Mislukte inleiding door baarmoedermond

Discussie in 'De bevalling' gestart door BVS, 28 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Hallo dames,

Ik zit er even helemaal doorheen :'(

Om een lang verhaal kort te maken; Ik heb vanaf week 16 al BI, vanaf week 30 lig ik eigenlijk zn beetje hele dagen op de bank. In week 37 en 38 meerdere malen met vage klachten in het ziekenhuis gezeten maar komt niks uit de testen of onderzoeken. Afgelopen maandag was ik 40 weken dus met de gyn inleiding besproken omdat ik gewoon niet meer kan en niet meer wil. Ik kon dinsdag avond terecht voor ballon, deze gekregen en mijn lichaam reageerde er meteen op. Geen oog dicht gedaan s'nachts van half 2 tot kwart over 6 weeen gehad ( niet super heftig, waren goed weg te puffen ). Erna was ik inslaap gevallen uurtje en waren ze weg. Inwendig onderzoek gehad, ballon eruit 2cm ontsluiting maar baarmoedermond nog hoog en 3/4 verstreken. Gel ingespoten gekregen, weet ik hoevaak inwendig onderzocht die dag tot ik echt door de grond ging van de pijn en helemaal beurs was. Besloten woensdags niks meer te doen. Donderdag ochtend weer opnieuw inwendig onderzoek, baarmoedermond wel open nu maar nog steeds hoog ze komen er echt amper bij. Nieuwe lading gel gekregen, direct harde buiken/samentrekkingen van. S'middags weer opnieuw inwendig onderzoek, gel had niks gedaan baarmoedermond nog steeds hoog, weer opnieuw gel gekregen om 16u, weer samentrekkingen/harde buiken waren ook goed te zien op de ctg. Om 20u weer inwendig onderzoek baarmoedermond nog steeds hoog dus ik ben naar huis gestuurd met 3 rustdagen ertussen. Maandag gaan ze weer opnieuw beginnen met de gel. Ik voel me erg emotioneel omdat ik er vanuit ging dat ik met een baby naar huis ging. Ik wist dat het niet makkelijk ging worden, maar dit viel erg rauw op mijn dak.

Zijn er mensen die in een vergelijkbare situatie hebben gezeten en hun verhalen willen delen? Positief of negatief maakt niet uit. Ik heb in het ziekenhuis al geinformeerd of het weleens voor kwam dat de baarmoedermond helemaal niet naar voren kwam, dit draait dan uit op een keizersnee. Ik houd met alle scenario's rekening.

Nu helaas dus thuis en nergens last meer van, af en toe een steekje of pijntje en harde buik maar geen weeen/samentrekkingen. Ben geloof ik woensdag ochtend wel een deel/ of helemaal de slijmprop verloren, was een dik rood stolsel.

Achteraf toch nog een beetje een lang verhaal geworden hihi. Bedankt voor het lezen..

2. Krissie84

Krissie84 Actief lid

30 dec 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftig zeg. Geen ervaring, maar wil je wel heel veel sterkte en succes wensen met de bevalling!

3. leentje86

leentje86 Actief lid

24 jan 2011
    408
    649
    93
    Wil je alleen even heel veel sterkte wensen! Hopelijk heb je snel je kleine in je armen.

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Jeetje wat heftig!!
    Kan je nog wel iets dan zo thuis? Heel veel sterkte! Ik heb belaas geen advies.

5. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Heel veel sterkte! Je bent er bijna! Zou het nog even rustig de tijd geven. Snap dat je er klaar mee en voor bent.. Maar de beeb blijkbaar nog niet!! En teveel forceren leid vaak naar een knip en vacuumpomp of een keizersnede en dat maakt je herstel strakjes niet makkelijker!!

Liefs

6. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Ja dat zeiden ze gisteren ook, vandaar de rustdagen. Misschien dat het maandag wel naar voren staat dan kunnen ze meteen de vliezen breken en kan het snel gaan. Maar zo niet moet ik weer aan die gel:(

7. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Wow heftig
    Ik ben bij ons dochtertje ook ingeleid, vanwege langdurig gebroken vliezen.
    Met gel, er gebeurde niks. Bij de 2e keer gel inbrengen kwamen ze er achter dat mijn baarmoedermond naar achterstond. En die heeft ze met de hand naar voren getrokken. Het deed me een zeer pooee.
    Weet niet of dit het zelfde is als bij jou.

8. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Ik ben ingeleid met ballon met 42 weken en de volgende dag had ik 3 cm en konden m'n vliezen gebroken worden. Mijn baarmoeder(mond) lag ook naar achteren gekanteld en inderdaad was toucheren geen pretje. Halverwege de bevalling ging hij pas kantelen en kwam hij naar voren te liggen. In die weken daarvoor 4x geprobeerd te strippen, maar alles zat toen nog potdicht. Ik denk dat mijn lichaam en baby er gewoon nog niet klaar voor waren en dat te vroeg forceren gewoon geen zin heeft..
    Mijn bevalling heeft uiteindelijk 7 uurtjes geduurd en er is geen knip, tang of keizersnede aan te pas gekomen. Vertrouw maar gewoon op je eigen lichaam! Het komt echt goed en die baby komt er hoe dan ook uit! Succes!

9. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Ben gisteren avond een prop slijm verloren..ik hoop dat dit de slijmprop was :)

10. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Dat zou een goed teken zijn!! Heel veel succes!

11. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Hoe is het nu met je?? Is de kleine inmiddeld al geboren?

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Heb je dan geen oxytocine gekregen? Daar kreeg ik onmiddellijk weeën van en de ontsluiting ging vrij goed.

Deel Deze Pagina