diaperchamp

Discussion in 'Zwangerschap' started by pim, May 29, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    We kunnen voor een heel zacht prijsje een diaperchamp overnemen. Heeft iemand ervaring met deze luieremmer? Wat ik begreep hoef je er niet van die dure navulcassettes in te doen, maar kun je met gewone vuilinszakken werken.

Pim

2. Lise

Lise Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hoi Pim,

Tot vorige week had ik een Diaperchamp, gratis en gekregen van mijn zus. Aangezien onze babykamer niet super groot is, heb ik hem weer aan haar meegegeven om een ander er gelukkig mee te maken. Ik vond hem te groot en 3 stappen verder en ik sta bij de vuilnisbak. Zelf haal ik misschien nog een luieremmer, maar ik verschoon liever vaker de vuilnisbak dan beide ;)
    En ja, je kunt volgens mijn zus gewoon vuilniszakken gebruiken, scheelt best veel geld!

Liefs,
    Lise

3. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij kunnen bij ons kinderdagverblijf zakken halen waar de de luiers kunnen doen. Die worden dan gerecycled. Goed voor het milieu en het scheelt ons weer dure huisvuilzakken die we in onze gemeente per stuk moeten betalen. We hebben dus toch al een aparte zak nodig, vandaar dat de diaperchamp me wel handig lijkt. Kan me voorstellen dat je 'm als extra vuilniszak te groot vindt.

Pim

4. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    als je hem voor een zacht prijsje kan krijgen zou ik er zeker over nadenken, voor de normale prijs zou ik hem nooit kopen, dat vindt ik het niet waard! maar voor een kleine prijs/gratis is het altijd mooi meegenomen natuurlijk!

5. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Wij kunnen de luiers ook wegbrengen naar de gemeentewerf en ik heb gewoon in de schuur een afsluitbare emmer staan. Na een verschoning even de luier naar de schuur brengen en is de zak vol dan brengen we hem weg.

6. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Wij hebben de Diaperchamp en zijn er nog steeds blij mee. Hij is handig in gebruik! In het begin hebben we er speciale zakken voor gebruikt en toen die op waren zijn we overgegaan om normale vuilniszakken.

Ik vind hem alleen niet helemaal geurloos, wanneer de zak nog niet vol is en er wel een paar flinke poepluiers inzitten ruik je dat soms wel.

7. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik snap wel dat iedereen een andere ervaring heeft met het wegwerpen van luiers, maar wie heeft ervaring met de diaper champ?

Pim

8. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    @ Pim, zie mijn reactie boven die van jou :)

9. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ja bedankt! We hebben bijna gelijk gepost. ;)

Pim

10. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    hallo...

nou sommige zeggen dat het geen nut heeft maar ik weet bijna zeker van wel.. in de winter gaan luiers natuurlijk niet zo snel stinken maar wat denk je in de zomer.. als het warm is... plus het is niet zo hel groot en en handig vind ik zelf.. wij hebben hem ook gekocht... ofja gekregen... maar ik woon in zuid california en het is hier warm meeste van het jaar.. en hier helpt het volgens mijn vrienden.. dus in nederland ook dnek ik ;)

11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb er zelf geen maar ik wilde hem wel aanschaffen.. lijkt me echt ideaal !

12. Mirna

Mirna Bekend lid

May 6, 2005
    908
    0
    0
    Ik gebruik een gewone luieremmer. Er zit een deksel op. Als de deksel er gewoon opzit, ruik je niks, maar haal je de deksel eraf, om er een luier in te gooien, dan stinkt ie wel. Voor poepluiers gebruik ik nog een boterhamzakje (van de Aldi), knoop dr in, en ook in de luieremmer.
    In de luieremmer heb ik dan pedaalemmerzakken.

13. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Wij hebben ook een diaperchamp, zelf gekocht, en inderdaad het is duur in aanschaf. Maar ik was zo ie zo van plan om een luieremmer met navulcassettes, of een 'champ' aan te schaffen, en dan komt die laatste als goedkoopste uit de bus, want die navullers blijven geld kosten. Ik ben ermee bekend via mijn werk in de kinderopvang, en vind die dingen echt ideaal!
    Ik kan er ook inkomen als mensen zeggen dat ze net zo snel een luier hebben weggegooid in de kliko of zak, maar ik weet van mezelf dat IK niet zo consequent ben, en manlief ook niet (wij hebben soms al 'ruzie' ;) over wie er aan de beurt is om de prullenbak leeg te gooien, kun je na gaan), en midden in de nacht zie ik mezelf ook niet met luiers naar buiten sjouwen.
    Ook in onze gemeente zijn er de speciale luierzakken, en dan is de champ alleen maar makkelijk.
    Tja en niet helemaal geurloos? Zou er een emmer bestaan die echt HELEMAAL geurloos is, ook op het moment dat je hem (op welke manier dan ook) 'opent' om er een nieuwe luier in te gooien? Ik denk het niet....

14. Aquarius

Aquarius Bekend lid

Aug 13, 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik heb heel goedkoop de Sangenic Nappy Wrapper over kunnen nemen en er zaten nog 9 cassettes bij.
    Ze hebben ook een website gegeven waar je stukken goedkoper de cassettes kunt kopen http://www.kinderwebwinkel.nl/ misschien dat er nog andere dingen opstaan waar jullie iets aan hebben.

15. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Ik heb trouwens toen wij bezig waren met de aanschaf van de luieremmer, een berekening gemaakt. Misschien dat iemand er wat aan heeft???

De kleinste nappywraper kost tussen 34,95 en 39,95
    De navulcassettes kosten meestal tussen de 7,50 en 10 euro (op de site van de kinderwebwinkel zijn ze idd iets goedkoper, maar let op: deze zijn voor gebruik tot 4 maanden! en dan is het trouwens flauwekul om er 12 aan te schaffen!!)
    Volgens bepaalde sites doe je 3 weken met een cassette, maar ik ga even uit van een maand.
    Laten we zeggen dat je 34,95 voor je emmer hebt betaald, en slechts 7,50 voor de eerste 12 cassettes. Dan ben je na 1 jaar 124,95 euro kwijt. Dit is dus zowat het minste wat je kwijt kunt zijn, als je idd maar 3 weken met een cassette doet, ben je nog meer kwijt.

De kleinste diaperchamp kost 59,95 (soms ietsje goedkoper). Voor het geld wat je aan de wrapper besteed, zou je in 1 jaar tijd wel 2 diaperchamps kunen kopen (dus de gewone vuilniszakken die in de champ moeten schieten bij dat bedrag in het niet. En naar mezelf kijkend: vuilniszakken heb ik toch nodig).

Ik vind persoonlijk dat dit echt heel erg veel scheelt. Ook al is de aanschaf duurder (maar mischien staan er in de toekomst steeds meer champs op martkplaats! Nu is de champ nog vrij nieuw...)

16. Aquarius

Aquarius Bekend lid

Aug 13, 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Heb je helemaal gelijk in Kiz!
    Maar precies zoals je zegt de champs staan niet (bijna niet) op marktplaats. Ik heb de diaperchamp met 9 cassettes + de cassette die er nog in zat voor nog geen €50,00 gekocht. Dus dan vindt ik het in mijn geval nog niet zo erg.
    Als ik dan inderdaad 9 maanden verder ben dan zie ik dan wel weer wat ik doe.

Maar kinderwebwinkel heeft ook de cassettes van 4 maanden en verder.

17. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik neem aan dat je de wrapper bedoelt? Is anders zo verwarrend voor iemand die hem wil kopen en anders de verkeerde naam doorgeeft in de babyzaak.

18. Aquarius

Aquarius Bekend lid

Aug 13, 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Inderdaad de Nappy wrapper heb ik.
    Kun je zien dat ik al verward ben door al die luieremmers (geemmer) ;)
    Maar ik heb hem ook 2de hands anders krijg je hem niet zo goedkoop.

Share This Page