carpale tunnelsyndroom

Discussion in 'Na de bevalling' started by noel82, Aug 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hoi dames,
    Hoop dat ik heb bij t goede onderdeel heb gezet.
    Ik heb sinds 3trimester ctsyndroom. Hield veel vocht was wat de oorzaak was, zo zegt gyn. Heb 2 spalken gekregen voor de nachte. Hielp iets.

Nuben ik 3weken geleden bevallen, ben meeste vocht kwijt, maar mijn handen worden steeds erger. Heb mega tintelende, slapende vingers en vooral vingertoppen. Iets pakken, zoals bv een handdoek doet gewoon pijn zo overgevoelig. Maar als ik mijn zoon een trui aan moet doen gaat t moeilijk omdat ik in de mauw zijn handje niet voel.

Verder heb ik minder kracht. Gister liet in glas drinken vallen ineens. Nou durf de pannen met eten niet af te gieten. Ben ook bang om kleine te dragen.

Nu heb ikverwikjskaart naar neuroloog, maar volgens gyn gaat t nog weg en neuro doet toch niks. Ik geefbv en dan zal een spuit vastg niet mogen...

emand hier ervaring mee?

2. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Heb er ook heel erg last van gehad tijdens mijn zwangerschap, was erg veel aangekomen en hield ook veel vocht vast.
    Bij mij is het vrij snel na de bevalling weer overgegaan, binnen een maand ongeveer.

3. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ik was ook veel aangekomen hoor 24 kilo.... Zou dat ermee te maken hebben?
    Ik moet er nu nog 10. Maar maand ga ik niet redden denk. Dat zou betekenen dat t binnen week niet minderen.... Baal er zo van. Net lelijk in me vinger gesneden is niks zo iig.

4. Angelala

Angelala Actief lid

Apr 3, 2008
    296
    0
    0
    Hoi hoi,
    Had ook heel erg cts tijdens mijn zwangerschap...na de bevalling ging het langszaam over. Denk dat dit geduurt heeft totdat al het vocht weg was..weet niet meer precies hoelang(ongeveer een maandje). Nu heb ik er gen last meer van maar weet hoe vervelend het is dus sterkte.. hoop dat het snel weg trekt;)

5. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Geen idee of het vele aankomen er mee te maken had maar het is een zenuw die bekneld zit...? Ik was meer dan 30 kilo aangekomen en kreeg er pas op het laatst last van.
    Bij mij was het wel ineens weg maar ken ook iemand die eraan geopereerd is na de bevalling....(wil je niet bang maken hoor) misschien moet je nog even geduld hebben en gaat het net als bij mij vanzelf over!

6. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ik heb nog wel vocht in me handen en voeten. Maar heel minimaal. Ik krijgt me trouw ring nog niet terug aan.

Operatie ben ik niet bang voor, alleen dat je je handen dan 6 werk niet kunt gebruiken zie ik niet zitten. Is niet te doen met 2 kinderen.

Ik heb de 15e afspraak bi neuro hoop dat t tegen die tijd wegis....

7. Angelala

Angelala Actief lid

Apr 3, 2008
    296
    0
    0
    Dan zit er denk ik ook nog vocht op de plek waar door je cts krijgt.. want zolang mijn vingers toen nog dik waren had ik er ook nog last van. ;)

8. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ja dat idee had ik al ja maar gyn vond t vreemd dat klacht erger werden terwijl vocht zoveel minder is. miss eens kijken naar iets vocht afdrijvends wat je mag hebben...

9. Babsb

Babsb Actief lid

Oct 29, 2008
    190
    0
    16
    Hallo,

ik heb dat ook gehad en dan zo erg dat ik onze dochter niet eens uit bed kon halen
    fysio gehad een brache maar niks hielp
    uiteindelijk 3 maand na de bevalling geopereerd en sindsdien nergens geen last meer van,
    Oja ik ben maar 12 kilo aangekomen dus volgens mij maakt het niet heel veel uit hoeveel je bent aangekomen en kan iedereen da krijgen

succes met je beslissing

10. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    En babs ze zeggen dat je per hand ongeveer 6 wk niks kunt doen.
    Hoe heb jij dit toen opgelost met je kleine meid.
    Ik heb bij mijn dochter nergens geen last van gehad. Maar was toen zwanger in de winter en hield totaal geen vocht vast.
    Ik moet eens goed navragen hoe of wat. Maar bij mij word t ook steeds erger en hij word steeds zwaarder dus word moeilijker allemaal hoor.

