Obstetrisch Plexus Brachialus Leasie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lelle23, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelle23

Lelle23 Niet meer actief

Dit heeft onze dochter opgelopen bij de geboorte.

Na 2 en een halve dag weeën gehad te hebben, leek het dan toch eindelijk door te gaan zetten. Na weer een nacht heftige weeën bleek ik nog maar 6 centimeter ontsluiting te hebben....
    Al met al rukaf en het gevoel hebbende niet meer te kunnen werd er toch nog besloten tot een ruggenprik. Wat een zaligheid!
    De resterende centimeters had ik gelijk toen ik weer op de afdeling terug was, maar ze lag nog met haar hoofdje achter mijn bekken. Ik kreeg wee-opwekkers toegediend en mocht nog wat persweeën gaan opvangen, zo'n 4 uur lang. Daarna werd besloten dat het moest gaan gebeuren, ik mocht gaan persen. De vacuumpomp kwam eraan te pas, want ze lag nog steeds te hoog in mijn bekken. Na deze er 3 keer af te hebben getrokken, heeft de gyn het hoofdje er de 4e keer wel doorheen gekregen. Toen bleek ze muurvast te zitten, maar ja, ze konden niet meer of achteruit en ons meisje vond het nu ook niet zo fijn meer...Met flink wat geweld is verlost. Er zat 4 man bovenop me, ben flink ingeknipt en ze is er uitgescheurd...
    Ze ademde niet, moest naar de kinderarts en daar bleek al snel dat haar rechterarm niet functioneerde...

Lenthe heeft dus Erbse Parese, zoals het doorgaans genoemd wordt.
    Procedure is daarbij dat er gewacht wordt op spontaan herstel tot 3 maanden en dan verder kijken door een speciaal team...

Inmiddels tilt zij haar bovenarmpje een aantal centimeters op en beweegt ze haar schoudertje.
    We zijn afgelopen week in het VUMC geweest om Lenthe te laten zien aan de neurochirurg daar. Deze was echter helemaal niet enthousiast en is bang dat er nog maar 1 zenuw functioneert.
    Een MRI moet dit uitwijzen en een operatie zit er dik aan te komen, waarschijnlijk binnen 2 maanden...een operatie die wel 6 uur kan duren!
    Het bewegen van haar arm en schouder komen waarschijnlijk door de fysiotherapie en de oefeningen die ik drie keer per dag met haar doe...helaas
    Ze moet dus binnen korte tijd twee keer onder narcose.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
    Jonge kindjes onder narcose en de aandoening zelf?
    Ben erg benieuwd naar jullie verhaal.

Gr. Marielle

2. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    jeetje heb ff gekeken op google wat het is.. :$
    sterkte met de operaties..

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Emma zat ook vast bij de bevalling en gebruikte haar armpje eerst niet.
    De eerste week hebben ze haar arm vastgetaped met tape op haar shirt maar ze begon hem al snel te gebruiken.
    De fysio er snel bij gehaald en gelukkig ging het herstel vanzelf al snel en goed.
    En nu is er niks meer van te zien.

Hopelijk komt het met lenthe allemaal goed en kan ze straks haar arm goed gebruiken.
    En natuurlijk nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

Er is ook nog een ander lid van het forum waarvan haar dochter het ook had.
    Haar dochter heet ook Emma. Maar weet even haar forumnaam niet meer.

Succes de komende tijd en geniet lekker van haar!

4. Lelle23

Lelle23 Niet meer actief

@Happynienja
    Mag ik vragen waar jij bent bevallen en wie jou heeft geholpen?
    Fijn dat het bij jouw dochter vanzelf over is gegaan zeg...
    Daar hoopten wij ook op, maar na een maand geen herstel is die hoop wel een beetje vervlogen!

Gr. Marielle

5. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik ben in het Gemini bevallen. En jij?
    Bij mij vorderde de ontsluiting ook niet en ze was nog niet helemaal ingedaald.
    Tijdens de bevalling lag ik op mijn zij voornamelijk en toen ze besloten over te gaan op een keizersnede ging ik op mijn rug liggen en ging Emma met een noodgang erdoorheen en kreeg binnen no time volldige ontsluiting en mocht toen gaan persen.
    Ik bleef trouwens hangen op 7 cm voordat ze besloten over te gaan op een keizersnede.
    Ze wilde die keizersnede omdat ik daarvoor met een keizersnede bevallen ben en ik last kreeg van het litteken.

6. Lelle23

Lelle23 Niet meer actief

Ik ben ook in het Gemini bevallen, onder leiding van Dr. Smit.
    Welke gyn had jij? Of had je een verloskundige?

