Diarree bij kat, ik word er gek van!

Discussie in 'De lounge' gestart door Setteke, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hoe is het nu met je kat?

2. Skye

Skye Niet meer actief

Je moet echt even gaan kijken voor de voeding die je alleen bij je DA kan krijgen! Het voer dat je bij de dierenwinkel kan kopen kan namelijk net niet tippen aan de medische voeding! Vorbeeld: De Royal Canin Urinary die verkrijgbaar is bij de DA werkt beduidend beter als het blaasgruisdieet die je bij de dierenwinkel kan krijgen! Hierbij zien wij namelijk heel vaak dat katten gewoon last van blaasgruis houden. Je moet eens vragen naar Royal Canin Hypoallergenic of Sensitivity Control! Eventueel misschien een eliminatiedieet starten, al is dat niet de makkelijkste weg!!

3. Pure

Pure Niet meer actief

Goed voer zoals Royal Canin of Hills kan al een hele verbetering zijn. Maar als het echt een ziekte is, moet er meer gebeuren. Ontlasting laten onderzoeken en meteen ook even bloed laten onderzoeken, wie weet word er dan meer duidelijk. Mocht het geen Giardia of FIP zijn, wijs je dierenarts dan eens op "Trytrychomonas"

Voor meer info over deze vrij onbekende parasiet: Kattenplaza - Kattenforum • Toon onderwerp - trytrychomonas diaree

Succes!

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Wat leuk dat jullie nog weer aan mij en mijn kattenpoep-probleem denken. Foppe heeft dus nu Royal Canin Sensible en het is een heel stuk beter. Ook heeft hij (en de anderen) een wormenkuur gehad. De ontlasting is nu weer een stuk steviger. Verder groeit hij goed (hij is alweer een hele kater inmiddels), is speels en lief. Hij heeft ook geen last van winderigheid meer. Dus ik denk dat we de goede maatregelen hebben genomen, hij heeft gewoon wat gevoelige darmen.

Bedankt voor de belangstelling! :D

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Gelukkig gaat het een stuk beter!!!!

Deel Deze Pagina