Het onderwerp zegt het al welke eisen stel jij aan een gastouder/opvang of wat zou jij graag zien bij de opvang van je kindje? Dingen zoals; - Veiligheid (traphekjes, stopcontacten etc) - Rust en regelmaat - Zoveel mogelijk ritme van thuis Dat soort dingetjes ik ben benieuwd naar wat jullie nu belangrijk vinden bij een opvang.
Wij vonden het allereerst belangrijk dat ze niet rookt en dat ze veel doet met de kinderen. Dus lekker buiten spelen, naar de speeltuin, genoeg speelgoed aanwezig en hart voor de kinderen. Wij zijn pas op kennismakingsgesprek geweest bij een gastouder en waren erg enthousiast.
ik ben zelf gastouder.. ik pas op mijn nichtje.. ik probeer zoveel mogelijk het ritme van thuis erin te houden en de regels etc. vind ik wel erg belangrijk.. ook gewoon het stimuleren van de kleine en het leren van dingetjes.. dus niet omdat ze bij haar tante zit dat het lang leven de lol is
Wat leuk dat je gastouder bent van je nichtje! Ik denk zelf dat de klik heel erg belangrijk is. Dat je er vertrouwen in hebt. En dan volgt de rest vanzelf wel denk ik... In ieder geval moet het wel iemand zijn die kinderen echt leuk vindt en dit werk niet alleen maar doet omdat ze wat wil bijverdienen.
Vertrouwen en veiligheid/geborgenheid. Ik wil er (voor zover mogelijk) gerust op zijn dat er geen irritaties richting mijn kind zijn. Andere aspecten vind ik daarnaast minder belangrijk.
Dat er een klik is tussen mijn zoontje en zijn gastouder. En dat is er gelukkig vanaf dag 1 wel. Veiligheid etc daar worden ze goed op gescreed via de gastouder bureau.
Ja dat zeggen ze allemaal dat goed screenen via een gastouder bureau.. nou ik ben nog een 1x gebeld of er is nog geen 1x contact opgenomen over de veiligheid van me huis etc. Dus wat dat betreft is die van mij niet goed.. maar goed dat ik op me eigen nichtje pas dus dat mijn zus weet hoe ik ben
wij hebben eigenlijk best wel veel eisen, hihi... -niet rokers (of in ieder geval rookvrij huis) -stabiele persoonlijkheid -structuur kunnen bieden -er moet een duidelijke klik zijn tussen gastouder en ons kindje -veiligheid (controleer ik desnoods zelf als het gastouderbureau dat niet doet) -ik moet er een goed gevoel bijhebben en mijn man ook dus dat wordt nog een hele zoektocht