Mutsy uit 2008 kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vogelmeisje, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    hallo allemaal,

wie heeft er ervaring met een Mutsy uit 2008?
    We vinden het prima om de kinderwagen 2e hands te kopen want we kunnen toch de hoezen wassen las ik, maar waar moeten we allemaal op letten vraag ik me in deze nieuwe spannende speurtocht naar onze allereerste kinder/combi wagen af.

- frame nog in orde? schroefjes etc
    - soepelheid in en uitklappen
    - past het in de auto

Er zit geen maxi cosi bij, naar wat ik gelezen heb zouden we die los kunnen kopen met evt adapters. Heb ik dat goed gelezen?

Ik vind het reuze spannend en vroeg me af of jullie nog tips hebben met een oudere kinderwagen?
    Er wordt 100 euro voor gevraagd.. ik dacht dat het wel redelijk is als alles in orde is.. maar wat vinden jullie?

Ben benieuwd naar andere meningen , om zelf ook weer een mening te vormen. Ik hoor het heeeel graag :)

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ik had een Mutsy uit 2007, bij twee kinderen intensief gebruikt (wij hebben een hond, dus ik denderde regelmatig door de bossen etc.) en de wagen functioneerde nog prima toen ik hem doorverkocht (75 Euro, maar dat was voor iemand in de familie, adapters zaten er ook bij, voetenzak, leren handvat etc.). Een Mutsy 4-rider single spoke.
    Ze kwamen ook heel goed uit de test van de Consumentenbond, beter dan bijv. de Bugaboo.
    Inderdaad even kijken hoe de bekleding is, of alle ritsen nog werken (voetenzak), inklappen en uitklappen, dat soort dingen.

3. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik zou wel even goed uitzoeken of de adapters nog verkrijgbaar zijn.

4. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ja hoor de adapters passen nog. Want ik heb een nieuwe Mutsy 4 rider single spook maar de adapters van mijn schoonzus geleend. Die had ook een mutsy en dat is al 7 jaar geleden.

Een maxicosi nieuwe kopen is sowieso wel fijn. Een autostoel moet goed zijn en mag geen ongeluk of iets meegemaakt hebben. Als je hem nieuw hebt weet je zeker dat er niets mee gebeurd is.

Verder vind ik 100 euro een mooi prijsje als je alles erbij krijgt. Het onderstel is wel wat vernieuwd maar als hij verder goed rijd, inklapt en alles compleet is en werkt.. gewoon doen!

5. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan bij mutsy alles los kopen. Dus eventueel kun je een nieuw frame kopen, die zijn niet heel duur, en daar deze bak op doen. Alles past op elkaar.

Maar over het algemeen gaan ze lang mee hoor, die mutsy's.
    Ik zou er alleen wel eentje nemen met 4 wielen. Ze hebben een tijdje 3-riders gehad en die lopen zwaar.

6. Lady7

Lady7 Niet meer actief

als alles nog goed werkt en r netjes uit ziet.. waarom niet?

Zou inderdaad wel een nieuw autostoeltje kopen voor de veiligheid.

7. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik vind het veel voor een wagen van 2008.
    Onze Mutsy is uit 2011 en die zou ik voor 100 wegdoen.
    Denk dat een wagen van 5 jaar oud ook behoorlijk wat gebruikerssporen zal hebben.

8. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ik heb zelf in 2007 ook een mutsy gehad voor mijn oudste, ik heb hem 6 maanden gebruikt en als nieuw verkocht, ik vond hem veel te lomp en te zwaar.
    ik zou er nu geen 100 euro meer voor geven uit 2008. je hebt nieuwere wandelwagens voor 100 euro.

succes met je zoektocht

9. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Onze mutsy is uit 2008, ga k gewoon weer gebruiken. Neem alleen geen wagen zonder zwenk wielen.

10. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    bedankt voor alle reacties, fijn!

Ik merk dat de adviezen wisselend zijn, morgen ga ik kijken bij 2 verkopers met een mutsy uit 2008 en vergelijken en doorvragen, en de wagen goed nakijken. Vanuit de luie stoel is het gewoon niet in te schatten of de wagen op de foto net zo mooi en fijn is als in het echt.

nogmaals bedankt!

Deel Deze Pagina