afhankelijk van inbakerdoek...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daantje57, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hallo allemaal,

Zijn er meer mamma's die inbakeren?

Mijn zoontje wordt sinds een week of 8 ingebakerd en dat vindt hij s'nachts vooral erg fijn. Nu mocht ik hem gisteren niet inbakeren omdat hij zijn prikjes had gehad... Na 2 uur in zijn bedje te hebben gelegen... lag hij nog mijn zijn armen te zwaaien en kon niet in slaap komen... als hij is ingebakerd slaapt hij meestal binnen 10 minuten....

Hij is nu 3 maanden en kan natuurlijk niet zijn hele leven ingebakerd worden... hij is er nu alleen zo afhankelijk van dat ik bang ben dat het erg moeilijk gaat worden als hij straks niet meer ingebakerd mag worden.

Hebben anderen hier ervaring mee? Hoe hebben jullie het inbakeren afgebouwd en wanneer?

groetjes

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter lag niet ingebakerd, maar heeft wel even in een puckababy gelegen. Ik geloof van 5 tot 11 weken. Toen had ze ook haar eerste prikjes gehad. Overdag sliep ze al niet in de puck, maar op haar buik. Die nacht ook op haar buik gelegd en ze sliep als een roosje. Nooit meer in de puck gelegd. De oplossing voor uitbakeren was voor ons dus buikslapen.

3. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    tja, dat is het nadeel...het moet weer afgebouwd worden of gestopt.

bij de eerste prik hebben wij wel gewoon ingebakerd, met een zetpilletje loopt de koorts dan niet zo hoog op en zonder was toen helemaal geen optie....dat werd krijssen.

bij de tweede prik was ze al zo moe bij thuiskomst, dat ze zonder inbakerdoek in slaap is gevallen, maar bij het 2e slaapje werd het weer krijssen...en dus na 15min maar weer ingebakerd. Gewoon een laagje kleding uitgedaan, dekentje eraf...

wat betreft het afbouwen: je kan het plots in 1x doen...dat is even doorbijten maar je zal zien dat het snle went.

ook ga ik pas stoppen als ze minstens 4 maanden is...niet eerder. Hoe ouder, hoe beter ze het slapen "onder de knie" hebben...hoe makkelijker het afbouwen (denk ik)

je kan een slaapzakje nemen, en de armpjes in het slaapzakje stoppen. dan is het nog iets begrenst...

4. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Hij groeit er vanzelf wel overheen. lekker nog even afhankelijk laten zijn dus ;)

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Dit dus. Bij beide meiden..

6. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    bedankt voor jullie reacties.

buikslapen is hier helaas geen optie.. Hij ligt helemaal niet graag op zijn buik.. wil dan alleen maar de hele tijd omdraaien.

@petra: ik heb ergens gelezen dat je nooit de armpjes in een slaapzakje moet doen, ze kunnen dan met hun hoofdje er in zakken en stikken :( ..

Heeft iemand ervaring met eerst 1 arm vrijlaten met inbakeren?

7. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Mijn zoontje ligt al vanaf dag 2 ingebakerd.
    2 weken geleden wilden wij er mee gaan stoppen omdat ze op het k.d.v. in een slaapzakje liggen.
    Snachts ging prima hij slaapt klokje rond (al vanaf ander halve week oud :)) maar overdag was het een drama. We waren blij als hij 2 keer per dag 3 kwartier sliep.
    Van de week hebben we het intake gesprek gehad op het k.d.v. en verteld dat als hij ingebakerd ligt zeker 3 uur achter elkaar slaapt en zonder hoogstens 3 kwartier.
    Zei kwamen met de tip van de puckababy die mogen ze op het k.d.v. ook gebruiken.
    Gister dus de puckababy gekocht en ik ben fan :D
    Hij slaapt overdag weer heerlijk door

8. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Tja dat uitbakeren heeft hier heel lang geduurd..... Afbouwen begonnen toen hij kon rollen toen hij een maand of 5 was. Bij entingen lag hij terug in de puck, anders sliep hij helemaal niet, conform CB hier mag dat wel omdat die niet zo warm is. Vanaf een maand of 5 inbakeren gaan afbouwen. Eerst naar een slaapzak met de mouwen dicht en steeds 1 armpje eruit. Maar hij kon echt niet slapen zo dus ik dacht dat het idd gewenning was en dat ik er nooit vanaf zou komen. Ik ben na het inbakeren overgestapt naar een slaapzak met de mouwen dicht, dat ging ook niet makkelijk. Helemaal met zijn armen vrij kon hij niet, steeds af en toe geprobeerd. En sinds dat hij 1 jaar is lukt dit pas:(:)

9. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    jeetje Yossie, dat heeft dan behoorlijk lang geduurd... Ik hoop dat het hier iets sneller gaat ... maarja... dat is ook maar afwachten.. Ik denk dat ik rond 4 maanden ga proberen af te bouwen..

Ik las op internet net iets over een speciale inbakerdoek die je kan afbouwen van picolo..

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Puckababy mini kun je armpje voor armpje afbouwen zitten ritsjes in.

Onze zoon sliep met hydrofiel ingebakerd. Na eerste enting 12weken mocht dat niet dus zo in bed gelegd en dat ging eigenlijk gelijm goed.

Dochter lag in pucababy piep en zij kreeg haar entingen na 8weken al en die daarna ook zo in bed gelegd en dat ging ook goed,die ging zelfs nog gemakkelijker slapen dan zoon destijds.

Ik heb dus geen ervaring met uitbakeren maar je zou dus de puckababy piep kunne proberen. X

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ons meisje van 9 weken ligt ook ingebakerd vanaf week 1.Nu ligt zij in de Swaddle Me en dat is wel inbakeren maar niet heel strak.In de kinderwagenbak kan ze met gemak uren achter elkaar slapen dus ze kan wel zonder.In februari gaat ze naar het kdv en voor die tijd wil ik het wel afgeleerd hebben omdat ze daar niet mogen inbakeren.Ik wil binnenkort starten om haar overdag in een slaapzakje te leggen en eens te kijken wat ze dan doet.
    Voorlopig ligt ze nog even prima en zal het wel weer goed komen.

Gr.

12. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Komt vanzelf goed... Wij gebruikten de pacco doeken
    Met 4 maand hebben wij het afgebouwd... Eerst een armpje eruit voor een aantal dagen, toen beide armpjes er buiten maar nog wel het binnenste gedeelte om zijn buikje gedaan en toen helemaal uit en een slaapzak met mouwen aan. Dit werkte perfect maar geef het wel de tijd ik zou nu nog niet afbouwen hoor...
    Als je kindje geen koorts heeft van de inentingen dan mag hij gewoon ingebakerd worden volgens mij...

13. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Mijn zoontje ligt ook nog in de puckababy, hij rolt nog niet, ik doe regelmatig één armpje eruit, maar hij is gelijk eerder wakker of valt niet in slaap. Nu ga ik het van de winter proberen af te bouwen met een dikkere slaapzak met lange mouwen, dan heeft hij ook minder bewegingsvrijheid...
    Succes!

14. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Dat hoop ik ook voor je!!:D Maar ik weet nu iig dat ieder kindje er vanzelf een keer aan toe is! Ik denk namelijk dat wanneer ik wat meer doorzettingsvermogen had gehad (helaas gaf ik dus redelijk snel op ivm de stress en bijna depressie van de eerste 3 mnd door het slechte slapen en de onrust van mijn zoontje) mijn zoontje hoogst waarschijnlijk nooit meer zo goed had geslapen als nu het geval is.

15. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Hier heeft hij 3 maand ingebakerd gelegen. Sliep ervoor moeilijk in, had enorme last van buikkrampjes. Dankzij bakerdoek is dat veel verbeterd. Wij hadden zo'n laken waarin we hem moesten draaien als het ware. Toen hij wat te groot werd voor de doek (stond ook in dat maar tot 3 maand te gebruiken was) hebben we de doek eerst gewoon rond zijn buikje gelaten, armpjes eruit en zijn dan vlot overgestapt op een slaapzakje met armpjes. Vond zoontje ook even fijn. En nu heeft hij ook nog erge nood aan het slapen met een slaapzakje.

Deel Deze Pagina