wat het beste doen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door kimmmmberly, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    hallo,

ik maak me toch enorm zorgen om mijn dochtertje van nu 7 weken oud, we zijn begonnen met borstvoeding, mijn bv liep terug en kwam niet meer op gang, dus helaas moeten stoppen.
    toen zijn we begonnen met nutrilon standaard, ging prima.
    alleen mijn baby kreeg steeds meer honger, en na een fles kwam ze een half uur/uur later weer voor een fles.
    op aanraden van cb en nutricia ben ik nutrilon forte gaan geven, gemixt met de standaard voeding. maar nu is het helemaal mis. ze kan niet meer zelfstandig poepen, ik moet haar na dagen helpen met de thermometer. dan lukt het over het algemeen wel, maar het is net stopverf. het is een stevige droge dikke pasta.

ze krijgt deze voeding nou een week of 3, en het word maar niet beter. nu overweeg ik om over te stappen, mijn idee was om nutrilon omneo te gaan geven gemixt met de standaard. maar nu hoor ik dat veel kindjes verstopt raken van jbpm. en dat zit in die voeding.
    ik wil het niet erger maken dan dat het al is, kan een heel ander merk ook dit probleem verhelpen? als ik bijv overstap naar standaard friso met friso hongerige babys voeding? ik weet gewoon niet meer wat ik het beste kan doen. ze krijgt al kindicol druppels om de ontlasting zachter te maken, maar dat mag niet baten.

2. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    vanmiddag toch besloten om over te stappen op omneo, gemixt met de standaard voeding. na 2 flessen hadden we resultaat! een volle luier. geweldig!
    maar nu heeft ze na 2 uren alweer honger:( zucht, zo blijf je bezig. kan ik nog iets doen/toevoegen zodat ze verzadigt raakt?

3. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Kimmmmberly,

Gelukkig, de volle luiers komen weer vanzelf nu.

Je kunt niets meer toevoegen aan de fles. Je zou wel kunnen kijken of je juist meer kleinere flessen gaat geven om minder grotere flessen. Jij als moeder kunt dat zelf het beste bepalen. Houd als hoeveelheid aan: lichaamsgewicht in kg x 150 = aantal ml flesvoeding per 24 uur.

groet,
    Anne

Deel Deze Pagina