Diarree en enorm rode billen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissyC, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Ons meisje was sinds afgelopen donderdag ziek. Koorts, diarree, spugen.
    Zondag kreeg ze vlekjes, maandag naar de HA. De 6e ziekte.

Nu is er van alles geen spoor meer te bekennen. Alleen komt ze niet van die rottige diarree af. Ze heeft ongeveer 1x per uur een diarree luier. En je hoort het gewoon als ze hem volmaakt. We verschonen hem dan direct.

Maar nu zijn dr billetjes zo rood dat het gewoon zielig is. We hebben talkpoeder, sudocrem, bepanten en penaten geprobeerd. Niks schijnt te helpen.

Iemand tips om zo snel mogelijk van de diarree en rode billen af te komen?:(

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    De zwitsal zinkzalf is echt super. Blijft heel goed zitten en daarom werkt het erg snel. Sudocreme gaat er snel vanaf.
    Zwitsal zink lekker dik smeren.

Je zou ook de echte zinkzalf kunnen halen bij de apotheek, maar koop er dan ook zoete olie bij om het goed te kunnen verwijderen.
    De echte zinkzalf mag je officieel maar dun smeren, maar ik smeer het op het werk altijd dikker als een pamper in de weg zit.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Het helpt om de billetjes met alleen water schoon te maken en heel goed laten drogen voordat je de luier weer omdoet. Vochtige billen is vaak het probleem.
    Bepanthen werkt altijd heel goed om de huid weer te herstellen.

4. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Ik las ook veel dat maizena goed werkt op rode billen. Zelf nog niet geprobeerd terwijl me kleine meid vaak rode en kapotte billen heeft.
    Ik maak haar billen dan altijd schoon met water ipv doekjes. Die doekjes irriteren meer

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Niet schoonmaken met doekjes maar gewoon met water (zonder zeep! ). Droog deppen en insmeren met zinkolie van dr swaab.

Gaat de luier uitslag niet weg, dan kan het een schimmel zijn. Zalf bij apotheek halen en insmeren tot een week nadat alles weg is.

6. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Thnx voor de tips om het niet schoon te maken met doekjes. We spoelen haar nu even gauw onder de lauwe kraan af.

Welke middelen kan ik een acht maanden oude baby geven tegen diarree? En met middelen bedoel ik etenswaren?
    Ik heb al banaan, witbrood, beschuit en rijst geprobeerd.

7. Lot1909

Lot1909 Actief lid

3 nov 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Tegen rode billen werkte maizenna hier heel goed

8. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Wij gebruiken sudocreme en laten haar even met blote billen liggen om goed te drogen aan de lucht.

Het eten wat je noemt was ook het eerste wat bij mij opkwam. Zou ook verder niets weten.

Beterschap verder voor je meissie!

9. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Wassen met enkel water idd, maizena (wondermiddel heb ik gebruikt bij alledrie mijn kinderen) en zoveel mogelijk zonder luier laten liggen. Veel laten drinken en zoals je al doet rijstewafels en banaan geven. Als dat niet werkt weer naar de ha, want dit mag niet te lang duren.

10. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Wassen met water, droog deppen en maizena erop. Dat gaat er hier standaard preventief op.

En zoveel mogelijk met blote billetjes laten liggen (voor zover dat gaat met de diarree, misschien icm matrasbeschermer in de box?)

En met zoveel diarree even oppassen met uitdroging natuurlijk.
    Hopelijk voelt ze zich snel wat beter.

11. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Ze wil gelukkig veel drinken, dus dat scheelt. Eten gaat nu verder ook
    Prima.

Hoe lang mag diarree bij een baby duren?

Deel Deze Pagina