Bij mij bleek m'n bekken te smal te zijn en ik had eigenlijk nooit vaginaal mogen bevallen, maar ja, daar kwamen ze pas achter toe het al te laat was!

Gr. Marielle

7. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Houben heeft de bevalling gedaan.
    Ze hebben bij mij geen echte oorzaak gevonden van het klem blijven zitten. Maar ik denk dat het kwam omdat ze pas op het laatste moment indaalde en scheef kwam te zitten.
    De dag na de bevalling hebben ze haar arm en schouder meteen op de foto gezet om te checken of het niet gebroken zou zijn.
    En verder heeft ze paracetamol gehad de eerste dagen omdat ze er pijn aan had.
    Ik denk mede hierdoor dat ze een voorkeurshouding heeft gekregen en een afplatting en scheefheid aan haar hoofdje.
    Ze heeft ook een helm gehad hiervoor.
    Ze heeft de helm alleen de laatste maanden amper op gehad omdat ze veel ziek was.
    Maar gelukkig is de afplatting en scheefheid een heel stuk goed gekomen.

Wat een gedoe hè meteen met zo'n kleintje.

Hoe gaat het verder met jou en lenthe? Kan je wel genieten?

8. Lelle23

Lelle23 Niet meer actief

Ja, het is genieten tussen de buien door, zeg maar...
    Het vliegt me vaak nogal aan! En dan is het moeilijk de zon te zien, hoewel het blije toetje van m'n dochter dan een hoop goed kan maken ;) Het is vooral de spanning die af en toe moeilijk te verdragen is.
    Lenthe doet het prima, ze is een voorbeeldig kindje!

Van Lenthe is niet eens een foto gemaakt...omdat ze dat zgn niet konden zien ofzo. En de eerste paar dagen heeft ze echt liggen kermen van de pijn, dus ook aan de paracetamol. Na een dag of twee kwamen alle blauwe plekken tevoorschijn, niet gewoon.

Ze had ook een voorkeurshouding voor links, maar die is nu eigenlijk weg, ze ligt nu zelfs veel naar rechts :cool: Maar ik ben nogal eigenwijs, dus de dame ligt in wisselligging op haar zijkant...
    Nog steeds een mooi rond koppie gelukkig!

Gr. Marielle

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Meid wat een bevalling zeg en dan ook nog een niet helemaal goede afloop. Ik herken het helaas. Ik heb er meerdere keren over geschreven op het forum;. Ik plaats de linken daarvan hieronder, wie weet heb je er wat aan. Vond het zelf fijn om contact te hebben met moeders die het herkennen. Heb nog contact met een aantal.

over de bevalling
    http://www.zwangerschapspagina.nl/na-de-bevalling/154620-mijn-zware-bevalling.html

Emma moet geopereerd worden
    http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/169250-emma-moet-geopereerd.html

Over de operatie
    http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/173304-emma-geopereerd.html

Update hoe het ging met Emma
    http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/188365-emma-gaat.html

Emma die in de Mijn geheim staat (ook haar verhaal is geplaatst in de wij jonge ouders)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/213530-mijn-dochter-staat-de-mijn-geheim.html

10. Lelle23

Lelle23 Niet meer actief

Tjonge, wat een verhaal zeg! Wel fijn om te lezen, zodat ik een beetje kan verwachten wat ons te wachten staat. Wordt er niet echt enthousiast van, eerder héél verdrietig!

Gr. Marielle

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

kan ik me voorstellen meid. Ik kan het helaas ook niet mooier maken. Het was en is een emotionele tijd. We hebben een superdapper meisje dat heeft me heel erg geholpen. Als je vragen hebt dan hoor ik die graag. Heb op hyves een blog bijgehouden ook over de operatie zelf (hou nog steeds een blog bij). Ik hoor het wel.

Heel veel sterkte in iedergeval

12. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik ben ook wel benieuwd naar je blogs. Mag ik je Hyves ook? Mag ook via pb.

13. Lelle23

Lelle23 Niet meer actief

Nee, daar ben ik me zeer van bewust dat je het niet mooier kan maken! Het komt best aan, maar dat zal jezelf ook wel zo ervaren hebben...Ach, we maken er gewoon het beste van en zullen er alles uithalen wat er in zit! Lenthe is tenslotte Lenthe en niet een armpje...Het is een heerlijk meisje waar we erg van genieten.

Mijn hyves is: Mariëlle Profiel - hyves.nl
    Willen jullie mij toevoegen?
    Ik ben inmiddels ook blogs gestart...

Groet Marielle

Deel Deze Pagina