Hoe vaak zien jullie (schoon)ouders hun kleinkinderen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door talleke, 13 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talleke

talleke Actief lid

19 okt 2006
    304
    0
    0
    Ameide
    Hoi

NOu het onderwerp zegt het al. HOe vaak zien jullie (schoon) ouders hun kleinkinderen?
    Mijn ouders wonen hier om de hoek en we zien elkaar regelmatig. Het is dan niet zo dat we dan op visite gaan maar we lopen weleens binnen bij elkaar en niet iedere dag hoor. Nou zit ik dus met een jarloerse schoonmoeder omdat zei vind dat ze haar kleindochter te weinig ziet. Ze komt 1 keer in de 2 weken langskomt en past 1 keer in de week een dag op.
    Nu wil ze graag elk weekend langskomen maar mijn man en ik hebben hier weinig behoefte aan. We willen ook weleens een weekend lekker geen visite hebben.
    Ben ik onredelijk? HOor een oma en opa hun kleinkinderen vaker te zien?

Groetjes

2. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik vind 1x in de week een hele dag oppassen en ook nog 1x in de 14 dagen op bezoek komen hartstikke redelijk! Kan me heel goed voorstellen dat je niet elk weekend bezoek wil.

3. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hoi,

Eerlijk gezegd zien mijn ouders Milan veeeeeel vaker dan mijn schoonouders,
    Maar ja, mijn ouders wonen dan ook dichterbij, in bezit van auto, noem maar op.
    Ze willen dan ook veel in het weekend komen, maar daar pas ik voor.
    Mijn vriend werkt de hele week en is alleen het weekend vrij en wij willen dan ook weleens met zijn 3-tjes zijn.
    Als ze vaker willen komen prima, maar dan doordeweeks, dan pakken ze de trein maar.
    Dus ik vind je helemaal niet onredelijk!

4. tomaatje

tomaatje Lid

8 mei 2009
    11
    0
    0
    Hoi,

Mijn moeder komt om de dag ff op de koffie en me vader komt 1x in de week mee, mijn schoonouders wonen hier anderhalf uur rijden vandaan dus ja dat word moeilijker maar die komen 1x per week of 2 weken. Ik vind het wel prettig dat mijn ouders en schoonouders zo blij zijn met hun kleinkind en hem de aandacht geven ondanks hij pas 8 weken oud is, liever zo dan dat het ze niet intresseerd.

5. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    mijn ouders wonen in suriname, maar ze komen in juli voor 2 maanden op vakantie.

en mijn schoonouders komen elke vrijdag langs op visite,maar moet ook zeggen dat omdat ze in het centrum wonen het vaak voorkomt dat ik ook effe binnen wip als de kleine verschoond of gevoed moet worden.
    vindt eigenlijk dat ik ze nu vaker zie dan toen Tyrell nog neit geboren was.
    maar wie ben ik om ze tegen te houden?

jennefer

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die van ons wonen ver weg.. Beide op zo'n 200km rijden..

Mijn ouders zien we ongeveer eens per maand, en dan gaan we er een heel weekend heen. En ze komen 1a2 keer per jaar naar ons. (hebben eigen veehoudbedrijf, dus 24/7 verantwoordelijk, en dus niet zo makkelijk een hele dag weg)
    Mijn schoonouders zien we nog minder. Ik denk dat we daar 4 keer per jaar een weekend zijn, en dat zij 4-6 keer per jaar bij ons langskomen voor een dagje.

