wie weet dit? ( Operatie zoontje en zwangerschap )

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Saja87, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wie kan mij hier antwoord op geven :D

Mijn zoontje word 17 april geopereerd hij krijgt buisjes en zijn neus amandelen worden geknipt.
    Ik zou hem graag weg willen brengen naar de OK en bij hem blijven tot hij "slaapt". Maar nu hoorde ik dat ik niet mee mag naar de OK omdat ik zwanger ben.
    En vroeg me af of dit inderdaad zo is?

Dus wie oh wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen hoe het zit:D
    ( Ja ik weet dat ik het ZH kan bellen morgen maar als het niet mag moet mijn man zsm vrij vragen en als het echt niet mag dan kan hij dus vanavond als hij gaat werken gelijk vrij vragen op zijn werk )

Bedankt alvast!!!

2. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Ik was 11 weken zwanger van de jongste toen de oudste buisjes kreeg en zijn neusamandelen geknipt.. ik mocht gewoon mee naar de ok. En daarna heb ik hem opgewacht in de uutslaapkamer.. dat mocht gewoon. Xxx

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Zou het voor je zoontje niet het fijnste zijn als papa en sowieso is?
    Hier zou dat niet eens een vraag zijn, papa zou ten alle tijde hiervoor vrij nemen.

Maar ik heb inderdaad ook gehoord dat je tijdens een zwangerschap niet naar het OK mag. Het heeft te maken met iets wat daar in de lucht hangt, die stof zou niet goed zijn.

4. Triskele

Triskele Niet meer actief

had je dat wel gemeld? want het mag hier ook niet (inderdaad vanwege de stoffen) dus niet erg verstandig dan als je het bijvoorbeeld niet had gemeld, ik ken hier niemand die dat gewoon mocht.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn man komt ook sowieso.
    Hij werkt in de nacht diensten en is om 4/5 uur thuis.
    Als ik gewoon mee kan gaat hij eerst naar huis om een paar uurtjes slaap te pakken en bel ik hem zodra mijn zoontje naar de OK mag en dan komt hij naar het ZH.
    Maar als ik niet mee mag dan moet hij dus vrij nemen omdat we om 7 uur al in het ZH moeten zijn.

6. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Jahoor dat had ik gemeld.. ook nog aan vk gevraagd.. was geen probleem.. enige stof die daar hangt is de narcose die je kind krijgt . En dat vervliegt zoveel dat je er echt nauwelijks iets van binnen krijgt. Er zijn mensen die in hun zwangerschap zelfs geopereerd worden. Dat mag toch ook. Xx

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oh mijn zoontje krijgt trouwens een infuusje en geen kapje.

8. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Bel even naar de afdeling die weten dat wel. Iedere ziekenhuis heeft andere regels

9. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Toen onze zoon onlangs buisjes kreeg was er een jongetje voor hem met een zwangere moeder. Zij mocht niet mee naar de OK. Zeker kleine kindjes kunnen tegenstribbelen en in dat geval komt er natuurlijk wel wat gas vrij. Het ziekenhuis, en jij zelf uiteraard willen geen risico lopen dat het schadelijke gevolgen heeft voor de baby in je buik. Je man gaat dus wss je zoontje brengen en jullie kunnen hem samen op de uitslaapkamer troosten. Succes!

Edit; zien nu pas de je zoontje een infuusje krijgt. Even de afdeling bellen (kan ook in het weekend).

10. henkie24

henkie24 Niet meer actief

nee meid. dat mag niet. heb hier de papieren liggen waarop het staat voor as donderdag.

xxx

11. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    In sommige gevallen mag het wel, maar meestal niet.
    Ik heb een tijdje geassisteerd op de OK bij de KNO en destijds mocht het bij ons niet.
    Idd. ivm. het inademen van narcosegassen etc. Ook al is dit minimaal, als het niet directe noodzaak is, is het beter dit te vermijden.
    Daarom mocht het bij ons niet.....

Sterkte alvast! Hopelijk knapt je zoontje snel op!
    (en jij een fijne zwangerschap verder!)

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dank je wel!

Nou ik ga morgen dan toch maar bellen dan en dan zien we het wel..

13. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Was zelf behoorlijk zwanger toen onze oudste buisjes kreeg. Mocht gewoon mee toen hij onder narcose ging en mocht ook weer bij hem toen hij wakker werd. Wel merkte ik dat mijn hormonen behoorlijk op de loop gingen met me, want heb gehuild als een klein kind terwijl het de 2e keer was dat hij ze kreeg...

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hihi ik moet al huilen als ik er aan denk:):D
    Nou ben ik sowieso al een jankerd maar jank nu echt om alles hahaha.

Hier wel de eerste keer maar heb zelf altijd buisjes gehad dus voor de operatie zelf ben ik niet bang en zie er ook niet tegen op.

Maar wel het moment van wegbrengen/inslapen zeg maar:)

15. nogeenwonder

nogeenwonder Actief lid

7 jun 2009
    195
    1
    0
    grubbenvorst
    toen mijn zoontje geopereerd werd mocht ik gewoon mee was 20 weken zwanger en had een flinke toeter moest wel aan de andere kant staan met het narcosegas,,,

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier hebben ze in ieder geval niks gevraagd, mijn zoon en dochter zijn allebei laatst geholpen aan hun keel en neusamandelen.

Overigens nam papa hier geen vrij hoor, zag sowieso bijna alleen maar moeders alleen daar op de dagopname.

17. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik ben zelf met 21 wk zwangerschap geopereerd, dus neem aan dat het best kan hoor!

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

Misschien kan je man gewoon meteen vrij vragen, dan kan hij sowieso mee als jij niet mee mag. Het lijkt mij dat die stoffen inderdaad niet zo goed zijn...

Sterkte meid!

19. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ik werk als operatieassistent en ik ben zelf zwanger.

Ik las dat je kindje met een infuus in slaap gaat en niet met een kapje. In dat geval is er geen probleem en kun je gewoon mee omdat er dan nog geen narcosegassen worden gebruikt. Wordt je kindje echter met een kapje in slaap gebracht kunnen er wat narcosegassen lekken en dit kan wel schadelijk zijn als je zwanger bent. In dat geval kan beter je man mee gaan op de OK.

Als er kinderen op de kap in slaap gaan dan ga ik ook altijd even uit de operatiekamer nu ik zwanger ben.

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

zoon is vorige maand geopereerd aan zijn amandelen
    in het boekje van ons ziekenhuis stond duidelijk dat het niet mocht tijdens de zwangerschap, maar volgens mij pas vanaf later in de zwangerschap (3e trimester)

van die slaapgassen die er hangen kun je onwel worden.. je moet vantevoren ook erg goed eten staat er in de folder omdat je dus flauw kan worden vd lucht die er hangt

Deel Deze Pagina