wat nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marilouise, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Enkelen weken geleden geconstateerd dat mijn mannetje heel ziek was, onder andere keel long en oorontsteking, antibiotica gehad, nu is hij een 2 weken daarvan en het ging echt goed.

vrijdag werd hij weer verkouden, nou ja oke weerstand heeft hij niet meer zo'n beetje en alles moet vanaf 0 weer opgebouwd worden. '
    vanaf vrijdag middag is het weer foute boel hij eet niet meer, wil helemaal niets meer. breekt de tent af. alles wat hard is spuugt die uit hij doet het in zijn mondje kauwt en spuugt het uit helemaal overstuur. alleen vloeibaar. zelf ben ik bang dat we weer van voren af aan beginnen met de keel.

Ik ben inmiddels zelf eenj beetje de wanhoop nabij en probeer iedere keer een stukje brood of een koekje en we eindigen steeds bij yoghurt behalve dat eet hij niets meer.

Ik merk zelf dat ik door dit alles enorm onzeker ben geworden, de huisarts heeft ons echt laten zitten en van de week was is er en kreeg ik te horen als je maar lang genoeg blijft drammen wordt er vanzelf iets geconstateerd. uiteindelijk heeft een dokter op de huisartsepost geconstateerd wat er was en de huisarts voelt zich gepasserd heb ik het idee.

we zijn vanaf de kerst bezig geweest 4 keer doketr en al die tijd waren we overbezorgd maar wat we ook deden hij werd gek gilde de hele dag door. 2 keer hap was overbezorgd niets aan de hand zelfs met 41 graden koorts.
    Ik ben zo klaar met onze dokter en nu begint het weer.

Ik heb mezelf tot en met het weekend de tijd gegeven om na te denekn wat te doen met de dokter dus maar goed dat terzijde.

het punt is hij eet niet niet zelf niet gevoerd worden weweten het echt niet meer.

op het kdv is het ook drama.

sinds gisterenavond heeft hij ook weer verhoging/ koorts.

ik heb zelf zoiets van blijf het aanbieden en anders yoghurt banaantje dat eet die nog wel goed

wie heeft de gouden tip

2. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    jeetje, wat vervelend zeg dat je door je eigen huisarts afgescheept wordt als een overbezorgde moeder, terwijl hij dus duidelijk wel iets onder de leden heeft. Ik kan me voorstellen dat je er even over na wilt denken wat je nu met die huisarts moet... persoonlijk zou ik op zoek gaan naar iemand waar je wel je vertrouwen in hebt en waarbij je het gevoel krijgt wel serieus genomen te worden!

Zoals je zelf al zegt, zou ik wel gewoon het eten proberen aan te bieden en anders inderdaad de yoghurt / banaan. Beter iets dan niets! Mijn dochter is ook een tijd heel ziek geweest en wilde toen niks anders hebben als een beetje fruit uit een potje wat lekker naar binnen kon glibberen.

Ik zou als het je te lang duurt toch wel nog een keer naar de huisarts gaan!

3. marilouise

het is nu natuurlijk nog maar heel kort aan de gang, wat kan ik doen dat zijn keeltje minder geiirriteerd is zodat het misschien minder pijn doet, blijf het maar proberen.

kwa huisarts we hebben werg weinig keus de huisarts waar we nu zitten is in een andere plaats maar mijn man zit al 32 jaar in die praktijk als we overstappen kan dat alleen in het dorp hier en we zijn nog niet overtuigd met name mijn man ik ben het gewoon zat zeg maar.

denk dat ik het eventjes de tijd moet geven het "ziek " zijn en dan maar moet kijken anders maar weer naar de dokter en ga ik gewoon echt "boos " worden en een verwijzing willen

4. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik denk dat je zoontje pech heeft dat hij nu weer ziek aan het worden is. Op het kdv pikken ze ook snel ziektes of een virus van elkaar op.
    Je zou hem een paracetamol kunnen geven. Zodat hij zich wat beter voelt. Misschien wil hij dan wel wat eten.
    Wat bij mijn zoon helpt als hij niet lekker is, is hem smoothies geven. Die drinkt hij meestal wel.
    Je kan ook samen met je kind naar een andere huisarts gaan en dat je man bij jullie huidige huisarts blijft.

5. misa

misa Niet meer actief

Ik heb geen gouden tip, maar als je je echt zo niet serieus genomen voelt, dan zou ik een andere ha zoeken. Of misschien in het weekend gaan, dan heb je iig waarschijnlijk niet je eigen.
    Ik zou het ook bij vloeibaar houden. Vla, yoghurt, drinken, gepureerd fruit. Beterschap.

6. misa

misa Niet meer actief

Ja, en als het aanblijft houden dat ziek zijn. Of het komt steeds snel terug, dan zou ik een doorverwijzing voor ka vragen. Laten ze hem dan maar even goed onderzoeken, voornamelijk op kno gebied.

7. marilouise

Ik moet om half 10 met hem naar de hap, we kregen hem bijna niet wakker vanmiddag, verder tijdens het eten enorm afwezig niets willen heeft op 1 kleiune luier na niet geplast, heb gebeld en hij heeft nu ene plaszakje om verdenking is op blaasontsteking en ongeacht of hij heeft geplast of niet zo naar de hap

8. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    jeetje wat een toestand zeg.... ik hoop dat ze vinden wat er aan de hand is dan kan er wat aan gedaan worden.... en dan maar eens een hartig woordje met de HA spreken lijkt me.....:x

sterkte met je kleine mannetje, laat je nog even horen hoe het verlopen is?

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik kan alleen maar zeggen. Ben je niet tevreden over je HA dan zou ik een andere zoeken. Dan maar allemaal bij een andere maar zeker met kinderen moet je toch een goede arts hebben. Dit lijkt me toch niet echt normaal als de HAP zo'n maatregelen moet nemen om te zien wat er is. Dan is er duidelijk te lang mee blijven lopen. Hoop dat je vandaag geluk hebt gehad en dat er naar je geluisterd is.

Sterkte

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey krijgt ie nu niet een kies dat hij met het eten zo'n last heeft?
    Wij hebben een tijd getobt met onze dochters luchtwegen. Het ging even goed en toen was er weer ge-emmer.... bleek het een kies te zijn en door alle zorgen zagen we dat over het hoofd.

Hoop dat het bij jullie ook onschuldig is.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Och jee, dat is toch ook niks he die avondbezoekjes aan de HAP. Wil je veel sterkte wensen en veel beterschap voor je zoontje.

Bij keelpijn: koude dingen zijn fijn, dat verdooft een beetje. Waterijsjes, koud drinken. En misschien een lepeltje tijmsiroop om te verzachten. Maar aangezien hij ook koorts heeft en duffig is, lijkt het me héél wijs om er weer eens goed naar te laten kijken.
    Toen mijn zoontje ziek was, afgelopen najaar (ontstoken lymfklier in de hals, daardoor heel veel pijn met slikken) kregen we het advies: maakt niet uit wat het is, als hij het wil drinken geef het hem dan maar (zolang het niet giftig is :D). Chocolademelk werd het dus, voor hem. Iets anders wilde hij niet.

Nogmaals: veel beterschap en sterkte!

12. marilouise

Nou wat een drama zeg, gisteren rond middennacht thuis van hap en zieknhuis, hij had niet geplast was nog witter dan wit en werddaar ook weer apatisch hij reageerde nergens meer op.

toen werd de kinderarts gebeld, en moesten we naar het ziekenhuis, dus daar werd hij weer onderzocht eerst door 2 dokters van de spoedeisende hulp en toen door de kinderarts die inmiddels in huis was. Nou ja uiteindelijk hij was aan het uitdrogen, nog niet extreem maar het ging niet goed verder constateerde ze dat hij nog steeds met zijn oren en keel zat te rotzooien. Ik kreeg hem toch mee naar huis dit omdat ze bang was dat die nog zieker zou worden als ze hem op zou nemen vanacht. Ze zegt ik kan hem hier houden nu dan krijgt hij een infuus en sonde nu en slaapt hij niet is hij hartstikke ziek morgen dus voorstel was mee naar huis en steeds wakker maken en drinken geven en dan vanmorgen om 10 uur kontakt hoe verder, dit gedaan en ik naar de winkel vanmorgen vla en yoghurt halen en ja hoor meneer was inmiddels aan de diarree waterdun liep er steeds uit nou gebeld wilde hem wel weer zien, ten opzichte van gisteren is hij wel wat opgeknapt vocht was ook beter hij had best gedronken de afgelopen dagen in totaal nog geen 200 en vanmorgen dronk hij al 40 achter mekaar.

hij is in 3 maanden 150 gram gegroeid maar wel 5 cm hij is nu eigenlijk te "dun" voor zijn lengte maar goed, dat terzijde. hij heeft waar het in het kort op neer komt nog steed of weer last van de longen keel en oren flink verkouden hoesten nou dit moeten we toch proberen om verder zonder iets door te zetten, ze zei al het mooie weer komt eraan dus we hopen dat het als sneeuw voor de zon verdwijnt dit schijnt vaak te gebeuren. verder heeft hij enorme buikgriep en hij moet overdag iedere 2 uur drinken en mag nu een dag of 2 minimaal alleen maar vloeibaar eten, en dan hopen dat hij het weer leuk en lekker gaat vinden zodat hij weer van alles gaat eten verder ook al slaapt hij steeds wakker maken en drinken geven en hij moet minimaal 600 binnen krijgen komende 2 dagen liever meer vandaag zit hij op 750 en hij gaat zo naar bed, verder op de tijden dat hij wakker is 4 maal een paracetamol zetpil tegen de pijn in zijn buik en keel.

over een maand moeten we terugkomen bij de kinderarts en dan moet alles weg zijn keel neus oren zo niet wordt het kno arts en zal hij enorm vroeg zijn neusamandelen kwijt zijn.

we hebben een hele fijne kinderarts gehad nu en ook mijn onzeker gevoel hefet ze weggenomen ze wilde ook niet dat ik terug ging naar de huisarts met deze klachten. ik voelde me begrepen en ben blij dat we nu weten wat te doen en dat hi dus daadwerkelijk nog steeds veel pijn heeft op dit moment

pffff nu man en ik aan de buikgriep en zo naar bed maar ben total loss.

13. marilouise

ow ja dat niet wakker worden en apatisch reageren kwam van de uitdroging af als hij niet voldoende gaat drinken de komende 48 uur wordt hij alsnog opgenoemn

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    oh wat erg. ik zou me geen zorgen maken of hij zelf eten, of stukjes eten gaat vergeten of zo. we hebben ook keel ontsteking gehad en ik heb hem alles als stafmixer maaltijd of als soep gegeven. zijn brood ff in thee dippen, zo at hij ook wat van brood krijgt wat vocht binnen. alle klein beetjes zijn mooi mee genomen.en toen het weer weg was(2weken lang geduurd na AB kuur)ging hij weer normaal stukjes eten.( ik gaf hem tegen pijn ook zetpil, dan at hij beter.)
    ik hoop dat t snel beter gaat. sterkte

15. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    jeetje.. herken zoveel in jouw verhaal!

Hoop dat het beetje gaat?

Mijn zoontje is sinds zijn geboorte elke maand ziek.. heeft 12x oorontsteking gehad, toen hij 14 maanden was buisjes gekregen, nu begint zijn keel.. sinds november al 3 keer keelontsteking.
    2 weken terug ook in t ziekenhuis ivm niet eten drinken, 5 dagen 40 koorts... maar ze kunnen telkens niks vinden.
    Hij was 10 dagen koorts vrij, en begint nu weer met verhoging en hoesten :S

Meis.. laat je niet gek maken, luister alsjeblieft naar je moeder gevoel!! Ik heb ondertussen een strippenkaart bij mijn huisarts, en ben een bekende op de seh van het kinderziekenhuis hier.. maar het is nooit voor niks geweest!!

16. marilouise

Ik moet zeggen dat ik zo blij ben met de kinderarts die we hadden is zo'n lieve vrouw en ook de dokter op de hap was een vrouw misschien dat het scheelde ook dat ze mijn bezorgdheid snapten hij was zo wit en iedere keer leek het of hij weg viel was ook zo gelukkig gebeurde het op de hap ook weliswaar wat korter maar het gebeurde man man man wat was ik bang mijn man lag met fikse buikgriep op bed die kon echt niet mee ik was zelf echt niet wakker en enorm bang, vanacht bijna niet geslapen steeds gaan kijken en tussendoor laten drinken.

Ik hoop zo dat nu we weten wat hem dwars zit we ook kunnen handelen zij zei ook van geef hem preventief paracetamol voorlopig tot hij weer 1 of 2 dagen vast voedsel eet zeg maar en dan afbouwen. ik zo ja en dan doet zijn lichaampje straks niets meer tegen het virus je krijgt zo vaak te horen niet te snel paracetamol zij zei gelijk ow nee zo'n vaart loopt dat niet ze zegt we hebben liever dat hij goed gaat drinken en eten zonder pijn dan 1 dag verschil in beter worden. was zo blij toen ik thuiskwam vandaag en hem mee naar huis kreeg en eindelijk duidelijkheid maar ook heeft ze en stukje bezorgdheis weggenomen. Vanacht hoef ik hem niet wakker te maken voor drinken hij heeft totaal 800 gedronken, eten nagenoeg niets alleen wat fruithap.

weet je het is mijn dierbaarste bezit helaas weet ik wat verlies en ziekte met je doen, maar dat mijn dierbaarste bezit steeds zo ziek is en zo'n verdriet heeft breekt mijn moederhart.

17. marilouise

Gisteren ging het echt enorm slecht weer met drinken maar vanmorgen werd hij heel vroeg wakker en dronk achter elkaar 400 weg dus ben nu al helemaal blij, ga zo maar eens wat fijn prakken en hopen dat meneer zin heeft in een fijngeprakte banaan,

yoghurt wil hij ook niet meer.

maar hij werd al wel wakker zonder snottebellen, je wil nie weten wat er mee komt uit zijn keeltje als hij hoest maar goed, hoop dat dit gaat doorzetten en meneer snel weer goed opknapt, morgen gaat hij weer een paar uurtje naar het kdv, vandaag een uurtje op de sportschool, is een vriendin van mij en ik zag haar gisteren en zat met de handen in het haar ze zegt neem hem maar mee misschien dat als ik ze allemaal bij elkaar zet en het probeer iets voor elkaar krijg,

dus hopen

poepen enz. is allemaal normaal inmiddels

18. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Fijn dat het beter gaat met hem!! Houden zo!

19. marilouise

Nou hij had voor het eerst vandaag weer lekker gegeten, niet veel maar otch een cakeje en een koekje tussen de middag ook wat gegeten en gedronken en ja hoor hij ging poepen en vervolgens ook stil en toen 3 enorme golven en alles wat er in was gegaan zagen we er verkeerdom weer uitkomen, zo zielig, maar we hebben hem onder de douche gezet en hij begon te zingen en te doen, hij heeft 4 uur geslapen daarna heerlijk gedronken en een halkev boterham op nu wel wit zijn poep is nog wat dun, hoop dat dit was waar hij last van had.

Deel Deze Pagina