aardappels hoe/wanneer aanbieden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Floral, 29 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floral

Floral Actief lid

28 feb 2013
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn sinds een maand begonnen met bijvoeden. Kleine beetjes om te wennen aan de smaak. Inmiddels krijgt ze groente en fruit, niet elke dag en niet op vaste tijden. Ik wil het wel op vaste tijden gaan aanbieden, maar het is nog een beetje rommelen icm haar slaapjes.

Nu wil ik haar ook wat aardappel geven naast de groente. Hoe doe je dit? Doe je alles door de groente heen of kan ik het beter apart aanbieden zodat ze de smaak van aardappel leert kennen? Ze krijgt ongeveer 50 gram groente en fruit vaak een halve peer/ partje meloen etc.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Je kunt aardappel en/of zoete aardappel ook eerst los aanbieden om te kijken hoe ze er op reageert. Als dat goed gaat kun je mengen als je nog prakt of het apart geven, dat is je eigen keus eigenlijk!
    Aardappel is hier vanaf het eerste moment favoriet!!

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik gaf aardappel eerst los is ook een groente. Ik legde stukken voor zn neus en dat peuzelde hij zelf op

4. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik pureer/prak het samen met (eerst alleen) groente en vlees

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik prak het ook.

6. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

31 jan 2012
    352
    1
    16
    Ik wil vanavond voor het eerst aardappel aanbieden.
    Omdat ik dit eerst apart wil geven vroeg ik me af of jullie er wat doorheen doen? Bijv. boter..
    Of gewoon alleen aardappel met een beetje kookvocht?

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Als ik het pureer of prak, doe ik het erdoor. Soms geef ik het ook wel eens los, steeds een stukje voor in zijn hand. Hij is dol op aardappel.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Aardappel was een van onze startgroentes. Gewoon zo, niet met iets anders gemengd.

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Je kan het apart geven, maar je kan aardappel ook mengen met elke andere groente zoals worteltjes, spinazie, boontjes, etc.

Even iets anders; onze KA heeft me een recept gegeven dat heel lekker gevonden wordt en waar ook aardappel in zit:
    1 aardappel, 1 wortel, wat pompoen, enkel boontjes, 1 prei, 1 selder, wat ui.
    Alles laten koken, maar de prei en selder in zijn geheel laten en er na het koken weer uithalen, verder mixen en klaar. Vindt onze kleine man super lekker.

Deel Deze Pagina