Hoe doen jullie dat? gisterenavond een drama gehad met me dochter omdat ze het denk ik te warm vond.. wij wonen aan een drukke straat dus het raam open zetten doen we niet zomaar, auto´s rijden hier zo hard je schrikt er gewoon van als je in bed ligt.. we hebben nu de waaier op de laagste stand op haar kamer gezet.. het is zo ontzettend benauwd op haar kamer anders
Misschien net voordat ze gaat slapen in het zwembadje of een iets frisser bad? Heb Dylan vandaag en gisteren voor het middagdutje in het zwembadje gedaan en daarna in bed, hij was binnen 2 minuten vertrokken Raam openzetten in een andere kamer?
Mijn zoontje slaapt nu ook moeilijker in nu het zo warm is. Mijn man had hem vanavond rond half 7 op bed gelegd en om 20:00 heb ik hem er maar uit gehaald. Hij was helemaal hyperdehiep. Heb hem net weer terug in bed gelegd en nu is 't rustig.
Niet te warm kleden.mika lag om 19.00 op bed was druk aan de klets vanaf 20.15 stil.slaapt vanavond voor het eerst zonder slaapzak ik ben benieuwd hoe het gaat.ligt nu in romper plus dun tshirt zonder dekens
Hier is ie door de warmte en het zwemmen ook van slag met z'n slaapjes. Normaal slaapt ie van 12-15 uur maar heeft gister overdag niet geslapen en viel toen 17 uur in slaap in z'n kinderstoel ...werd na een uur weer wakker. Vanmorgen lag ie er 11 uur weer in tot half 1...en heeft ook nog van 16 tot 18.30 geslapen...hij ligt er nu net weer in. Beetje rare tijden maar ik ga er in mee. Hij slaapt in z'n luier en onderbroek in een katoenen slaapzak met het raam op het eerste gaatje open. We hebben wel een mobiele airco aangeschaft, is het lekker koel als ie naar bed gaat want anders is het niet te doen boven. Vorig jaar, toen de box er nog stond, hebben we 'm ook wel beneden in slaap laten vallen.
Een ventilator op het kamertje laten draaien? Op de kamer van onze dochter is het ook ontzettend benauwd. Hier kan het raam niet open omdat je aan die kant van het huis heel makkelijk kan binnenkomen dan (achter ons amper buren,verlaten fietspad zonder lantarenpalen, over de schutting op een stenen muurtje zo op de uitbouw in de slaapkamer van dochter) Ik doe als beide kinderen slapen haar deur helemaal open. Haar roostertje van het raam staat open en het raam zelfs staat op stormstand op slot. Badkamerraam (is tegenover haar kamer) is altijd open met dit warme weer. Voor de rest indd niet te veel aandoen. Slaapzak uitlaten bij echt te warm.
Lekker de boel boven door laten waaien, kon vandaag hier. Voor de rest alleen in de luier in een dunne slaapzak en ik heb even met een koel washandje gezicht, nek, buik, rug, armen de warmte er af gehaald.
Heb ze al een uur beneden liggen was alleen maar huilen boven, beet te warm, hier beneden is ze rustig. Boven alles open dus waait nu lekker door, dadelijk als ze slaapt leg ik haar in bedje en dan slaapt ze normaal gesproken lekker verder en door. Is gewoon even aanpassen met warm weer.
Mijn dochter slaapt al een paar dagen gewoon beneden in haar park. Daar is het veel koeler dan op haar kamer onder het dak. Tot hiertoe lukt dit perfect.
Als je kindje slaapt en voordat je zelf gaat slapen het raam evt op een kier zetten? En verder slaapt zoontje hier in alleen een romper en dan is het goed te doen. Het is nu 28 graden op zijn kamer en hij slaapt echt prima. Het raam van hem is nu dicht en blijft overdag ook dicht en dan in de nacht gaat hij weer wat open. Hij word net ietsje vroeger wakker doordat hij nu meer van buiten dan meekrijgt. Normaal heb ik overdag het raam open en in de nacht juist dicht.
Wij hebben een mobiele airco waar de kamertjes wat mee verkoeld worden en voor de slaapjes even in een fris badje. Hij ligt nu alleen in zijn luier in bedje en s nachts alleen in luier en romper.
We wonen in de binnenstad van Utrecht, dus we zitten met een zelfde dilemma wat betreft het raam open en het lawaai van voorbijgangers en buren ( studenten ) die uitgebreid en luidruchtig met elkaar gaan beppen tot 's avonds/'s nachts. Wat wij nu doen is als ze niet slaapt overdag en in de avond... alle deuren tegen elkaar open zetten en de boel flink laten doorwaaien. Als ze gaat slapen gaat de waaier aan en zet ik het raam op een inimie-kiertje. Overdag laat ik haar momenteel zonder slaapzak slapen... in enkel een rompertje of soms zelfs haar blote bastje. Ik merk wel dat ze 's nachts last heeft van de warmte. Even voor het dit weer werd sliep ze namelijk door... en nu komt ze gerust voor 2 nachtvoedingen, waarbij ze mijn borst zowat door mijn shirt heen trekt . Echt dorst dus! Verder veel luchten, de waaier en duimen dat de ergst hitte vlug voorbij is.... Maar volgens mij gaan we nu echt hoge temperaturen tegemoet.
Het koelt 's nachts behoorlijk af en daardoor is het 's ochtends nog lekker koel buiten. En dat voordeel pak ik hier! Het eerste wat ik doe als ik opsta (na het aankleden weliswaar ), is alles tegen elkaar open zetten. En dan tot een uur of 9, dan gaat alles weer dicht, inclusief gordijnen. En zo hou ik het toch nog best koel in huis. Misschien een idee?
Hier gelukkig geen problemen, hij ligt enkel in een romper. En anders inderdaad in een lauw badje doen, en toch het raam open s'nachts.
Zou geen waaier doen.. dalijk ligt ze op de tocht! Niet douchen voordat ze naar bed gaat. Wij liggen ook aan doorgaande weg maar rolluik op paar riggeltjes en toch raam open. Niet dat het wat helpt, blijft 26º op zijn kamertje. Hier slaapt zoontje in pyjama shirt met romper en slaapzak.
Zou je het raam open mogen zetten snachts op de kamer waar de kleine slaapt? Onze kleine meid is nu 3 weken oud.
hier is het helaas ook 30 graden op het kamertje. hoewel je me niet hoort klagen met dit mooie weer hihi. Sinds van de week geprobeerd zonder slaapzak en dat gaat best goed! nu alleen in romper en het dekbedovertrek(zonder dekbed uiteraard).
Overdag staan de ramen in lem zijn kamer tegenover elkaar open, maar doe ik de rolgordijnen naar beneden dan wordt het een stuk koeler. Slapen in een dunne slaapzak met alleen een luier en voordat hij naar bed gaat lauw douche
Ja hoor gewoon een klein stukje niet wagenwijd en als je maar zorgt dat ze niet op de tocht ligt/midden in de wind onder het raam.
Wij laten het hier 's avonds en 's ochtends even goed doorwaaien op de bovenverdieping. Dus als ze net uit bed komt na de nacht en voordat ze de nacht in gaat. Meestal is het dan buiten lekker koel (in vergelijking met de middagtemperatuur...). Verder hele dunne slaapzak aan en een rompertje met spagettibandjes. En voordat ze het bed in gaat 's avonds even een fris washandje door haar gezicht.