diarree en pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door wtbob1, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wtbob1

wtbob1 Niet meer actief

Hallo,
    Ik weet dat dit een site is voor vrouwen die zwanger willen worden, dit is bij mij NIET het geval..maar toch zou ik graag reageren..

Ik heb namelijk in mijn tweede week van de pilstrip diarree gehad. Ik was op vakantie
    Ik heb vrijdagmorgen (11 juli; week 2) de pil genomen rond half 9, hierna heb ik direct seks gehad. Toen heb ik ontbeten, maar daarna kreeg ik direct diarree. Ik heb eerst nog even afgewacht, maar toch heb ik toen rond 2 uur opnieuw de pil genomen (voor de zekerheid), volgens mij heb ik toen opnieuw seks gehad, daarna niet meer want toen was ik erg ziek.
    Zaterdag (12 juli)was het zelfde verhaal, alleen toen heb ik gelijk om 11 uur de pilopnieuw ingenomen en 2 diarreeremmers, wel heb ik toen seks gehad daarna nog!
    Is er kans dat ik zwanger ben?
    Ik voel me namelijk vreslijk beroerd!

2. aliki83

aliki83 Actief lid

13 jul 2008
    206
    0
    0
    Utrecht
    als je diaree hebt gehad kan het zijn dat je pil niet goed meer werkt

Maar je zat in de 2de week daar heb je het minste kans om zwanger te raken

alleen de 1ste en de 3de week zijn gevaarlijk!

Als je niet ongesteld word in je stopweek moet je ff een testje doen!

Succes

3. wtbob1

wtbob1 Niet meer actief

Jaaa oke...
    Dus ik heb weinig kans op zwangerschap? Omdat ik ook de pil opnieuw heb ingenomen?

4. Eva R

Eva R Niet meer actief

je kunt natuurlijk altijd even een testje eraan wagen. dan weet je het zeker

5. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Diarree zorgt idd voor vermindering van de werking van de pil, omdat het lichaam onvoldoende tijd heeft de stoffen in zich op te nemen. De extra pil verkleint die kans op een zwangerschap echter weer. Ten slotte zijn die extra pillen daarvoor en wordt het ook aangeraden een extra te nemen in geval van diarree of overgeven binnen een bep. aantal uren na het slikken van de pil (staat wel in de bijsluiter). Ik denk dat je er dan dus vanuit kan gaan dat je niet zwanger bent.

6. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Of je zwanger bent kunnen wij helaas niet zeggen dat kan alleen een test.

Maar wat ik wil vragen is, waarom je een nieuwe pil hebt genomen. Dit mag niet en is ook niet aan te raden. Als je om half 9 een pil neemt en dan een uur later diarree krijgt dan zit de pil nog niet in de darmen, om dan om half 11 weer een nieuwe te nemen lijkt mij heel onverstandig.

7. wtbob1

wtbob1 Niet meer actief

Ben ongesteld geworden!:)

Deel Deze Pagina