Ik vind dat eens per maand wel het minimum voor mijn ouders. En gelukkig kunnen we dat aardig uitmikken met verjaardagen, en andere bezigheden aan die kant van het land.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik vind je heel redelijk hoor!
    Mijn moeder past iedere week 1 dag op, daarnaast zien we haar ook nog wel regelmatig tussendoor. Dus gemiddeld ziet ze onze meid 2x per week.
    Mijn schoonouders zien we zeker wel 1x per 2 weken(hetzijn bij ons, hetzij bij hun of ergens op een verjaardag). Mijn vader wisseld erg maar dat is meestal maar 1x per maand/per 2 maanden

8. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Mijn ouders zien Nikki vaker dan m'n schoonouders. Mijn ouders komen spontaan even langs of ik ga daar heen. M'n schoonouders zien onze dochter 1 keer in de maand denk ik. Mijn ouders en schoonouders wonen trouwens allebei op de zelfde afstand. Ik heb wel eens gezegd dat ze spontaan eens langs mogen komen, maar volgens mij hebben ze het te druk met zichzelf. Ik vind het wel sneu voor m'n man, z'n ouders lijken soms erg ongeinteresseerd terwijl mijn ouders hier vaak zijn en vaak iets voor Nikki meenemen.

9. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Mijn moeder is sinds mei gestopt met oppassen, dit deed ze 1 dag in de week. Dit betekent dus dat ze de jongens nu veel minder ziet. Jammer voor ze, maar ze wonen op ongeveer 40 minuten rijden en ik heb echt geen zin om ieder weekend naar ze toe te gaan. En ik zit er ook niet op te wachten dat ze ieder weekend bij ons komen.

Mijn schoonouders passen 1 dag in de week op en zien de jongens dus wekelijks.

10. jessica1

jessica1 Niet meer actief

mijn schoonouders wonen bij ons op het dorp dus hun zien noa best vaak
    daar in tegen zien mijn ouders hun kleinkind bijna niet
    alleen met verjaardagen en als wij iets hebben in het weekend en als het dat laat wordt breng ik haar naar mijn moeder en dan past zij het weekend op ze geniet er echt van
    ze zou noa ook wel vaker willen zien maarja dat krijg je
    krimpen aan den ijssel ---------- almere
    ik ga echt niet elke week heen en weer rijden

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij ons zien beide opa/oma Thirza hooguit eens per maand, (en meestal minder vaak). Ik vind dus dat je schoonmoeder haar kleinkind al heeeeeeel vaak ziet! Wat een onzin ook om het af te wegen tegen de andere opa en oma. Het gaat er toch om of je voor jezelf je kleinkind vaak genoeg ziet? En dan nog zul je daarin ernstig rekening moeten houden met je eigen kind: de ouder van je kleinkind... ik zou bepaald niet zitten te wachten op elk weekend mijn schoonouders (of ouders) over de vloer... pfff! Blij dat we ook nog eens ergens anders heen kunnen of even niks hebben! :D

12. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Ik vind t ook meer dan redelijk hoor! Hier zien mn schoonouders de kleine elke week (ze passen eens per 2 weken op, maar die week dat ze niet aan de beurt zijn komen ze altijd wel ff een uurtje langs).

Met mijn ouders is t lastiger... ik heb "twee paar ouders" hihi (nog meer opa's en oma's om tevreden te houden hihi). Mn vader woont vlakbij, dus die zien we ook wel regelmatig... maar mn moeder is toch gauw een uur rijden! Erg jammer, zeker omdat zij de enige is die niet werkt en heeeeeeel graag zou willen oppassen doordeweeks (maar da's gewoon niet te doen)

13. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Mijn ouders zien Jayro echt bijna elke dag. Ik denk zo'n 5x per week ofzo.
    Eigenlijk is dat zo sinds mn zwangerschapsverlof. Vooral als mn vriend aan het werk is komen ze me vaak even ophalen en sinds Jayro er is komen ze ons ophalen.
    We wonen ook maar 10 minuutjes van elkaar.
    Mijn schoonouders (de adoptieouders van mn vriend) wonen 2,5 uur hier vandaan en hebben Jayro alleen met ongeveer 2 weken gezien. We gaan binnenkort wel naar ze toe.
    Voor Jayro er was had ik ze pas 1 keer ontmoet in de 1,5 jaar dat ik met mn vriend samenwoon. Komt omdat die band met hen en mn vriend niet zo goed was, maar dat gaat nu ook een stuk beter net als tussen mij en mn ouders. Wat een babytje niet allemaal kan veroorzaken ;)

14. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Het wisselt hier behoorlijk van 1x in de week, tot 3x in de week, tot 1x in de twee weken.
    Mijn vader werkt onregelmatig en is vaak weg in het weekend of op feestdagen. We gaan dan wel naar mijn moeder toe. Zeg maar dat we hun gemiddeld 1x in de 1,5 week zien.
    Mijn schoonouders zien we zo'n 1x per 2 weken. Wij moeten vaak naar hun toe en ze komen zelden bij ons. Mijn schoonvader is van de oude stempel en die vind dat de kinderen en kleinkinderen elke zondag moeten komen en met elke feestdag (moederdag, trouwdag, kerst etc.). Wij zijn daar volledig van afgestapt en komen wanneer wij zin hebben (kerst is wel vaste prik). En wij vinden dat hun wel vaker bij ons mogen komen i.p.v. andersom.

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    mijn moeder past op, zo'n 3x per week (geen hele dagen hoor) en verders ga ik op mijn vrije dagen doordeweeks nog vaak langs, dus ja, ze ziet Isabella heel vaak:) (ik zie mn moeder nu ook vaker dan toen ik nog geen moeder was)
    Mijn schoonouders wonen op max 30 min rijden en hebben beiden een eigen auto, maar langskomen... ho maar. ja mijn schoonmoeder is nu denk ik 3 x zelf langsgekomen en wij gaan er wel eens in het weekend heen. maar ik denk maar, als jullie ons en isabella willen zien kun je ook zelf deze kant op komen, ja toch??
    Dus ik vind dat je schoonouders je kindje al vaak zien en élk weekend op bezoek laten komen, pfft moet er niet aan denken....haha

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Mijn moeder ziet kyan denk 3xperweek, en moeder e vader samen 1-2x perweek.
    Schoonouders 1x per 4weken ofzo

17. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    dagelijks zien mijn ouders haar haha zelden dat ze haar n dag niet zien al is het maar voor n half uurtje soms :D en schoonouders heb ik niet dus daar hoef ik ook niet naar te kijken

18. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    mijn ouders wonen in frankrijk en hebben martijn al vaker gezien dan mijn schoonouders die op 5 minuten afstand rijden wonen haha.
    maar goed moeten ze zelf weten, hun kunnen ook vaker bellen om langs te komen maar dat doen ze niet, en wij hebben hun wel vaak gebeld enzo en dan houdt het op een geven moment op.
    ik heb ook niet zo'n goede band met mijn schoonouders, daar zal het wel aan liggen denk ik.
    ik vind het weleens jammer maar ik ga me er niet te druk over maken, martijn is nu toch nog te klein om dat te snappen.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn schoonouders passen één keer per week op en zien hun kleinzoon dus minstens 1 x per week. Mijn moeder ziet de kleine man 1 - 2 x per maand en dat is prima. Straks als hij wat groter is, wordt mijn moeder activer. Ze heeft gewoon niet zo veel met die hele kleintjes en wij vinden dat ook prima. Mijn schoonouders klagen eigenlijk niet dat ze hun kleinkind te weinig zouden zien maar af en toe hebben ze de neiging om dingen te roepen als "Oh, we hebben 'm al zooooo lang niet gezien" Dat was dan omdat hun oppasdag uitviel ivm Koninginnedag... tja, daar kan ik wel een beetje kriebelig van worden maar ach, ze bedoelen het niet verkeerd.
    Ik vind elk weekend je (schoon)ouders over de vloer krijgen voor mij totaal onacceptabel. Eén tot een paar keer per maand vind ik gezellig en prima.

20. EmyD

EmyD Niet meer actief

Mijn (schoon)ouders wonen allemaal in de buurt. Wij zien hen allemaal zo'n 1-2x per week. Dat is wel vaker dan voordat Emy er was. Ze komen dan meestal naar ons, en af en toe gaan we naar hen toe. Soms doordeweeks en som in het weekend. Ik vind het heel belangrijk dat Emy haar grootouders regelmatig ziet en ze zijn ook allemaal helemaal gek op haar!

Deel Deze Pagina