Diarree en rooie billetjes hulp en tips nodig aub!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Shaana, 14 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dag allemaal,

Heb jullie hulp nodig. Mijn dochtertje heeft sinds gisteren last van diarree (voor het eerst) en lichte verhoging.
    Maar dan ook echt bijna elk halfuur een natte luier en lekt dan ook elke keer door.
    Ze heeft er extreem rode billetjes van gekregen. Sinds haar geboorte nooit zo erg geweest. Elke verschoning is een drama en ze schreeuwt het uit van de pijn. We smeren extra veel billenzalf, nu van bepanthen, een tijd geleden zink zalf van dr.swaab. Maar niks lijkt te helpen en ben ten einde raad :(

Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen met wat tips? Om in ieder geval het weekend door te komen.
    Als het maandag nog zo erg blijft, wil ik naar de huisarts of het consultatiebureau bellen (?)
    Help help help!

Dank jullie wel.

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Heb je maizena in huis? Strooi dat rijkelijk op haar billetjes en dan luier aan. Dat haalt de "hitte" weg en de roodheid verminderd snel. En omdat je het strooit doet het geen zeer (itt smeren)
    En gebruik geen billendoekjes maar een nat (lauw) washandje.

Fortunae vindt dit leuk.
  3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Baksoda in het badwater doen en lekker badderen. Helpt heel goed, ik geloofde het ook niet toen ik het voor het eerst hoorde, maar echt!
    Wat ook goed helpt Is na elke verschoning even zonder luier laten, je kan haar bijvoorbeeld op het potje zetten en dan een boekje lezen. Al is het maar 5 minuten per keer, dat helpt al.
    Je kan ook tasectan halen,dat bindt de boel een beetje. Als je bang bent voor uitdroging kun je ook nog ors geven.
    Beterschap!

4. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Komen er tanden of kiezen door? Dit had mijn zoontje bij elke kies of tand...
    Bepanten creme op de billen hielp goed.
    Verder zo veel mogelijk bloot lopen.
    Sterkte!

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Inderdaad maïzena strooien. Werkt fantastisch.

6. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

O o.. Hier ook zo vaak gehad en is zo akelig. Nu zindelijk en stukken minder last, maar blijft gevoelig.
    Tips:
    Niet met billendoekjes, maar met nat washandje. Dan goed droog deppen en droog blazen.
    Daarna billen zalf van dr Leenarts. Te koop bij Etos, ik zweer daar echt bij!
    En anders even een uurtje zonder luier als je dat ziet zitten...

Succes!

7. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Maizena indd

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Billen afspoelen met water en droogföhnen (niet te heet natuurlijk ;)) en dan maizena er op of Bepanthen of afwisselen. Best bewrkelijk, maar dat was hier het enige wat hielp.

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb ook weleens gehoord dat de zarqa billenspray goed werkt. Iemand van een ander forum had een meisje met kapotte billen.

10. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Dun laagje bepanthen en dan maizena erover

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

In elk geval geen billendoekjes gebruiken maar een nat washandje.
    Ik gebruik bepathen als de billen kapot zijn en dat werkt bij ons heel goed.

Deel Deze Pagina