Hoi allemaal, Ik maak me een beetje zorgen om mn kleine man. Ik zal erbij zeggen dat het de eerste is Zaterdag avond had de kleine opeens 39,7 zetpilletje gegeven en meneer was de hele nacht aab het spoken. Zondag rond de middag 40 graden en s avonds 40.4 verder dronk hij goed zn fruit, groente en brood liet hij wel staan maar dat snap ik. Gisteren had hij 39,8 maar was hij al minder ziek om te zien. Vandaag een temp van 38.9 dus het gaat gelukkig naar beneden. Wel de huisarts gebeld en die heeft hem net nagekeken. Terwijl ik zat te wachten had hij spuitluier 3. Nu heeft hij inmiddels 5 spuitluiers gehad in 1,5 uur. De arts zei dat zn darmpjes erg druk waren en dat er meer zou komen. Nu ben ik net thuis en maak ik me toch een beetje zorgen of hij zo niet te snel vocht verliest? Hij is nog wel alert maar minder druk als normaal. Hoeveel luiers zijn normaal en wanneer zouden jullie de huisarts weer bellen? Zn temperatuur is nu 37,9 2 uur na zn zetpil Alvast bedankt voor de antwoorden. Heb af en toe t idee dat ik me drukker maakt dan mn partner en dat hih zoiets heeft van het hoort erbij terwijl ik het niet vertrouw. Gr kirsten
Opzich is diarree alleen niet zo heel erg voor even, mits ze voldoende drinken. Hou je zoontje in de gaten, kijk of hij niet suf of lusteloos wordt. Minder druk is niet zo erg, je bent zelf ook niet fit bij koorts en diarree. Zorg dat hij voldoende blijft drinken, eventueel aanvullen met ors. Bied vaker drinken aan dan normaal en liever in kleinere hoeveelheden. Voeding is voor nu niet zo belangerijk, maar kijk wat er wel in gaat. Ik weet niet wat je ha verder heeft geadviseerd wanneer je weer 'moet' komen, maar als jij het echt niet vertrouwd kun je altijd de ha even bellen.