Aantal voedingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Pluus, 10 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Hoi hoi,

De lactatiekundige van het consultatiebureau is nog steeds op vakantie dus vandaar dat ik toch nog een keertje bij jullie vraag! (zo fijn dat jullie er zijn!!!)

Sarah is nu 6 weken en doet het helemaal goed. Ze groeit goed (woog vorige week dinsdag 4158 gram, precies de middelste lijn) poept en plast goed en is heel helder als ze wakker is. Ze begint ook echt te reageren op je... gaat dus goed!!

Maar duurt de tijd tussen de voedingen worden steeds langer met als gevolg dat als ik echt op verzoek voed ze maar 5 voedingen op een dag krijgt. Is dit voldoende of moeten dit er nog echt 6 zijn?
    Ik vind het zo sneu om haar steeds wakker te maken om te eten terwijl als ik een uur langer wacht dat ze dan vanzelf komt.
    Ze heeft nu 2 keer 5 voedingen op een dag gehad en dan doet ze het ook gewoon goed...

Is dit prima en kan ik mijn gevoel hier gewoon in volgen of moet ik me echt aan de 6 voedingen houden?

Bedankt voor jullie antwoord alvast!

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Dan je voor je compliment.
    Fijn dat het zo goed gaat met je kleine meisje!

Blijf lekker je gevoel volgen! Het gaat goed met je meisje en dat is de beste meetlat die er is. Blijf dus gewoon op verzoek voeden!

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina