geboren met tandjes---bijt tongetje stuk HELP

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cilla24, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    hoi meiden

ik hoop dat ik hier iemand kan vinden met ervaring..

onze dochter is geboren met 2 ondertandjes, t zijn de voortandjes.
    Ze hadden gezegd dat ze er waarschijnlijk uit zouden vallen maar dat is nu na ruim 3 weken nog steeds niet gebeurt.

maar nu bijt ze met eten de onderkant van dr tong stuk tot bloedens toe...Ze krijgt bv maar dan begint ze ineens hartverscheurend te huilen en laat ze los. ik vind het zoooo zielig voor me kleine moppie!

weet iemand wat ik kan doen? De tandjes mag iklaten trekken maar dat gaat me eigenlijk even te ver (ben bang dat dat ook heel veel pijn doet)
    kolven gaat me niet zo goed af, bij 100cc ong beginnen me tepels bloeduitstortingen te krijgen en gaat het heel zeer doen ik heb 3 kolven geprobeerd dus denk dat dat aan me (.)(.) ligt.

ik ga zo ook naar het cb om erover te praten maar ben bang dat hun alleen zeggen dat ik ze moet laten trekkken, weet iemand een andere oplossing????

2. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    ik denk dat laten trekken minder pijnlijk is als elke keer je tong kapot bijten.
    verder geen andere oplossingen voor je...denk dat er maar een oplossing is....informeer anders even bij je tandarts...

3. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.082
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Komen er dan wel nieuwe voor in de plaats? Als je ze al zou laten trekken? Als dat het geval is ... dan zou ik ze laten trekken. Als er geen nieuwe komen.. of dit niet zeker is... dan laten zitten uiteraard. Ken overigens verder niemand ... die dit ook heeft meegemaakt.

4. misa

misa Niet meer actief

Jeetje wat bijzonder en onhandig! Eigenlijk bijzonder onhandig dus... ;)
    Ik zou ook geen andere oplossing weten, maar trekken lijkt me ook niets. Maar wie weet valt het reuze mee. Vraag eerst eens wat aan de tandarts die het gaat doen.
    En ik zou ook zeker willen weten of er wel nieuwe tandjes voor in de plaats komen.
    Succes!

5. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    Het is niet zeker of er nieuwe tandjes voor in de plaats komen, normaal zijn natale tandjes misvormt maar bij sienna zien ze er heel normaal uit.
    Evt trekken zou bij de kaakchirurg gebeuren.

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Misschien is er een hulpmiddel, een soort lapje ervoor ofzo, dat je via ka of ta kunt vinden? Lijkt me wel erg lastig in haar mondje te frummelen natuurlijk :(

Anders zou de tandarts ze misschien ook een beetje bot kunnen slijpen? Ipv trekken, lijkt me erg drastisch, zeker als het misschien wel haar gewone melktandjes zijn.

Een ka heeft misschien ook advies hoe snel ze "leert" dat niet te doen? Of een lactatiekundige om misschien haar drinktechniek te veranderen zodat ze dit niet meer heeft?

7. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.019
    213
    63
    bij de zoon van een vriendin van mij is het tandje eruitgesneden. Deze tand mist hij nu nog (10jaar). Het is eruit gesneden omdat ze bang waren dat de tand los zou laten en de baby het in zou slikken(?!)

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Jij bent de eerste in TIEN jaar met een kind die ook geboren is met een tand.:D Die ik tegen komt.

Mijn zoon is ook geboren met een tand bijna 11 jaar geleden en hij viel idd na drie weken uit.

Ik gaf de eerste weken borstvoeding en dat deed soms auw scherp zijn die tandjes he haha.

Ik zat er wel eens aan en ik dacht dat het mijn schult was dat die tand er uit viel een beetje wiebelen misschien zo dat ze los komen wel zachtjes.

Ik schrok me drie weken later een ongeluk in eens wat bloed en waar was zijn TAND die lag in zijn bedje pfff. Zit nu in het plak boek.

Maar leuk:D

O ja zorgen over het gebit er na hij heeft gewoon extra gewisseld die tand kwam gewoon terug.

En hier zag die tand er ook gewoon heel mooi uit.

Maar wat ik me herinder.

Van ik kom uit de narcose en gefeliciteerd met je zoon en o ja hij heeft een TAND:( wat???????????????? die verbazing haha.:D

9. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mijn neef heeft een paar weken geleden ook een zoon gerkegen en die had ook een ondertandje, die zat los,na 2 weken heeft de tandarts hem eruit getrokken, vooral omdat hij los zat en dus stikking gevaar aanwezig was.

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ooo wat bijzonder zeg wauw!!! ik zou niet weten wat ik zou moeten doen..laten trekken zou mij ook tever gaan maar goed om je kindje pijn te zien hebben omdat ze op haar tong bijt is ook niet prettig.

moeilijk hoor.

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou professioneel advies zoeken: Kinderarts, tandarts, lactatiekundige! Lijkt me ernstig genoeg daarvoor EN SPOED! Veel sterkte.

12. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    als tandarts wil ik je nog even meegeven: een enkele keer is het dus wel een echte melktand die er al zit. En als je hem trekt komt er dus niks voor in de plaats. Als het mijn kindje was zou ik echt eerst even een foto laten maken om te kijken of er nog een melktand onder zit. Zo ja, laten trekken. Zo nee, de tanden laten zitten.

13. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb gisteren van het cb een verwijsbroef gekregen voor de lactatiedeskundige, kijken of zij miss wat voor ons kan betekenen.

toch wel grappig, ik vroeg aan de vk bij de geboorte of ze er niet in kon stikken als ze loskwamen en mij werd verteld dat dit niet kon en hier lees ik dat daarom toch tandjes getrokken zijn.

ik heb gisteren nog wel even gevoeld maar heb het idee dat ze toch wel erg vast zitten, toch hoop ik dat ze er alsnog snel uit zullen vallen....
    vanavond geef ik r ff 2x een flesje gekolfde melk dan kan ik een borreltje nemen en zit zij niet op het zelfde plekje te bijten en kan het miss een beetje rusten.

wel grappig dat er maar 1 iemand is die t ook heeft gehad met dr kindje, ik wist dat het niet heel vaak voorkwam maar dacht toch wel vaker..

Deel Deze Pagina