Onze dochter heeft sinds 2 weken dunne ontlasting en ook wel last hiervan, blijkt. Ze heeft wel 7 poepluiers per dag! Dit leek ons niet normaal. We zijn inmiddels bij de kinderarts geweest, het zou een koemelkallergie kunnen zijn, maar dit is moeilijk vast te stellen. We gaan nu over op de nutrilon Hypo allergeen. Dit zou kunnen helpen. Heeft er nog iemand ervaring met zoveel poepluiers per dag en dan zo'n dunne ontlasting? Onze dochter is 6 weken oud....voorheen was alles prima...
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat je hiervan schrikt. Hoe was haar gewicht dan? Viel ze ook af......dat ik ook een indicatie meter over hoe het met haar gaat. Hopelijk doet andere voeding haar goed. Succes
Haar gewicht was 3802 gram bij haar geboorte. Nu weegt ze 4710 gram. Weet iemand hoelang het duurt voordat de baby reageert op andere voeding?
hoi sanne het kan idd duiden op een allergie hoe zien de poepluiers eruit? als ze groen slierterig worden en zuur gaan ruiken is dat een teken op lactose intolerantie Caitlin heeft dit nl ook en begon ook met zeer slappe broeken maar werdt later groen omdat de lactose niet afgebroken wordt en zo weer der darmpjes uitgierde de ontlasting is ook erg scherp dus open billetjes welke hypo allergeen ga je gebruiken? het is nl bekend dat veel baby's slecht reageren op hypo allergeen van nutrilon friso is dan een betere keus heel veel succes en hopelijk gaat het beter zoniet wederom aan de bel trekken dan kan je huisarts verder kijken en eventueel dieet voeding voorschrijven allergie care van friso als dit goed gaat kan je huisarts een aanvraag indienen bij je verzekering en krijg je deze dieet voeding vergoed laat je echter niet afschepen want een allergie is verschrikkelijk voor je kleintje veel pijn wat totaal onnodig is met de juiste voeding sterkte en succes
Astrid had in het begin ook zoveel poepluiers, maar volgens mijn CB kon dit.. Je kon 8 tot 12 luiers op een dag hebben, en anderen maar 3 of 2.. En tsja, het is altijd dun geweest. Anders dan dat ze heftig buikkrampen had, was is niet gealarmeerd. Eigenlijk vind ik het dus helemaal niet vreemd klinken of bijzonder veel.
Ik gaf borstvoeding en Giulian had ook onwijs veel poepluiers. Heb me er nooit druk omgemaakt omdat mij verteld is dat met borstvoeding alle variaties van 7 per dag tot 1x per 7 dgn mogelijk is. Wat betreft flesvoeding weet ik het niet. Succes!
7 poepluiers per dag voor een fles kindje neem teminst aan dat het een fleskindje is is behoorlijk veel en dan ook nog dunne , nee snie goe hoor