Mijn zoontje van bijna 5 maanden heeft tot een week geleden goed geslapen. Laatste fles om 20:00 en dan een fles tussen 4 en 6, en dan weer slapen tot een uur of 7/8. Heerlijk dus. Sinds een week wordt hij minstens 5 keer per nacht wakker. Het is geen honger, hij wil geen fles. Hij is dan echt ontroostbaar. Laat ook windjes, het lijkt een beetje op de buikkrampen die hij had toen hij kleiner was. We zijn niet veranderd qua voeding en hij krijgt nog geen bijvoeding. Hij laat zich moeilijk troosten maar valt na een tijdje wel weer in slaap, voor max 2 uurtjes. Kinderwagenbak, eigen bedje, bij mij in bed, hij wil eigenlijk niets, maar is wel moe. Overdag is hij ook iets onrustiger dan normaal maar verder wel vrolijk. Tijdens de flessen overdag is hij ook erg onrustig en druk. Hij krijgt 5x 180cc en drinkt deze bijna altijd leeg, laat soms een bodempje staan. Herkent iemand dit? Edit: hij heeft sinds 2 weken wel 2 tandjes maar die zijn al door. Zou het hiermee te maken kunnen hebben? Mijn dochter heeft daar namelijk nooit last van gehad, die slaapt al sinds ze 2 weken is 12 uur per nacht en is nog nooit wakker geworden, dus dit is redelijk onbekend voor mij. Ik weet niet zo goed wat ik (anders) kan doen om hem te troosten.
Van de nacht herken ik niet. Heb het hier sinds gister overdag. Ze wil niks, kan maximaal 1,5 uur achter elkaar wakker zijn (hiervoor wat langer) en wil alleen maar bij me zijn en soms is zelfs dat niet goed . Best vermoeiend hihihi! Helaas dus geen tips, maar wil je wel succes wensen. Waarschijnlijk is het een fase en gaat het echt wel weer over. Misschien sprongetje? Heb je de oei ik groei app? Best handig als je ineens verandering merkt in het gedrag van je kindje
Ik dacht het eerste aan tandjes, mogelijk dat er gewoon nog wat volgen? Even proberen of een zetpil voor de nacht werkt, als ie dan minder wakker wordt en rustiger is, weet je iig dat het pijn is...
Hier precies het zelfde. Steeds wakker en onrustig, niks willen. Ze bleek het koud te hebben. Nu heeft ze de winterslaapzak weer en aan en het probleem is weg. Misschien heeft je zoontje het ook koud? Waardoor hij steeds wakker wordt?