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier ook CTS gehad en het syndroom van De Quervain. De CTS is over gegaan na een week of 6, maar DQ niet. Dit is een peesontsteking in het verlengde van je duim, terwijl CTS onder je handpalm zit. Symptomen zijn grotendeels hetzelfde. Ik heb gewoon een spuit gekregen met prednison. Waarom doet jouw huisarts dat niet?

12. Babsb

Babsb Actief lid

Oct 29, 2008
    190
    0
    16
    Mykelti volgens mij had ik dat ook de dq en mij werd gezegt dat het 6 weken duurde voordat het allemaal zijn werk had gedaan die spuiten en aan gezien onze dochter net een paar weken was en ik haar bijna paar keer heb laten vallen hebben ze besloten om te opereren en dat is een zelfde operatie als cts.
    en Noel82 ik ben dinsdags geholpen toen was mijn man thuis de rest van de week mijn moeder en schoonmoeder geweest, die week erop hechtingen eruit en die maandag erop halve dagen begonnen met werken en toen eigenlijk direct weer hele dagen
    moet zeggen dat het me mega is meegevallen en de pijn heel snel weg was

13. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Oh klikt alsof t meevalt. Kom je ook gelijk weer met de kleine aan de gang na die week?

Prednison prik weet ik zo niet,.wist niet eens dat dat en optie was.
    Ha is op vakantie, zal volgende week eens langs gaan, kijken aart zij zegt ipv gyn.

14. Babsb

Babsb Actief lid

Oct 29, 2008
    190
    0
    16

Ja na het weekend heb ik eigenlijk alles zelf weer gedaan behalve in bad doen, maar uit bed halen en eten geven deed ik allemaal weer zelf.

15. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    Hier ook tijdens de zwangerschap cts gehad.
    Na overleg met een gyn heeft de ha bij mij ook een prednison spuit in mijn pols gezet en na 1,5 week was het over. Dit dus tijdens de zwangerschap!

16. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ha was afgelopen maandag terug van vakantie dus heen eens gebeld. Ze hebben overlegt en nu kan ik morgen de etste pretnison spuit halen, na t wknd de andere pols. Ben benieuwd, het zou als t aanslaat met en weekje weg kunne zijn?
    Is de spuit erg pijnlijk? Vind wel spannend.... Komt goed

17. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    elf heb ik 7 weken na de bevalling een spuit gehad. Tja is niet zo prettig, maar heel pijnlijk ook niet. Ik moest wél stoppen met de BV. Binnen een paar dagen waren de klachten weg. Succes!

18. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Heb je ook pretnison prik gehad? Ik geef ook bv mee daar is niks over gezegt die ha. Ik ga er niet voor stoppen. Dan kan ik me beter laten opereren dan kan ik bv gewoon doorgeven.

19. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Ik heb een prik gehad met cortison. Geen idee of dit prednison is. Er was onvoldoende bekend over het geven van BV hierbij. Mijn HA vond het zelf beter dat ik het dan niet meer gaf, aangezien ik toch aan het afbouwen was. Misschien kun je dit nog even navragen dan.

20. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Bedankt voor reageren, ik had eigenlijk voor vanaf der afspraak voor der prik maar heb vanmorgen eerst gebeld met die vraag. Maar was geen probleem, omdat t plaatselijk was zei ze. Gelukkig maar, ik begin net met bv.
    Dus heb morgen de eerste hand. Ik begin de fout toen ik aan tgoogle was om en you tube filmpje te kijken. Het lijkt me echt pijnlijk! Vind nu ineens eng. Maar ja we wachten af.

Share This Page