Borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Jeanine1989, 8 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeanine1989

Jeanine1989 Nieuw lid

8 aug 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Mijn zoontje Ralph is nu 7 weken oud en ik geef hem borstvoeding. De eerste 2 weken heb ik dat met een tepelhoedje gedaan en daarna zonder wat veel beter ging. Ralph kreeg in de 2e week spruw en heeft hier voor medicijnen gehad. Helaas heeft dit niet echt geholpen en ik top daar nu nog wel mee. De tong is niet echt wit maar wel witte vlekjes op het tandvlees voornamelijk bij zijn lippen. Ook heb ik het idee dat de spruw op mijn tepels zit en ik heb af en toe ook pijnlijke scheuten door mijn borsten.
    Hiervoor ben ik naar de dokter geweest maar kreeg er niets voor.
    Met het drinken gaat het ook niet altijd goed. Wat apart is is dat het 's nachts heel goed gaat, snel drinken 10 min aan allebei de borsten maar overdag drinkt hij slecht uit de 2e borst. Hij hapt wel maar verkramp snel en loopt rood aan en gaat hard huilen. Als ik Ralph weer aanlegt drinkt hij een paar minuten en vervolgens weer huilen.
    Voor hem is dat heel vervelend maar zelf word ik daar ook heel onrustig van en zou willen weten wat dat betekent. Mijn melkproductie is heel veel en soms spuit het er al uit.
    Ik heb al aantal keer het cb gebeld en die zeggen dat het erbij hoort en dat het vanzelf goed komt. Alleen ben ik onzeker, want misschien dat mijn kindje koemelkallergie heeft of reflux?
    Overdag komt hij ook veel vaker, om de 2-2,5 uur en probeer dit te rekken dmv fopspeen of rondje lopen, maar mag dit wel?
    Zijn gewicht was 3320 bij de geboorte en zit nu aan 5000 ongv.

En hoe veel voedingen heeft een baby van 7 weken ongv nodig? Ik geef hem rond 7-8 voedingen en slaapt nog niet door.
    Ook vind hij het erg moeilijk om in te slapen,

Sorry voor warrig verhaal maar kunt u mij wat adviezen en tips geven?

Groeten,
    Jeanine

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hi Jeanine!

Wat ontzettend goed dat jij je kleine borstvoeding geeft, dit is de best mogelijke voeding voor je zoontje Ralph.

Maar wat vervelend om te lezen dat het niet altijd even gemakkelijk gaat. Graag zou ik je willen adviseren om even contact op te nemen met een lactatiekundige. Zij kan meekijken tijdens het geven van de voeding, dan kan zij verklaren waarom Ralph zo onrustig is en je hier goed bij begeleiden. Bespreek dan ook de pijnlijke scheuten in jouw borst.

Een koemelkallergie kenmerkt zich altijd als er meerdere klachten bij Ralph aanwezig zijn. Huidklachten, luchtwegklachten, erge onrust en maag-darmproblemen. Je ziet altijd een combinatie terug van deze klachten. Ik vermoed dat met de hulp van een lactatiekundige je al veel rust bij hem kunt creëren!

Reflux kenmerkt zich doordat Ralph veel slikbewegingen maakt en dat je merkt dat hij graag rechtop gehouden wil worden. Als je dit bij hem merkt, zal ik je graag het johannesbroodpitmeel adviseren te gebruiken. Dit houdt de voeding goed op zijn plek in het maagje.

Bij volledige borstvoeding is een nachtvoeding nog erg belangrijk. Als Ralph goed groeit en goed plast, weet jij dat je voldoende voeding aan hem geeft!

Heel veel succes en ik hoop dat het geven van borstvoeding voor jullie beide weer een heel fijn moment wordt!

Fijne avond! Groetjes Karin - Nutricia voor jou.

Deel Deze Pagina