: in een wieg zit alleen maar stof rondom. En daar kunnen ze dan toch ook in stikken (als ze naar de zijkant gaan bijvoorbeeld) :
wieg gebruik je vooral voor een pasgeboren baby en die blijven vrij goed op hun plekje liggen... het schuiven komt na een paar weken en in de kinderwagen bak ben je er bijna altijd bij. Hier trouwens een ndochter die heel dr bed door gaat en een hoofdbonker is maar geen hoofdbeschermer hoor... tegen de tijd dat ze zelf zulke dingen doen is het ook echt niet erg als ze hun hoofd eens stoten.
Wij hebben wel een hoofdbeschermer besteld, en op de bon stond er bij *niet ruilen* nu weet ik waarom. Dat hadden ze dan ook wel even mogen vertellen! Kinderwagen en kinderkamer met aankleding daar gekocht! Nou lekker... Maar doe hoofdbeschermer komt er bij ons dus ook niet in, hang hem wel aan de muur voor de sier Groetjes Femke