Hoi, Ik loop een beetje vast met mijn voeding. Mijn kleine vent is 4 weken, en heeft al die tijd prima gedronken, maar de laatste 4-5 dagen drinkt hij vreselijk onrustig. Niet op elk moment, want er zijn ook voedingen die heel goed gaan en waarbij hij heel rustig drinkt, maar die momenten zijn er steeds minder. Ik heb moeite met hem aanleggen, hij lijkt niet goed te happen, neemt alleen mijn tepel in zijn mond en niet genoeg van mijn tepelhof, zodat het al snel zeer doet en ik hem weer af moet koppelen. Voordat ie dus goed en wel drinkt heb ik hem al een paar keer opnieuw moeten aanleggen. Drinkt ie eindelijk goed, dan laat ie vaak snel weer los of begint gewoon te sabbelen op alleen mijn tepel. Soms klakt hij tijdens het drinken. Ik heb een snelle toeschietreflex en dan komt er ineens zo enorm veel melk dat hij het gewoon niet kan wegkrijgen lijkt het. Verslikt zich dan ook regelmatig, waardoor hij alleen maar onrustiger wordt. De laatste dagen merk ik ook dat mijn tepels weer gevoeliger zijn, maar dit komt mogelijk omdat hij zo vaak opnieuw moet aanzuigen, en ook vaak verkeerd begint te drinken...? Daarnaast vind ik ook dat hij niet heel lang drinkt. Meestal max 5-7 minuten aan 1 borst en dan de tweede borst meestal echt maar een paar slokken... Is dat erg? Het is lastig om zo te blijven genieten van de borstvoeding alshet eigenlijk even niet zo lekker loopt. Ik wil heel erg graag doorgaan met de borstvoeding, juist omdat ik het zo leuk vind en omdat het gewoon goed ging. Na de voeding merk ik dat meneer nog wel zuigbehoefte heeft. Hij valt ook zelf moeilijk in slaap. We hebben hem een speen gegeven voor na de voeding, maar vaak komt het er toch op neer dat ie hem langer en vaker heeft dan alleen na de voeding. Zonder speen valt hij echt zelf niet makkelijk in slaap... Hij is heel onrustig ook na de voeding. Lijkt dan ook echt last te hebben van darmkrampen. De speen lijkt hem ook rust te geven. Misschien komt dit verhaal iemand bekend voor en weet je wat ik kan doen om mijn kleine rustiger te laten drinken en goed te laten aanhappen? Is het een optie om te gaan beginnen met kolven? Om bv 1x per dag alles leeg te kolven na de voeding zodat er iets minder druk op staat? Of juist niet? Ik krijg graag advies! Groetjes rianne
hoi Rianne tja, soms loopt het even niet lekker. Ik verwacht dat het een fase is die overgaat, maar ik denk dat je zeker baat zou kunnen hebben bij een consult van een lactatiekundige. Via de Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding website kun je iemand bij jou in de buurt vinden. Ik denk dat het handig is als er iemand meekijkt met het drinken. Mirjam