van maxicosi naar autostoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lindabreusers, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    Bas is bijna 9 maanden (nog 2 dagen). Dan zou hij officieel in de autostoel mogen, maar hij is nog geen 9 kilo. Hij is nu 8320 gram. Vandaag toevallig bij CB geweest.

Ik moest bij de arts zijn en heb gevraagd of dat het kwaad kon als Bas nu met 8320 gram al in de autostoel gaat i.p.v. met 9 kilo.
    De arts gaf aan dat je dat als ouders zijnde het beste kon bekijken, maar dat zij er geen bezwaar tegen had. Tuurlijk moet Bas wel goed vast zitten enzo, maar dat hebben we al uitgeprobeerd. Het scheelt ook dat Bas al goed kan zitten.

Het punt is gewoon dat ik die maxicosi zo zwaar vind met Bas erin. Ik ben zelf maar klein en nou ook weer niet zo heel erg sterk qua spierballen haha dus dat kost mij iedere keer weer veel moeite om die maxicosi te tillen.

Wat zouden jullie doen? En wanneer hebben jullie je kleintje in de autostoel gedaan?

Groetjes, Linda

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik zou zo lang mogelijk wachten met een autostoel. Een maxi cosi is nou eenmaal de meest veilige manier van vervoeren, dus zolang hij er nog in past zou ik hem gebruiken.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik houd Thirza zo lang mogelijk in de MC, omdat achteruit rijden (meestal) veiliger is bij ongelukken. Ze zou er in moeten kunnen tot 13 kilo en qua hoofd heeft ze nog wel een aantal cm's over, dus..
    Hij is mij ook al een hele tijd te zwaar, dus hij staat bij ons gewoon vast in de auto. Gewoon met de gordels, en ik haal Thirza eruit en zet haar erin als de MC gewoon in de gordels staat. Voetjes even onder de gordel door/onder de gordel uit en klaar! En geen gesjouw meer met de MC :)

Thirza is inmiddels 9 kilo overigens.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Kun je je maxicosi niet in de auto laten staan? Ik til m'n dochter ook allang niet meer met maxicosi hoor. De maxicosi komt de auto gewoon niet meer uit.
    De autostoel straks staat er natuurlijk ook vast in. Het is misschien een beetje hannessen met de gordel, om je kindje daar tussen te krijgen, maar verder ? Wij hebben zelf de easybase nog, dus met gordels over m'n dochter haar beentjes, hebben wij geen last/problemen.

5. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Wij moesten wel over naar de autostoel met ruim 8,5 maand omdat onze zoon niet meer in de MC paste (erg grote kerel).
    Ik moet zeggen dat hij er erg goed in zit (kan ook heel ver in de ligstand).
    Ik had ook liever gehad dat hij nog wat langer in de MC kon, maar helaas is het niet anders.

Groetjes Marieke

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    wij tillen de mc al maanden niet meer (tenzij ik met iemand meerijd) maar dan til ik hem áltijd zonder kind erin. En ik ben toch vrij groot;)
    We wachten zo lang mogelijk met een autostoel 1, ivm achteruit rijden. Isabella is nu 11 maanden, kan al tijden goed zitten en ze is de 9 kilo inmiddels ook wel gepasseerd, maar we wachten nog ffies:)

7. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra was net 9 maanden toen ze over ging naar de autostoel en woog nog geen 8 kilo.

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon zat ook eerder dan 9 maand in de gewone autostoel, hij paste niet meer in de MC ook een grote kerel. Mijn stoel kan ook ver in de ligstand, dus dat kwam goed uit. Maar had mijn zoon ook liever langer in de MC gehad omdat dit veiliger is. En ik zou ook de MC in de auto laten en dan je kindje er uit halen... tenzij je kindje slaapt, dan haalde ik de MC er wel uit met Kindje er in ;)

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

#9 Merijn, 24 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2009
    Hier ook al de autostoel omdat zoonlief niet meer in de maxicosi paste. Ik tilde me ook een breuk, maar dat moest wel omdat wij deze ook gebruikten in de bakfiets. En het was niet meer te doen... Ik had er zelfs hele grote blauwe plekken van op mijn onderarmen :(

Als wij het ding niet voor de bakfiets hadden gebruikt, had ik de maxicosi zeker in de auto laten staan. Is dat voor jullie geen mogelijkheid?

10. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb al wel een autostoel gekocht vandaag bij Prenatal, maar ik laat haar nog lekker in de Maxi Cosi zolang ze past. De Maxi Cosi komt al 5 maanden mijn auto niet meer uit. Veel te zwaar om haar te sjouwen met dat ding :).

11. keteltje

keteltje Actief lid

27 jul 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb mijn zoontje nu een week in de autostoel omdat hij niet meer paste in de MC (9230 gram en bijna 75 cm).

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat een lange man heb je!

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn zit sinds gister en een gewone autostoel.

niet omdat het niet meer paste want fynn is 8500 gram en 70 cm maar het was gewoon rellen en niet zachtjes. zogauw als hij de maxicosi zag was het huilen stond hij in de auto was het nog harden en reden we was het schreeuwen tot hij blauw aan liep. dit hebben we 7 weken vol gehouden maar het ging echt niet.

na overleg op het cb mochten we over. nu moet ik er wel bijzeggen fynn zit zelfstandig en stapt langs te tafel dat was de doorslag bij het cb

14. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik wacht nog even, want leah past nog in de mc. maar dat is meer omdat ik niet kan kiezen welke nou het beste is (of ja, goed;))
    en zolang ze nog past mag ze nog even blijven zitten.
    bij ons blijft de mc ook in de auto staan (of ze moet met iemand anders meerijden, dan gaat hij over) we hebben de easy base, daar ben ik nog steeds heel blij mee, klik en vast zit hij. en anders met de gordels zou ik hem ook laten staan. want het tillen van de mc zonder kind vind ik al onhandig;)

Deel Deze Pagina